کد خبر : 156993
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 مرداد 1399 - 7:44
-

شمس:با تشکیل تیم امید، نگرانی در مورد آینده فوتسال وجود ندارد/ایران باز هم قهرمان آسیا می شود/ترکمنستان به خاطر نداشتن کرونا انصراف داد

شمس:با تشکیل تیم امید، نگرانی در مورد آینده فوتسال وجود ندارد/ایران باز هم قهرمان آسیا می شود/ترکمنستان به خاطر نداشتن کرونا انصراف داد

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال گفت: در شرایطی که فوتبال در پدیده استعدادیابی دچار سرنوشت شومی شده است اما در فوتسال با چنین مشکلی مواجه نیستیم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، فوتبال ایران در سالیان اخیر در مقایسه با گذشته با کمبود ستاره مواجه بوده است. در واقع استعدادیابی در این ورزش به درستی انجام نشده و به همین دلیل شاهد کمبود ستاره در این ورزش هستیم. در مقابل فوتسال هیچ‌گاه دچار افت نشده و توانسته در هر دوره استعدادهای نوینی را معرفی کند.

حسین شمس در خصوص اینکه چرا فوتبال با افت ستاره مواجه است و این اتفاق در فوتسال رخ نداده اظهار کرد: علت اینکه فوتسال توانسته در تولید بازیکنان ستاره با مشکل مواجه نشود این است که طرحی در زمان آقای کیومرث هاشمی در آموزش و پرورش راه‌اندازی شد که مدارس فوتسال به خوبی در میان دانش‌آموزان ایجاد شدند و از سال ۲۰۱۲ بازیکنان بزرگی چون مسلم اولاد قباد از فوتسال دانش‌آموزی به تیم ملی رسیده‌اند.

وی افزود: علاوه بر مسابقات دانش‌آموزی که بسیار مؤثر بوده، فردی به نام علی صانعی یک‌تنه در زمینه استعدادیابی فوتسال فعالیت می‌کند و بانک اطلاعاتی در اختیار دارد که در آن هزار بازیکن مستعد از ۱۶ تا ۲۰ سال شناسایی شده‌اند و نسل به نسل به رده‌های مختلف تیم‌های ملی راه پیدا می‌کنند. ضمن اینکه با تشکیل تیم امید، نگرانی در مورد آینده فوتسال وجود ندارد و هر ساله بازیکنان مستعد بیشتری کشف می‌شوند که آماده خدمت به تیم ملی هستند.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال خاطرنشان کرد: فوتبال ایران از زمانی که زمین‌های خاکی جمع شدند، دچار افت شد. نسل فعلی بیشتر در فکر این است که مدل موهای خود را مد روز قرار دهد و حاضر نیست سختی بکشد. در گذشته بازیکنان توپ را روی سنگ کنترل می‌کردند و پاس می‌دادند ولی امروزه روی چمن، بازیکنان سختی نمی‌کشند. البته که در دنیا زمین خاکی نیست ولی اگر ما زمین‌های خاکی را جمع کردیم، نتوانستیم جایگزین مناسبی برای آن تولید کنیم. در واقع اگر لازم است تمامی بازیکنان با تمرین روی چمن پیشرفت کنند، این روش را به درستی اجرایی نکردیم.

وی ادامه داد: بازیکنان خلاقی در فوتبال ایران نظیر علی کریمی ساخته و پرداخته شدند. این بازیکنان برای آنکه به سطح عالی برسند، سختی‌های زیادی را متحمل شدند ولی این اتفاق این روزها کمتر رخ می‌دهد. باید بپذیریم که پول زیاد در فوتبال باعث دردسر شده است. بسیاری بازیکنان هستند که تشنه موفقیت بوده و تلاش زیادی می‌کنند تا دیده شوند اما با دریافت اولین دستمزد بالا، انگیزه کمتری برای زحمت کشیدن دارند. این بازیکنان دیگر میلی به پیشرفت ندارند و در همان سطحی که بودند باقی می‌مانند. فوتبال برای آنکه از سرنوشت شومی که برایش چیده شده خارج شود، باید راهکارهای جدیدی برای استعدادیابی پیدا کند و اجازه ندهد بازیکنانی که می‌توانند اتفاقات مهمی را رقم بزنند، با رسیدن به آرزوهای کوچک، دست از تلاش و کوشش بکشند.

شمس در خصوص رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا و هم‌گروهی ایران با عربستان، تایلند و کره جنوبی تصریح کرد: شرایط تیم ملی ایران بسیار خوب است و این تیم باز هم قهرمان می‌شود. محمد ناظم‌الشریعه بازیکنان جوان را در دو اردو امتحان کرده و از اردوی جدید قرار است بازیکنان مس سونگون و گیتی‌پسند به تیم اضافه شوند. تورنمنت چهارجانبه‌ای هم در کیش برگزار می‌شود که حضور در این جزیره نیاز به ویزا ندارد و تیم‌های خارجی راحت‌تر در این جزیره حاضر می‌شوند.

وی افزود: مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا قرار است از اواسط آبان ماه برگزار شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا به خاطر آنکه ترکمنستان از میزبانی انصراف داده قرار است میان تایلند و یک کشور از آسیای میانه میزبان را انتخاب کند که با توجه به بهره‌مندی تایلند از امکانات بهتر، شانس این کشور برای میزبانی بیشتر خواهد بود. ضمن اینکه دلیل انصراف ترکمنستان این است که در این کشور بیمار مبتلا به ویروس کرونا یافت نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

اسماعیل چهارشنبه , ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴

استاد عزیز بی خیال دیگه برادر دیگه فقط مونده بگی فوتسال بهشت شده ، آخه مردم چشم و عقل دارند اشتباه نکنید معیار واقعیت هاست نه حرف ها

رامین شنبه , ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰

حیف است آقای شمس ارازان فروشی نکن تاریخچه خود را ، فوتسال فقط زمان دادکان و درودگر حیف است که برای هیچ اطلاعات غلط میدی ، از حرف ها معلومه که دارن کنارت میزارن ، مواظب شخصیت و زحمات چندین ساله خود باش