کد خبر : 118432
تاریخ انتشار : جمعه 5 مرداد 1397 - 13:26
-

صانعی: نگرانم فوتسال المپیک جوانان به انتها نرسد!/بازی های تدارکاتی ما کم است

صانعی: نگرانم فوتسال المپیک جوانان به انتها نرسد!/بازی های تدارکاتی ما کم است
سرمربی تیم فوتسال نوجوانان ایران می‌گوید نگران است به خاطر فشردگی و فشار بالای مسابقات فوتسال المپیک جوانان، این مسابقات به انتها نرسد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،علی صانعی درباره آخرین شرایط تیم فوتسال نوجوانان ایران برای حضور در مسابقات المپیک آرژانتین گفت: فاز جدید تمرینات ما که شامل کارهای تاکتیکی است آغاز شده اما برگزاری بازی های تدارکاتی ما هنوز قطعی نشده است. فقط بازی با عراق قطعی است که شاید این بازی در ایران برگزار شود. سایر مسابقات تدارکاتی همچنان نامشخص است.

وی تاکید کرد: قرار بود قرعه کشی رقابتهای فوتسال المپیک در تیرماه برگزار شود که این مراسم به شهریورماه افتاده است. ما با کشورهای زیادی برای بازی تدارکاتی مکاتبه کردیم ولی بعضی از این کشورها به دنبال مشخص شدن قرعه کشی مسابقات هستند. امیدوارم که بتوانیم چند بازی تدارکاتی دیگر داشته باشیم.

سرمربی تیم فوتسال نوجوانان ایران ادامه داد: بازی های تدارکاتی ما کم است. در این رده سنی، نیاز به تجربه های بین المللی بیشتری است و داشتن دیدارهای تدارکاتی مهم است.

صانعی در پاسخ به این سئوالی مبنی بر برگزاری بازی تدارکاتی با برزیل قبل از المپیک، خاطرنشان کرد: یک مسئله بازی با برزیل ریسک بالایی است که دارد چون تعداد بازیکنانی که باید معرفی کنیم، فقط ۱۰ نفر است و اگر کسی مصدوم شود، امکان جایگزینی نداریم. مسئله دیگر هزینه های سنگین بازی با برزیل است که امکان سفر به این کشور و بازگشت به ایران را نمی دهد.

وی با ابراز تعجب از تصمیم مسئولان کمیته بین المللی المپیک برای ارسال نام ۱۰ بازیکن برای هر تیم، گفت: این تصمیم عجیب و غریب است. ما حتی برای بازی های آسیایی هم با ۱۲ بازیکن رفتیم. واقعا ریسک اقدام کمیته بین المللی المپیک بالا است و از همین حالا نگرانیم.

سرمربی تیم فوتسال نوجوانان ایران تاکید کرد: در فکر این هستیم تا با ترفندی مشکل دروازه بان ها را هم حل کنیم. اگر خدایی ناکرده دروازه بان های ما مصدوم و یا محروم شوند، باید با هشت بازیکن بازی کنیم. ضمن اینکه بازی ها سنگین است. به نظرم هر بازی المپیک به اندازه ۵۰ بازی آسیایی فشار می آورد و این مشکل نه تنها برای ایران بلکه برای تمام کشورها است. نگرانی من این است که بازی ها به انتها نرسد.

صانعی در پاسخ به این سئوال که آیا کمیته فوتسال در قبال این مشکل اقدام خاصی انجام داده است؟ یادآور شد: آقای کفاشیان مکاتباتی با کمیته المپیک داشته است. همچنین با کشورهای عراق، ژاپن، برزیل و روسیه که ارتباطات نزدیکی با فوتسال ما دارند، مکاتبه و نامه نگاری کرده ایم و آنها هم دارند فشار می آورند تا اتفاقاتی رخ بدهد و حداقل بتوانیم دو بازیکن به لیست تیم ها اضافه کنیم. واقعا تعداد ۱۰ بازیکن کم است و به تیم ها استرس وارد می کند.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا به ترکیب موردنظرش دست پیدا کرده است یا خیر؟ گفت: الان ۲۰ بازیکن در اردو داریم که واقعا تک تک آنها خوب هستند. بازیکنان با انگیزه و خوب تمرین می کنند. آنها آمادگی خوبی دارند ولی نیاز به تجربه و تدارکات بیشتری است. امیدوارم تا زمان معرفی نفرات نهایی، به ترکیب ایده آل برسیم.

صانعی درباره آزمایش استخوانی از بازیکنان تیم فوتسال نوجوانان برای جلوگیری از محرومیت احتمالی تیم به خاطر سن بالای بازیکنان، گفت: یکسری از بازیکنان تیم مشکوک بودند که با مشورت کمیته پزشکی آنها را کنار گذاشتیم. یکسری ها هم از نظر فنی خیلی خوب هستند که فعلا در تیم ملی هستند و تمرین می کنند. در لحظه آخر با کمیته پزشکی مشورت می کنیم و تصمیم میگیریم که آیا این بازیکنان به آرژانتین بیایند یا خیر. درباره نفراتی هم که کنار گذاشتیم باید بگویم موقع تست استخوانی مشکلی نداشتند ولی ممکن بود طی ۶ ماه، رشد استخوانی آنها برایشان مشکل ساز شود.

صانعی که مدیرفنی تیم ملی فوتسال ایران هم هست، در پایان درباره شرایط این تیم و احتمال دعوت از بازیکنانی که به طور ضمنی خداحافظی کرده بودند، گفت: تیم ملی ان شاءالله از مردادماه تمریناتش را شروع می کند. هدف ما جام جهانی ۲۰۲۰ است. درباره بازیکنان هم باید بگویم که شاید آنها بعد از جام ملتها خسته بودند. کادر فنی با آنها صحبت کرده و صحبت می کند. این نفرات آنقدر با ارزش هستند که نمی شود به راحتی از کنارشان گذشت. ملی پوشان ما یک شبه با ارزش نشده اند که بخواهند یک شبه کنار بکشند. ان اشاءالله این مشکل هم حل می شود و بازیکنان به تیم ملی کمک می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.