کد خبر : 183679
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 - 10:30
-

پرهیزکار: با شروع لیگ برتر فوتسال از دی ماه مخالفیم/ اولویت با تیم ملی است

پرهیزکار: با شروع لیگ برتر فوتسال از دی ماه مخالفیم/ اولویت با تیم ملی است

رئیس کمیته فوتسال در واکنش به درخواست باشگاه‌ها برای شروع فصل آینده مسابقات لیگ برتر فوتسال از اول دی ماه گفت: باید بپذیریم اولویت با تیم ملی است و بهتر است بازی‌ها از مهر شروع شود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، جلسه هم اندیشی مدیران باشگاه ها با سازمان لیگ فوتسال روز گذشته در حضور سرمربی تیم ملی فوتسال و رئیس کمیته فوتسال برگزار شد تا درباره نحوه و زمان برگزاری مسابقات تصمیم گیری شود. پیشنهاد سازمان لیگ و کمیته فوتسال شروع بازی ها از دهم مهرماه بود ولی باشگاه ها تاکید داشتند این رقابت ها بعد از اتمام جام باشگاه های آسیا و جام ملت های آسیا یعنی از اول دی ماه شروع شود.

داود پرهیزکار رئیس کمیته فوتسال در این خصوص گفت: چون زمان جام ملت ها و جام باشگاه های آسیا مشخص شده است، مدیران عامل باشگاه ها تصمیم گرفتند لیگ بعد از این دو تورنمنت آغاز شود. این نظر باید در هیات رئیسه سازمان لیگ تصویب شود. مدنظر کمیته فوتسال و کادر فنی تیم ملی، آغاز لیگ از دهم مهرماه است.

وی ادامه داد: کمیته فوتسال مخالف آغاز لیگ از دی ماه است و اعترضمان را هم در جلسه اعلام کردیم. همه باید بپذیریم که در شرایط عادی نیستیم و اولویت با تیم ملی است.

رئیس کمیته فوتسال در پاسخ به این سئوال که استدلال مدیران برای شروع لیگ از دی ماه چه بود؟ تصریح کرد: آنها مباحث مالی، نبود اسپانسر و مشکلات اقتصادی را به عنوان دلیل تصمیم خود اعلام کردند. ضمن اینکه به خاطر کرونا تمرینات تعطیل بوده و زمان کافی برای آماده سازی ندارند. ما اینها را قبول می کنیم و غیر منطقی هم نیست ولی باید بدانیم که در شرایط ویژه ای هستیم.

پرهیزکار افزود: البته همین که جلسه ای تشکیل شد و چند ساعت درباره لیگ بحث و بررسی صورت گرفت، خودش یک گام به جلو است. خیلی از کشورها و رشته ها خودشان را با تعطیلی کارها راحت کرده اند ولی فوتسال در این مدت خوب عمل کرده است. جا دارد از سازمان لیگ فوتسال و باشگاه ها هم تشکر کنم ولی در بخش ملی به جمعبندی نرسیدیم. سازمان لیگ هفته آینده جلسه ای برگزار می کند و درباره زمان شروع لیگ تصمیم نهایی را می گیرد.

«بعد از جام باشگاه ها و جام ملت های آسیا قرار است چه اتفاقی برای باشگاه ها رخ بدهد که در همین مدت زمان باقیمانده تا مهرماه نمی افتد؟» رئیس کمیته فوتسال در پاسخ به این سئوال گفت: صحبت ما هم همین بود. حتی ممکن است به خاطر کرونا شرایط بدتر هم بشود. کسی نمی تواند پیش بینی کند ویروس کرونا چه شرایطی را ایجاد می کند. عده ای می گفتند بعضی از شهرها وضعیت قرمز دارد که شاید در دی و بهمن هم همین وضعیت را داشته باشند. بعضی از استدلال ها منطقی نبود.

پرهیزکار با اشاره به سخت شدن شرایط تیم ملی در صورت شروع لیگ از دی ماه، تاکید کرد: نتیجه جلسه هفته آینده سازمان لیگ برایمان مهم است. بر اساس زمان شروع لیگ است که برای برنامه های آماده سازی تیم ملی تصمیم می گیریم. اگر لیگ دی ماه شروع شود، در بهمن هم یک فیفادی داریم و مسابقات لیگ ممکن است دوباره برای مدتی تعطیل شود. امیدواریم در سازمان لیگ فوتسال به جمعبندی خوبی برسند.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش در خصوص زمان و محل برگزاری مسابقات مرحله مقدماتی فوتسال جوانان قهرمانی آسیا اظهار کرد: هنوز وضعیت برای مسابقات قهرمانی آسیا در رده سنی بزرگسالان هم مشخص نیست چه برسد به رده جوانان. برای رده بزرگسالان گویا کویت پیشنهاد میزبانی را قبول کرده است ولی هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است. برای رده سنی جوانان هم نمی دانیم کدام کشور میزبان می شود. طبق برنامه دو دوره گذشته، مقدماتی جوانان باید آبان برگزار شود ولی به خاطر شیوع کرونا زمان این بازی ها تا این لحظه نامشخص است.

رئیس کمیته فوتسال همچنین درباره قطعی شدن حضور کویت و عراق در تورنمنت کیش با حضور تیم بزرگسالان و جوانان ایران گفت: کویت و عراق ۷۲ ساعت قبل از سفر به ایران باید تست کرونا بدهند و جوابش را برای ما بفرستند تا کمیته پزشکی فدراسیون تایید کند. با در همین شرایط سخت سه اردو برای بزرگسالان و دو اردو برای جوانان برگزار کردیم. راحت ترین کار این است که بگوییم کرونا آمده و همه چیز را تعطیل کنیم ولی ما عقب ننشسته ایم و کارهایمان را پیش می بریم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.