کد خبر : 78456
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مهر 1395 - 11:03
-

آقایان لطفا با برنز فوتسالیست ها عکس یادگاری نگیرید…!

آقایان لطفا با برنز فوتسالیست ها عکس یادگاری نگیرید…!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سومی تیم فوتسال ایران در جام جهانی با دست های خالی شیرین تر از قهرمانی برای علاقه مندان این رشته بود. تیم فوتسال کشورمان در حالی دیشب نخستین بار آنهم با مربی وطنی به مقام سومی جهان رسید که این تیم با کمترین امکانات به این مهم دست یافت. محمد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سومی تیم فوتسال ایران در جام جهانی با دست های خالی شیرین تر از قهرمانی برای علاقه مندان این رشته بود.
تیم فوتسال کشورمان در حالی دیشب نخستین بار آنهم با مربی وطنی به مقام سومی جهان رسید که این تیم با کمترین امکانات به این مهم دست یافت.

محمد ناظم الشریعه سرمربی کشورمان اسفند پارسال بعد از ۶ سال دوباره تیم ایران را قهرمان آسیا کرده بود؛ اما بعد از این قهرمانی و راه یافتن به مسابقات جام جهانی، این تیم به نوعی رها شد! آن زمان ناظم الشریعه هرچه گفت آقایان، برنامه دادم و طبق برنامه من لیگ برتر کشور را آغاز کنید و هرچه گفت نیاز به بازی های تدارکاتی دارم، گویی گوش شنوایی نبود که نبود… که اگر بود شاید مقام ما بهتر از سومی می شد.

هرچه بود این تیم راهی کلمبیا میزبان مسابقات جام جهانی شد و در گروه ۶ که گروه مرگ نامگذاری شده بود با تیم های اسپانیا قهرمان ۲ دوره جهان، مراکش قهرمان آفریقا و جمهوری آذربایجان رنک ۱۰ جهان همگروه بود.

فوتسالیست های کشورمان که با کمترین بازی های تدارکاتی پا به این رقابت‌ها گذاشتند در نخستین بازی با نتیجه مایوس کننده ۵ بر ۱ مغلوب قهرمان ۲ دوره این رقابت ها شدند. آنان در بازی دوم مراکش را با نتیجه ۵ بر ۳ شکست دادند و مقابل جمهوری آذربایجان ۳-۳ مساوی کردند. این نتایج یعنی ایران به عنوان تیم سوم به مرحله حذفی صعود کرد و باید مقابل تیم برزیل قهرمان ۵ دوره این رقابت ها قرار می گرفت.

در آن مقطع هیچ کس شانسی برای ناظم الشریعه و تیمش قائل نبود و همه تیم ایران را از پیش بازنده میدانستند اما فوتسالیت های ایران کاری کردند کارستان و برزیل را با فالکائواش شکست دادند و در مرحله بعد پاراگوئه را با نتیجه ۴ بر ۳ از پیش رو برداشتند. در مرحله نیمه نهایی اما در یک بازی نزدیک ۴ بر ۳ مغلوب روسیه شدند و در دیدار رده بندی پرتغال را در ضربات پنالتی ۴ -۳ برد و سوم شدند.

حالا این تیم با لباس‌های وصله پینه شده و خبرهایی که از ایران به گوش کادر فنی و بازیکنان می رسید مبنی بر پاداش هایی که شنیدنش جز تاثیر منفی هیچ سود دیگری برای بازیکنان نداشت سومی جهان را نخستین بار کسب کردند؛ اما آنان برخلاف خیلی های دیگر به معنای واقعی برای مردم و کشورشان تلاش کردند.

نکته جالب اینکه حالا خیلی ها که هیچ شانسی برای این مربی و تیم قائل نبودند بعد از این مقام شایسته پیام های تبریک می فرستند و احتمالا فردا شب در فرودگاه امام خمینی(ره) برای گرفتن عکس یادگاری قدم رنجه می کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.