کد خبر : 117035
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 تیر 1397 - 10:38
-

منصوری: فوتسال رشته‌ای فقیر است/ نمی‌خواهیم شرایط این رشته ورزشی بدتر از این شود

منصوری: فوتسال رشته‌ای فقیر است/ نمی‌خواهیم شرایط این رشته ورزشی بدتر از این شود

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،کریم منصوری  در رابطه با جلسه هیأت رئیسه  کمیته فوتسال در روز گذشته گفت: در این جلسه مصوبات زیادی داشتیم که مهم‌ترین آنها در مورد تیم‌های لیگ برتری بود که نتوانستند مدارک خود را در وقت مقرر ارسال کنند. در این جلسه تصمیم گرفته شد که سازمان لیگ سایت خود

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،کریم منصوری  در رابطه با جلسه هیأت رئیسه  کمیته فوتسال در روز گذشته گفت: در این جلسه مصوبات زیادی داشتیم که مهم‌ترین آنها در مورد تیم‌های لیگ برتری بود که نتوانستند مدارک خود را در وقت مقرر ارسال کنند. در این جلسه تصمیم گرفته شد که سازمان لیگ سایت خود را از روز یکشنبه تا ساعت ۱۲ شب برای  سه باشگاهی که مدارک خود را ارسال نکردند باز کند تا این باشگاهها بتواند مدارک خود را ارسال کنند.

وی در ادامه گفت: در این جلسه همچنین در ارتباط با لژیونرها تصمیم گرفته شد که این بازیکنان می‌توانند امسال بعد از جام باشگاه‌های آسیا در لیگ برتر حضور پیدا کنند. اما این بازیکنان  باید قرارداد خود را در لیگ ثبت نکنند تا  بعد از آن بتوانند به عنوان سهمیه آزاد در باشگاه‌هایشان بازی کنند. البته به شرطی که این باشگاها سهمیه آزاد خود را در لیگ برتر جذب نکرده باشند. اما  این موضوع برای کسانی که در باشگاه خودشان هستند نیازی نیست.

سخنگوی کمیته فوتسال گفت: ان‌شاءالله از سال آینده طبق قانون AFC در رابطه با لژیونرها عمل می‌کنیم و دیگر هیچکس نمی‌تواند در این قانون اعمال نفوذ و یا تصمیم خاصی بگیرد و قانون لژیونر شدن از سال آینده اجرایی می‌شود. از همین‌جا به صراحت بگویم بازیکنانی که سال آینده مدعی شوند که ما خبر از این قانون نداشتیم خودشان  مسئول  فسخ قرارداد، جریمه و تنبیهات در نظر گرفته شده هستند.

منصوری در پاسخ به سؤالی که آیا باشگاه‌های کشور در بحث حرفه‌ای سازی و استانداردسازی شرایط  لازم را دارند یا خیر، گفت: بحث استانداردسازی و حرفه‌ای‌گری در کشور ما با توجه به شرایط اقتصادی و همچنین اینکه در فوتسال درآمدی نیست زدن این حرف‌ها درست نیست و رسیدن به این استانداردها سخت است و مشکلات زیادی در این راه وجود دارد.

وی افزود: البته این مشکلات علاوه در فوتسال، در فوتبال حتی برای تیم‌های رده‌بالا وجود دارد، اما در فوتبال بر عکس فوتسال است و در فوتبال فدراسیون و وزارت ورزش وارد می‌شوند تا مشکلات باشگاهها را حل می‌کنند اما در فوتسال این چنین نیست  و این رشته واقعاً فقیر است و تلاش ما در هیأت رئیسه این است که نگذاریم شرایط از این بدتر شود. شما ببینید تیم‌های بزرگی با سرمایه‌های زیادی وارد فوتسال می‌شوند به به دلیل نبود اسپانسر به یکباره بعد از تغییر مدیریتی از باشگاه‌داری انصراف می‌دهند نمونه آن باشگاه تأسیسات دریایی است.

وی گفت: در هیأت رئیسه تصمیم براین است که ما بازار فوتسال ایران را که از آسیا بالاتر است گرم نگه داریم  اگر بگوییم یک تیم و یک باشگاه در صورتی که زیرساخت لازم را نداشته باشند ما نباید اجازه حضور در لیگ را به آنها بدهیم این حرف و تصمیم درست نیست در اینجا من با صراحت می‌گویم هیچ کدام از باشگاه‌های ما زیرساخت لازم را ندارند. اگرهیأت ریسه بخواهد در رابطه با این موضوعات سخت‌گیری کند مشکلات بیشتری برای این باشگاه‌ها به وجود می‌آید. شما ببینید در  جام حذفی‌ ما این جام  را با هشت تیم برگزار کردیم و در پایان یک تیم دسته دومی قهرمان جام حذفی شد. حال اگر این تیم را به بازی‌های آسیایی اعزام کنیم ببینیم شرایطش در آسیا از نظر گل خورده چه می‌شود و آسیای‌ها روی فوتسال ایران چه حسابی بازی می کنند. حال اگر در لیگ برتر ما این سخت‌گیریها را داشته باشیم  ببینیم سرنوشت‌ تیم‌های ما در جام باشگاه‌های آسیا چه می‌شود.

سخنگوی کمیته فوتسال در پایان گفت: لیگ برتر ما در آسیا جزو لیگ‌های قانومند و درست است اگر در هیأت رئیسه کمیته فوتسال  با چند باشگاه تعامل می‌کند مبنی براین نیست که لیگی پویا و شاداب نداریم. شما ببینید در تیم ملی چه تعداد بازیکنان خوبی وجود دارد که مربوط به همین باشگاه‌هایی است که از نظر وضعیت مالی نامناسب هستند و  اگر هیأت رئیسه  با آنها تعامل نکند چه اتفاقی برای تیمهای ملی ما می‌افتد در کل همین باشگاه‌ها هستند که کانون فوتسال کشورند. وظیفه هیأت رئیسه جذب و کمک و تعامل با این باشگاه‌هاست به این دلیل که استعدادهای خاص فوتسالی در بعضی از این باشگاه‌ها وجود دارد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.