کد خبر : 154518
تاریخ انتشار : شنبه 3 خرداد 1399 - 18:57
-

فالکائو: فوتسال پایه پیشرفت فوتبال است

فالکائو: فوتسال پایه پیشرفت فوتبال است
پروژه ستاره در حال حاضر به دنبال چگونگی آموزش فوتسال به بازیکنان رده‌های پایه در فوتسال اروپا است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، فالکائو دو سال بعد از اعلام رسمی بازنشستگی خود همچنان به توسعه فوتسال در سراسر جهان ادامه می‌دهد. پروژه ستاره در حال حاضر به دنبال چگونگی آموزش فوتسال به بازیکنان رده‌های پایه در فوتسال اروپا است. رونالدو نازاریو، جونینیو پرنامبوکانو و ادو گاسپار مدیر باشگاه‌های وایادولید، لیون و آرسنال علاقه خود را به این پروژه نشان داده‌اند.
در ارزیابی‌های فالکائو فوتسال باعث تقویت مهارت‌هایی می‌شود که یک بازیکن فوتبال به آن‌ها نیاز دارد. علاوه بر این فالکائو اعتقاد داد که کودکان تا یک سن خاصی باید فوتسال را تمرین کنند. زیرا در فوتسال ارتباط بیشتری با توپ دارند و سرعت پیشرفت آن‌ها در آینده بیشتر می‌شود. به گفته وی ویژگی‌های اساسی یک فوتبالیست مانند پاس، دریبل، تسلط بر روی توپ، دفع و تمام‌کننده‌‌گی با آموزش فوتسال پیشرفت خواهد کرد.
فالکائو در این خصوص در گفتگو زنده اینستاگرامی که با رونالدو نازاریو داشت گفت: ما سه سال را صرف ایجاد برنامه‌ای کردیم که بر اساس آن توانایی یک فوتبالیست را ۴۰ تا ۵۰ درصد بهبود ببخشیم. نیمار بدون مهارت‌های فوتسالی یک بازیکن معمولی خواهد بود مانند دیگران. ما باید به بازیکنانی که از طریق فوتسال پیشرفت کرده‌اند اشاره کنیم. این نوع آموزش در برزیل وجود دارد ولی از مزیت‌های آن آنطور که باید استفاده نمی‌کنند. ما بزرگانی در زمینه آموزش فوتسال و فوتبال داریم ولی از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم ولی اروپا آن‌ها را استخدام می کند.
برنامه فالکائو و مارکوس سوراتو مربی سابق تیم ملی فوتسال برزیل آموزش فوتسال در رده‌های پایه و استفاده از این روش‌های تمرینی در گروه‌های سنی معین است. تا بازیکن به تدریج وارد تمرینات فوتبالی شود.
وی در این خصوص می‌گوید: حضور یک بچه ۱۱ ساله به عنوان دروازه‌بان فوتسال یک بی‌عدالتی است. زیرا اگر در طول ۹۰ دقیقه بازی سه توپ به سمت این دروازه بیاید او هر سه را گل می‌خورد. در فوتسال شاید ۳۰ توپ به سمت دروازه بیاید و آن شخص توپ‌های زیادی را دفع کند. او می‌فهمد چگونه بازی را از جریان خارج کند و شروع مجدد کند. من در مود مدافعان که یاد می‌گیرند چگونه پاس سالم بدهند، یا هافبک‌ها که یادمی‌گیرند چگونه بازی‌سازی کنند صحبت نمی‌کنم. من میدانم که در تمام پست‌ها می‌توانیم تاثیرگذار باشیم. طراحی ایده‌آل من برای بچه‌های تا ۱۰ سال است که در زمین تفریح کنند و در فوتبال پیشرفت داشته باشند و بعد تمرینات فوتبال تعطیل شد. برای مثال فوتسال باید در برنامه زیر ۱۵ سال باشد. من اعتقاد دارم که این باعث پیشرفت بازیکن می‌شود.
در این گفتگو رونالدو فاش کرد گلی که در فینال جام‌جهانی ۲۰۰۲ به ثمر رسانده است بر اثر آموزش‌های فوتسالی وی پدید آمد. وی گفت: من با فوتسال شروع کردم و دیوانه این ورزش هستم. من در یک تیم کوچک محلی در نزدیکی خانه خودمان بازی را شروع کردم. تا قبل از شروع فوتبال در دو تیم دیگر نیز بازی کردم. فوتسال سرعت تصمیم‌گیری، سرعت، مهارت و کنترل توپ من را بسیار پیشرفت داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.