کد خبر : 36514
تاریخ انتشار : شنبه 3 مرداد 1394 - 11:34
-

اماراتی‌ها متوجه می‌شوند اشتبـــاه کردند

اماراتی‌ها متوجه می‌شوند اشتبـــاه کردند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،بعد از اینکه خبر رسید تیم اماراتی قرار است با نام الخلیج در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند و در اصفهان مقابل حریفان خود به میدان برود، خیلی‌ها منتظر واکنش مسوولان فدراسیون فوتبال ایران بودند اما هیچ خبری نشد که نشد. به همین دلیل با عباس ترابیان رییس کمیته فنی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،بعد از اینکه خبر رسید تیم اماراتی قرار است با نام الخلیج در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند و در اصفهان مقابل حریفان خود به میدان برود، خیلی‌ها منتظر واکنش مسوولان فدراسیون فوتبال ایران بودند اما هیچ خبری نشد که نشد. به همین دلیل با عباس ترابیان رییس کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی کشورمان تماس گرفتیم تا نظر او را در این مورد جویا شویم. ترابیان حرف‌هایی داشت که منطقی به نظر می‌رسد اما شاید خیلی از هواداران نتوانند به سادگی با آن کنار بیایند.

متوجه شدیم تیم اماراتی قرار است با نام الخلیج در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا که در اصفهان برگزار می‌شود، شرکت کند. می‌خواستیم بدانیم واکنش شما و مسوولان فدراسیون به نام این تیم چیست؟
واکنشی نداریم. این رقابت‌ها قرار است زیر نظر کنفدراسیون آسیا برگزار شود و تصمیم‌گیرنده هم خود کنفدراسیون است. در واقع کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد موارد مختلف تیم‌ها نظر می‌دهد. ما هم همیشه گفتیم چیزی تحت عنوان خلیج وجود ندارد و خلیج فارس همیشه خلیج فارس بوده، هست و خواهد بود.
اما می‌شد به این مساله اعتراض کرد تا کنفدراسیون واکنش نشان دهد.
کنفدراسیون همیشه گفته که خودش را از بحث‌های سیاسی خارج می‌کند و از همه فدراسیون‌ها هم خواسته به همین صورت باشد. پس کنفدراسیون بدون اینکه بداند حق با چه کسی است وارد این مساله نمی‌شود. از اول تاریخ هم در تمام اطلس‌های دنیا و حتی در آمریکا قید شده، خلیج فارس. پس همین مساله کافی است که به اماراتی‌ها ثابت شود که نام‌شان جعلی است.
درست است که کنفدراسیون نمی‌خواهد وارد بحث‌های سیاسی شود و از فدراسیون‌ها هم خواسته وارد این مسائل نشوند اما همین نام هم یک بحث سیاسی است که باید جلوی آن گرفته شود.
نه از نظر آنها اینطور نیست. من بارها به خاطر این مساله به کنفدراسیون فوتبال آسیا رفتم و آمدم و بحث‌های شفاهی زیادی کردم اما فیفا اصولا ما را در شرایطی قرار داده که به هیچ عنوان وارد مسائل سیاسی نشویم. تیم اماراتی هم بدون قید نام دوم، فقط از عنوان الخلیج استفاده کرده تا حساسیتی وجود نداشته باشد.
اما استفاده از نام خلیج هم یک مساله سیاسی است.
ما هم از اسم خلیج فارس برای لیگ‌مان استفاده می‌کنیم.
اما ما از اسمی که متعلق به خودمان است و در تمام دنیا ثبت شده داریم استفاده می‌کنیم.
بله اما آنها هم به غلط ادعاهایی دارند…
من به‌عنوان یک هوادار و یک ایرانی، نه یک خبرنگار نمی‌توانم با این مساله کنار بیایم که تیمی اماراتی با عنوان جعلی در کشورم بازی کند. من این مساله را یک توهین می‌دانم.
ان‌شاءا… به زودی آنها قدرت واقعی ایران را درک کنند. این عجز و کوچکی که آمریکایی‌ها مقابل ایران دارند به این کشورها هم منتقل می‌شود و آنها هم متوجه می‌شوند که با یک کشور قدرتمند و دولت مقتدر مثل ایران مواجه هستند. به همین دلیل همانطور که در تاریخ سابقه داشته آنها خودشان کنار می‌کشند. به خاطر همین هم به ما گفتند حساسیت نشان ندهیم و این مساله را دنبال نکنیم چون به زودی متوجه می‌شوند که اشتباه کردند.
اینکه قرار است بازی‌های این تیم پخش نشود، درست است؟
بله، قرار است حتی بازی تیم اماراتی با نماینده ایران هم پخش نشود. البته ما نمی‌خواهیم میزبانی‌مان را به خاطر این مسائل زیر سوال ببریم اما صداوسیما تصمیم گرفته بازی‌های این تیم را روی آنتن نبرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

حرف حق شنبه , ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷

واقعا اگرمیزبان امارات بود اجازه میداد تیم ایرانی با نام خلیج فارس وارد امارات بشه.مسئولین بی کفایت.اول نتونستن سالن پیروزی و میزبان کنند بعد هم تو خاک خودمون بهمون بگند خلیج عرب.

نیما کریمی یکشنبه , ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲

افتخاری بی لیاقت