کد خبر : 126226
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 آذر 1397 - 17:45
دسته‌بندی نشده
-

همه مردان سال فوتسال آسیا/ ۹ جایزه برای چهار ایرانی

همه مردان سال فوتسال آسیا/ ۹ جایزه برای چهار ایرانی
حسن زاده برای چهارمین بار عنوان بازیکن سال آسیا را کسب کرد، جایزه ای که پیشتر نیز در فرمت جدید نصیب سه ایرانی دیگر شده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، علی اصغر حسن زاده برای چهارمین بار عنوان بازیکن سال آسیا را کسب کرد، جایزه ای که پیشتر نیز در فرمت جدید نصیب سه ایرانی دیگر نیز شده است.
بررسی این عنوان نشان می دهد ، از سال ۲۰۰۶ که این جایزه به عناوین جایزه های سالیانه کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیده است فقط ۷ بازیکن به این جایزه رسیده اند که مثل همیشه ایرانی ها اکثریت را دارند.
در اولین دوره کوگوره ژاپنی به این جایزه رسید ، بازیکنی که به دلیل قهرمانی ژاپنی ها در مسابقات قهرمانی آسیا به این عنوان دست یافته بود ، پس از او در دو دوره پیاپی وحید شمسایی در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ به این جام رسید و در سال ۲۰۰۹ هم هیچ جایزه ای در این بخش اهدا نشده است .
در سال ۲۰۱۰ محمد طاهری بهترین بازیکن سال آسیا شد و سال بعد آن در ۲۰۱۱ محمد کشاورز.
در سال ۲۰۱۲ و با از دست رفتن مجدد جام قهرمانی در آسیا نوبت به یک بازیکن دیگر ژاپنی به نام هنمی رسید تا سال ناکامی ایران و کامروایی سامورایی ها با این جایزه تکمیل شود. بازیکنی که حضورش در بین نامزدهای امسال با انتقادات زیادی مواجه شد.
سال ۲۰۱۳ هم با تداوم ناکامی فوتسال ما سوفاوت تایلندی این جایزه را برد. در سال ۲۰۱۴ علی اصغر حسن زاده اولین جایزه سال آسیا را برای خود صید کرد تا در سال های ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و امسال هم چهارگانه خود را تکمیل کرد.
وحید شمسایی نیز در سال ۲۰۱۵ و با بازگشت قهرمانی به فوتسال ایران عنوان بازیکن آسیا را کسب کرد.
نکته جالب در خصوص این جایزه این است که بهترین بازیکنان آسیا در سال های ۱۹۹۹ تا قبل از سال ۲۰۰۵ صرفا به عنوان بهترین های قهرمانی آسیا این عنوان را کسب کردند و خبری از این جایزه سالیانه نبوده است. محمدرضا حیدریان و وحید شمسایی هر کدام دوبار عنوان بهترین بازیکن آسیا را در این برهه زمانی به دلیل درخشش و قهرمانی در قاره کهن کسب کرده اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام یکشنبه , ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲

سال ٢٠١۵ توى اصفهان حق اصغر حسن زاده رو توى روز روشن خوردند وگرنه باید اصغر میشد فقط خدا میدونه چى شد!! خدا از سرشون نگذره

نام ... جمعه , ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸

پرچم فوتسال قم تو آسیا بالاس