کد خبر : 111090
تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1396 - 13:08
-

وضعیت این روزهای تیم ملی فوتسال/ در جستجوی پرتقال‌فروش!

وضعیت این روزهای تیم ملی فوتسال/ در جستجوی پرتقال‌فروش!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،مسابقات جام‌ملت‌های فوتسال آسیا از ۱۲ بهمن به میزبانی چین تایپه آغاز می‌شود و تیم ملی ایران در آستانه این رقابت‌ها یک بدشانسی بد آورده است. حمید احمدی، احمد اسماعیل‌پور، محمدرضا سنگ‌سفیدی و اصغر حسن‌زاده که از بازیکنان کلیدی تیم ملی محسوب‌ می‌شوند، دچار مصدومیت شده‌اند و در بین آن‌ها

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،مسابقات جام‌ملت‌های فوتسال آسیا از ۱۲ بهمن به میزبانی چین تایپه آغاز می‌شود و تیم ملی ایران در آستانه این رقابت‌ها یک بدشانسی بد آورده است. حمید احمدی، احمد اسماعیل‌پور، محمدرضا سنگ‌سفیدی و اصغر حسن‌زاده که از بازیکنان کلیدی تیم ملی محسوب‌ می‌شوند، دچار مصدومیت شده‌اند و در بین آن‌ها احتمال نرسیدن احمدی بیشتر از بقیه است. به دنبال به وجود آمدن این مصدومیت‌ها، سرمربی تیم ملی صحبت‌های تندی علیه برنامه‌ریزان سازمان لیگ مطرح کرده و مدعی شده زمان اردوی تیم ملی کم است. ناظم‌الشریعه از طرفی از فشردگی لیگ گلایه کرده و گفته بازی با بلاروس نباید بلافاصله بعد از اتمام لیگ برگزار می‌شد. این در حالی است که تمام برنامه‌ریزی‌های تیم ملی در کمیته فوتسال با حضور تمام افراد ذی‌نفع انجام شده و انداختن تقصیرها به گردن دیگری، سودی برای فوتسال نخواهد داشت. در ادامه به بررسی موارد مورد نقد سرمربی تیم ملی می‌پردازیم:

۱باتوجه به برنامه‌ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای جام‌ملت‌های آسیا اغلب تیم‌ها زمان اندکی برای آماده‌سازی دارند. سرمربی تیم ملی ژاپن اعلام کرده تنها ۱۰ روز برای این مسابقات تمرین می‌کنند. لیگ تایلند نیز تنها چهار روز زودتر از لیگ ایران تمام شده و تیم ملی این کشور نیز زمان همانند ایران، حدود ۲۰ روز برای آماده‌سازی فرصت داشته است. از طرفی سرمربی تیم ملی، خود در تمام جلسات سازمان لیگ که برای برنامه ریزی لیگ تشکیل شده، حضور داشته و از زمان شروع تا اتمام لیگ نیز هیچ اشاره‌ای به فشردگی مسابقات نکرده است. او حتی در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که “با توجه به تعدد تورنمت‌های مختلف، چاره‌ای جز برگزاری فشرده مسابقات نداریم“.

۲ سرمربی تیم ملی چطور می‌تواند از زمان بازی دوستانه ناراضی باشد زمانی که خود با آن موافق بوده است؟ اگر چنین نباشد، تحمیلی بودن این بازی، تنها فرضیه محتمل است اما این اتفاق نیز اقتدار سرمربی تیم ملی را زیرسوال می‌برد هر چند با توجه به اختلاف ناظم‌الشریعه و عباس ترابیان (به عنوان هماهنگ‌کننده دیدارهای دوستانه) این امر چندان دور از ذهن نیست.

۳ دلیل اصلی همه انتقادهای مطرح شده از سوی کادرفنی تیم ملی، مصدومیت‌های پی در پی بازیکنان است اما به اذعان تمام کارشناسان فوتسال ایران می‌تواند به صورت هم‌زمان چند تیم ملی داشته باشد. بنابراین اشاره به مصدوم شدن بازیکنان تنها می‌تواند توجیحی باشد برای ناکامی احتمالی در مسابقات.

۴در میان همه مصدوم‌های تیم ملی، تنها وضعیت حمید احمدی مبهم بوده و احتمال نرسیدنش به جام‌ملت‌ها وجود دارد. این بازیکن در بازی ۱۴ آذر تیم ملی ایران مقابل روسیه مصدوم شد و چهار هفته از میادین دور بود. احمدی سپس در دو هفته پایانی لیگ برای مس سونگون بازی کرد اما همچنان از بند مصدومیت رها نشده بود. بنابراین این بازیکن هیچ تمرینی با تیم ملی در اردوی پیش از سفر به آذربایجان نداشت و زیرنظر پزشک بود اما ناگهان در تصمیمی عجیب مقابل آذربایجان به میدان رفت و پس از چند وقیقه مصدوم شد.

به گزارش ایسنا، با توجه به جو به وجود آمده و اختلاف نظر بین مسئولان سازمان لیگ و کادرفنی تیم ملی، احتمال از دست رفتن تمرکز تیم ملی پیش از مسابقات وجود دارد. موضوعی که پیش‌تر نیز برای فوتسال ایران دردسرساز شده و در روزهایی که فوتسال ایران می‌توانست در آسیا بدرخشد، اختلاف‌های درونی باعث ناکامی شده است. در چنین شرایطی انتظار می‌رود از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای اجتناب شود و مربیان و بازیکنان تیم ملی تنها روی مسائل فنی تمرکز داشته باشند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

علی شنبه , ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷

آقای ناظم از همین حالا بهانه گیری برای نتیجه نگرفتن احتمالی را شروع کردی؟
این تیم را که دست هر کس بدی باید قهرمان برگرده پس لطفا از شیوه فرار به جلو استفاده نکن که این روش دیگه بد جوری نخ نما شده