کد خبر : 26002
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 فروردین 1394 - 10:20
-

قسمت۹: آذر/ آبروریزی در بازی با روسیه و ورود کمیته اخلاق به ماجرای جادوگری

قسمت۹: آذر/ آبروریزی در بازی با روسیه و ورود کمیته اخلاق به ماجرای جادوگری

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در نهمین قسمت از ماه‌شمار فوتسال ایران به نهمین ماه سال می‌رسیم. آذر نام نهمین ماه سال و روز نهم هر ماه در گاه‌شماری زرتشتی‌ست. واژه آذر به معنای آتش را در اوستا آتَر (ātar) یا آثر، در پارسی پارسی میانه آتُر (ĀDUR یا ādar) و در پهلوی آتر می‌گویند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در نهمین قسمت از ماه‌شمار فوتسال ایران به نهمین ماه سال می‌رسیم. آذر نام نهمین ماه سال و روز نهم هر ماه در گاه‌شماری زرتشتی‌ست. واژه آذر به معنای آتش را در اوستا آتَر (ātar) یا آثر، در پارسی پارسی میانه آتُر (ĀDUR یا ādar) و در پهلوی آتر می‌گویند. اسم این ماه  از نام اوستایی آتـَر یا ایزد نماینده بر آتش مقدس گرفته شده‌است. این آتش مقدس برابر بندهای ۴۶-۵۰ زامیادیشت اوستا رقیب اژیدهاک دانسته‌شده  و برابر متن اوستایی نبردی بین این دو در گرفته که به فرار اژیدهاک انجامیده‌است.(اژی دهاک  به معنی آتشفشان زیانبار یا آتش زیانبار٬ ربطی با اژی دهاک یا ضحاک ماردوش ندارد). آتر یا آتش مقدس در آیین مزدیسنا مقامی بس والا دارد و از بزرگ‌ترین نعمت‌هایی بوده که از جهان بالا و برای بهره انسان‌ها به زمین فرستاده شده‌است..

ایزد این ماه آذر یا آتر نام دارد. ایزدآذر، در اسطوره‌های ایرانی و زرتشتی٬ ایزد نگاهبان آتش و فروزه اهورامزدا است برای همین گاه جایگاه او را در شمار امشاسپندان نیز آورده اند و او را پسر اهورامزدا دانسته‌اند. آریائیان(هندوان و ایزدان) بیش از دیگر اقوام به عنصر آتش اهمیت می دادند. ایزد آذر نزد هندوان ،آگنی خوانده شده و در “ودا” (کتاب کهن و مقدس هندوان) از خدایان بزرگ به شمار رفته است.

اتفاقات آذر ۹۳:

هفته یازدهم لیگ برتر (۱ آذر):

هفته یازدهم لیگ برتر فوتسال با انجام یک بازی باقی مانده در ۱ آذر به پایان رسید. در این بازی منصوری با حساب ۳ بر ۲ بازی را به دبیری تبریز واگذار کرد.

هفته پنجم لیگ برتر – شنبه – ۱ آذر
بازی گلزنان
منصوری ۲ دبیری ۳ منصوری: امین مجیدی‌پور، سیدعلی کیایی/ دبیری: جواد اصغری‌مقدم(۲)، رشید قلی‌پور

هفته دوازدهم لیگ برتر (۶ آذر):

هفته دوازدهم لیگ برتر ۶ آذر با برگزاری ۷ دیدار در شهرهای مختلف ایران به پایان رسید. از مهمترین دیدارهای این هفته می‌توان به تساوی ۱ بر ۱ منصوری و میثاق با گل ثانیه‌های پایانی مجید حاجی‌بنده اشاره کرد. در این دیدار درگیری لفظی مابین تقوی و موسی حسن‌دوست نیز رخ داد. از دیگر نتایج مهم این هفته می‌توان به پیروزی ۵ بر ۱ تاسیسات مقابل مس در تبریز که موچب صدرنشینی تیم تهرانی شد و شکست ۴ بر ۳ ماهان مقابل فرش آرا در مشهد اشاره کرد.

هفته دوازدهم لیگ برتر – پنج‌شنبه – ۶ آذر
بازی گلزنان
مس‌سنگون‌ ۱ – تاسیسات‌ ۵ تاسیسات: وحید شمسایی(۲)، سعید عباسی، مجید رئیسی(۲)/ مس: بابک نصیری
منصوری ۱ – میثاق‌ ۱ منصوری: پیمان حفیظی٬ مجید حاجی‌بنده
مقاومت‌ ۲ – فردوسی ‌۴ فردوسی: علی فاخر، میثم خیام، عطاالدین محمدی، محسن نظام‌دوست/ مقاومت: امین نصرالله‌زاده(۲)
حفاری ۵ – شهروند‌ ۱ حفاری: حسین فهیمی٬ بهزاد عظیمی٬ میثم برمشوری٬ مهران عالیقدر٬ سعید کرمی/ شهروند: احمد دست‌یاران
گیتی‌ ۳ – پایا‌سازه‌ ۱ گیتی: احمد اسماعیل‌پور(۲)٬ سعید تقی‌زاده/ پایاسازه: علیرضا عسگری
دبیری ۵ – شهرداری ساوه ۴ دبیری: فرهاد فخیم(۲)٬ محمد کوهستانی(۲)٬ بابک اکبری/ ساوه: مجتبی مریدی‌زاده(۲)٬ سجاد فتوحی٬ محمد شجری
فرش‌آرا‌ ۴ – ماهان ۳ فرش آرا: علی اسعدی٬ رضا صوفی٬ رحمان سارانی٬ مسعود سعادتی/ ماهان: سعید قاسمی(۲)٬ ابوالقاسم عروجی

بازی ایران-روسیه (۱۰ و ۱۱ آذر):

تیم‌های ملی امید و بزرگسالان ایران و روسیه طی رسمی سالانه در روزهای ۱۰ و ۱۱ آذر دو دیدار دوستانه با یکدیگر برگزار کردند. این بازی‌ها امسال به میزبانی سالن شهیدحیدریان قم برگزار شد. میزبانی قم خالی از حاشیه نبود. از اعتراض مسئولان قمی به بی‌توجهی کمیته فوتسال تا جا زدن اسپانسر مسابقات در دقایق آخر از جمله حواشی قبل از برگزاری مسابقات بود.

اسامی بازیکنان تیم ملی امید:
امیر احمدپور، مجید خزائی، سعید افشار، محمد رستمی، معین افشار، دانیال گیلوی، مرتضی عزتی، محمدرضا کرد، مسلم رستمی‌ها، سعید احمدعباسی، مسلم اولادقبا، وحید شفیعی، علیرضا رفیعی و علی عابدین.
بازیکنان تیم ملی بزرگسالان:
علیرضا صمیمی، سپهر محمدی، فرهاد توکلی، حمید احمدی، محمد شجری، قدرت بهادری، میثم خیام، ابوالقاسم عروجی، علی‌اصغر حسن‌زاده، علیرضا وفایی، حسین طیبی، علی ابراهیمی، محمدرضا سنگ‌سفیدی و سعید تقی‌زاده.

در روز نخست تیم ملی امید کشورمان مقابل حریف ارویایی خود ۶ بر ۳ به برتری رسید ولی بزرگسالان کشورمان با تساوی ۱ بر ۱ متوقف شدند. تیم‌ ملی امید کشورمان در بازی دوم با روسیه با تساوی ۱ بر ۱ رضایت داد و تیم ملی بزرگسالان نیز تن به تساوی ۰ بر ۰ داد.

از اتفاقات حاشیه‌ای پس از این بازی می‌توان به گرفتن لباس‌های بازیکنان تیم ملی اشاره کرد که با انتقاد تند مطبوعات و رسانه‌ها روبرو شد. افتخاری دلیل این کار را نداشتن بودجه لازم برای تهیه لباس‌های تیم ملی اعلام کرد.

اردوی تیم ملی بانوان (۱۵ تا ۱۸ آذر):

شهرزاد یاری سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان ۲۰ بازیکن را به اردوی تیم ملی بانوان برای آمادگی شرکت در بازی‌های آسیا دعوت کرد. این اردو از ۱۵ آذر به مدت ۳ روز در کمپ تیم‌های ملی فوتسال برگزار شد.

طاهره مهدی‌پور، فاطمه اعتدادی، سارا شیربیگی، نغمه مرادی، نسیمه غلامی، فاطمه شریف، سپیده رزین‌راد، اعظم آخوندی، زهره میثمی، الناز آرمات، مرضیه توفیقی‌نسب، یاسمن سلطانی، مهسا نظری، نسترن مقیمی، فهیمه زارعی، شهین افلاکی، سهیلا ملمولی، سوسن رضاپور، شیما کریمی و فرزانه توسلی

هفته سیزدهم لیگ برتر (۱۶ آذر):

هفته سیزدهم لیگ برتر با برگزاری ۷ بازی در روز ۱۶ آذر به پایان رسید. در مهمترین دیدار این هفته تاسیسات دریایی با پیروزی ۲ بر ۰ مقابل منصوری توانست به عنوان قهرمانی نیم فصل دست پیدا کند. در یکی دیگر از حساس‌ترین بازی‌های این هفته گیتی پسند در مشهد٬ فردوسی را با حساب ۲ بر ۱ شکست داد. در این دیدار ناظر بازی را به دلیل سوت تماشاگران مشهدی دقایقی متوقف کرد! در دربی ته جدولی‌ها نیز شهروند در ساری ۵ بر ۲ مقاومت را مغلوب کرد. در این دیدار امین نصرالله‌زاده بدلیل تعویض به حالت قهر به سمت رختکن رفت که با وساطت بازیکنان از این کار منصرف شد.

هفته سیزدهم لیگ برتر – یکشنبه – ۱۶ آذر
بازی گلزنان
ماهان‌ ۲ – مس ۰ ماهان: ابوالقاسم عروجی٬ علیرضا وفایی
میثاق ‌۲ -دبیری ۲ میثاق: مجید حاجی٬بنده، موسی حسن‌دوست/ دبیری: بابک اکبری، فرید نمازی
شهرداری‌ساوه ۳ – حفاری ۴ حفاری: مهران عالیقدر، محمد صفری(۲)، مهران عالیقدر، حسین فهیمی/ ساوه: محمد بیضایی، مهران رضاپور، حمید واحدی
شهروند ‌۵ – مقاومت ۲ شهروند: امیرحسین رسولی٬ حمیدرضا ره‌انجام٬ مراد ناظری، مرتضی عظیمایی، محمود لطفی/ مقاومت: مجید خزایی(۲)
پایا‌سازه ‌۲ – فرش‌آرا ۴ پایاسازه: مجید ایرجی، امیر رئیسی/ فرش آرا: قدرت بهادری، رحمان سارانی(۲)، رضا صوفی
فردوسی‌ ۱ – گیتی‌پسند ۲ گیتی: مهدی جاوید، محمد کشاورز/ فردوسی: داود عباسی
تاسیسات‌ ۲ – منصوری‌ ۰ تاسیسات: مجید رئیسی٬ حمید احمدی

هفته چهارم لیگ برتر (۲۷ و ۲۸ آذر):

هفت نخست دور برگشت لیگ برتر در ۲۷ و ۲۸ آذر با حواشی و درگیری‌های بسیار برگذار شد. در ساوه٬ شهرداری مقابل مقاومت البرز ۴ بر ۱ باخت تا خوراکچی استعفا بدهد و چند بازیکن این تیم را به کم‌کاری و حاشیه‌سازی متهم کند (هرچند با این استعفا موافقت نشد.). در تهران تاسیسات توانست میثاق را ۲ بر ۰ مغلوب کند تا صدرنشینی خود را ادامه دهد. در تبریز٬ حفاری ۴ بر ۱ مدافع عنوان قهرمانی را در هم کوبید تا دبیری بیش از پیش وارد بحران شود. در این بازی افشین دبیری و کلاشی به علت اعتراض به داور از زمین اخراج شدند. همچنین بازی در مقاطعی به علت اعتراض تماشاگران و پرتاب بطری آب به ذاخل زمین و اعتراضات پیاپی کادر فنی دو تیم قطع شد. در قم نیز منصوری ۴ بر ۲ ماهان را شکست داد تا اولین بازی رعدی با یک شکست همراه باشد. این دیدار هم حواشی بسیاری داشت. در انتهای بازی در هنگام خروج دو تیم بازیکنان با هم درگیر شدند. در همین زمان از کار خبرنگاران نیز جلوگیری شد و با آنها برخورد بسیار بدی صورت گرفت. در مشهد٬ دومین دربی مشهدی لیگ برتر برگزار شد. این دیدار نیز خالی از حواشی نبود. از درگیری قدرت بهادری با ابراهیم حاجتی تا جلوگیری از بازی ناصر عجم در فردوسی بعلت صادر نشدن رضایت نامه وی توسط مسئولان فرش آرا.

هفته چهاردهم لیگ برتر – پنج‌شنبه – ۲۷ آذر
بازی گلزنان
تاسیسات ۲ – میثاق ۰ تاسیسات: وحید شمسایی(۲)
شهرداری‌ساوه ۱ – مقاومت البرز ۴ ساوه: مهدی حسن‌زاده/ مقاومت:علی عابدین(۲)، مهرداد قنبرزاده(۲)
شهروند ۵ – گیتی پسند ۷ شهروند:امیرحسین رسولی، حمیدرضا ره‌انجام(۳)، مرتضی عظیمایی/ گیتی پسند: احمد اسماعیل‌پور(۲)، مهدی جاوید(۴)، افشین کاظمی
پایاسازه ۲ – مس سونگون ۲ پایاسازه: امیر رئیسی، حمید واحدی/ مس:مرتضی عزتی، حامد حسین‌زاده
هفته چهاردهم لیگ برتر – جمعه – ۲۸ آذر
بازی گلزنان
دبیری تبریز ۱ – حفاری ۴ دبیری: بابک اکبری/ حفاری: میثم برمشوری(۲)٬ محمد صفری٬ مهران عالیقدر
ماهان ۲ – منصوری ۴ ماهان: علی‌اصغر احمدی- مسلم اولادقباد/ منصوری: پیمان حفیظی٬ حمید نصیری٬ اسماعیل وطنخواه(۲)
فردوسی ۵ – فرش آرا ۳ فردوسی: هاشم محمدی٬ داود عباسی٬ ابراهیم حاجتی(۲)٬ محمد شماعی/ فرش آرا: مسعود سعادتی٬ فرهاد توکلی(۲)

اردوی تیم ملی فوتسال (۲۹ آذر تا ۱ دی):

اردوی تیم ملی فوتسال که با حظور ۱۶ بازیکن از ۲۹ آذر شروع شده بود در دی ماه نیز ادامه پیدا کرد. در این اردو نیز انتقادها به کادر فنی در خصوص بازیکنان دعوت شده و عدم دعوت از برخی بازیکنان ادامه داشت. از مهمترین بازیکن‌های دعوت نشده می‌توان به احمد اسماعیل‌پور و مسلم رستمی‌ها آقای گل‌های لیگ برتر اشاره کرد.

علیرضا صمیمی، علیرضا رفیعی، مهران عالیقدر٬ سپهر محمدی، مهدی جاوید، محمد طاهری٬ حمید احمدی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، علی ابراهیمی٬ فرهاد توکلی، قدرت بهادری٬ علیرضا وفایی٬ ابوالقاسم عروجی٬ باقر محمدی٬ محمد شجری و وحید شفیعی

سایر اخبار و اتفاقات حاشیه‌ای:

۱ آذر: ارسال درخواست ایران برای میزبانی جام باشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۱۵ به کنفدراسیون فوتبال آسیا.

۲ آذر: وعده چندباره حضور مربی ایرانی در کنار خسوس بر روی نیمکت تیم ملی.

۳ آذر: مخالفت کمیته فنی فوتبال با حضور تیم ملی فوتسال در تورنمنت چین.

۳ آذر: مالزی به عنوان میزبان نخستین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا در بخش بانوان معرفی شد. پیش از این ویتنام میزبان مسابقات معرفی شده بود.

۴ آذر: امیر شمسایی به صورت توافقی از ماهان تندیس قم جدا شد. هدایت این تیم در دست وخید غیاثی قرارگرفت.

۵ آذر: ۱۶ تا ۲۵ آذر به عنوان زمان نقل و انتقالات نیم فصل فوتسال مشخص شد.

۶ آذر: اسامی تیم ملی فوتسال برای دیدار با روسیه اعلام شد.

۸ آذر: داوران دو دیدار دوستانه ایران و روسیه مشخص شدند.

۸ آذر: عباس ترابیان وعده داد تیم ملی فوتسال برزیل برای انجام دو بازی دوستانه اواخر بهمن به تهران می‌آید.

۹ آذر: خسوس کاندلاس پس از مرخصی چند روزه به تهران بازگشت.

۱۲ آذر: دعوت تیم ملی فوتسال ایران به اسلوونی برای انجام دو بازی تدارکاتی.

۱۲ آذر: دکتر شهرام دبیری رئیس هیات مدیره باشگاه دبیری تبریز برای عضویت در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ثبت نام کرد.

۱۲ آذر: امیر شمسایی به عنوان مدیرفنی تیم فوتسال تاسیسات دریایی تهران معرفی شد.

۱۴ آذر: حجت‌الاسلام علیپور رئیس کمیته نظارت، بازرسی و ارزشیابی سازمان لیگ از بررسی گسترده و مسئول کردن یک تیم چند نفره برای رسیدگی به پرونده رمالی و جادوگری در فوتسال خبر داد. البته این پرونده هنوز با گذشت ماه ها از پیگیری آن به سرانجام نرسیده است!

۱۵ آذر: ناصر حاجی بازیکن مشهدی باشگاه دی سی اینوست تاجیکستان به عنوان بهترین بازیکن خارجی لیگ تاجیکستان انتخاب شد.

۱۶ آذر: سفر دوباره خسوس به اسپانیا به دلیل مشکلات شخصی.

۱۷ آذر: طه مرتضوی و میثم ایلانلو به شهرداری ساوه پیوستند.

۱۷ آذر: نیم فصل اول لیگ دسته اول با قهرمانی تیم‌های کاشی نیلو اصفهان و رسالت کرمان در گروه‌های خود به پایان رسید.

۱۹ آذر: علی رعدی به عنوان سرمربی ماهان تندیس قم قرارداد خود را منعقد کرد.

۱۹ آذر: مهلت نقل و انتقالات لیگ دسته اول از ۱۸ آذر تا ۲ دی تعیین شد.

۲۳ آذر: اعلام لغو دیدار با برزیل و گوآتمالا در سال ۹۳.

۲۵ آذر: به دستور مدیرعامل باشگاه گیتی پسند،کادرفنی و بازیکنان این تیم ممنوع‌المصاحبه شدند.

۲۷ آذر: مجید زارعی از مدیرعاملی باشگاه پایاسازه استعفا داد و احد زارعی جانشین وی شد.

۲۷ آذر: محمود خوراکچی از سرمربی‌گری شهرداری ساوه استعفا داد.

۲۸ آذر: ۱۶ بازیکن به اردوی تیم ملی فوتسال برای دیدار با کرواسی دعوت شدند.

۲۹ آذر: خسوس بعد از مرخصی چند روزه به ایران بازگشت.

۲۹ آذر: بر اساس رای کمیته انظباطی اقشین سپه بدلیل حمله به داور در دیدار با گیتی پسند، به چهار جلسه محرومیت و پرداخت ۱۰ میلیون ریال جریمه مجکوم شد.

۲۹ آذر: ناصر اسماعیلی، دروازه‌بان و کاپیتان تیم فوتسال پایاسازه آذربایجان بعلت دوپینگ به مدت ۳ ماه از فعالیت‌های مربوط به فوتسال محروم شد.

۲۹ آذر: تایید نامزدی دکتر شهرام دبیری در هیات رئیسه فدارسیون فوتبال.

۳۰ آذر: با استعفای محمود خوراکچی موافقت نشد.

۳۰ آذر: محمد مرتضوی‌نژاد مدیرعامل باشگاه شن سای ساوه به عنوان مشاور مدیرعامل و مشاور سرمربی تیم شهرداری ساوه انتخاب شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.