کد خبر : 183712
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 مرداد 1399 - 14:02
-

اصرار فدراسیون به برگزاری دیدار رده بندی لیگ برتر فوتسال بانوان، بی‌میلی از تیم‌ها!

اصرار فدراسیون به برگزاری دیدار رده بندی لیگ برتر فوتسال بانوان، بی‌میلی از تیم‌ها!

در‌حالی‌که تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی دوسه هفته قبل به‌صورت رسمی به کار خود در این فصل از لیگ برتر فوتسال بانوان خاتمه داد و بازیکنان غیر‌بومی‌اش راهی شهر‌وخانه خود شده‌اند، سازمان لیگ از برگزاری بازی رده‌بندی خبر می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سازمان لیگ فوتسال چند روز پیش زمان برگزاری دیدار‌های فینال لیگ فوتسال زنان باشگاه‌های کشور را اعلام کرد که در آن تکلیف تیم‌های فینالیست مشخص شد، اما این خبر تیم‌های بازنده را غافل‌گیر کرد. براساس این اطلاعیه، دیدار فینال دور رفت بین تیم‌های سایپا تهران و مس رفسنجان، ساعت۱۱ صبح ۲۴مرداد در ورزشگاه غدیر تهران برگزار می‌شود.

اما هفته بعد یعنی روز ۳۰مردادماه، رفسنجان میزبان ۲ بازی مهم خواهد بود. دیدار رده‌بندی برای تعیین تیم‌های سوم و چهارم لیگ بین شرکت ملی حفاری و هیئت فوتبال خراسان رضوی ساعت ۹ صبح در ورزشگاه پیام‌نور رفسنجان برگزار می‌شود. بعد از این بازی در همان سالن ساعت۱۱ سوت دیدار برگشت فینال بین مس رفسنجان و سایپا تهران به صدا درخواهد آمد.

پیش‌بینی‌ها تغییر کرد
این تصمیم در‌حالی گرفته شده که از هفته قبل گفته می‌شد سازمان لیگ بنای برگزاری بازی رده‌بندی را ندارد و ۲ تیم بازمانده از فینال به‌عنوان سومی مشترک می‌رسند. حتی شنیده می‌شد احتمال برگزاری فینال تک‌بازی نیز با توجه به شرایط سخت موجود وجود دارد.
اوایل مردادماه تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی بعد از ۵ ماه دوری از مسابقات راهی بازی برگشت مقابل مس رفسنجان شد. آن‌ها بازی حساس را با نتیجه ۲ بر ۱ واگذار کردند و از صعود به فینال بازماندند. یک هفته بعد سایپا راهی اهواز شد تا برابر ملی‌حفاری به میدان برود و با خوش‌شانسی و انگیزه بالاتر موفق شد به فینال صعود کند، به‌این‌ترتیب اهوازی‌ها و مشهدی‌ها که هر دو مدعی قهرمانی این فصل بودند، با ناراحتی و حسرت، دستشان از رسیدن به کاپ قهرمانی دور ماند تا سهم کرمانی‌ها یا تهرانی‌ها شود. در این زمان سرمربیان این ۲ تیم هیچ‌یک حرفی از بازی رده‌بندی و آماده‌شدن برای کسب عنوان سومی نزدند.

رابطه بد اهوازی‌ها با رده‌بندی
اهوازی‌ها در این ۲ فصل اخیر دلِ خوشی از پلی‌آف ندارند؛ زیرا باعث شده است به قهرمانی نرسند. فصل گذشته نیز آن‌ها رقیب اصلی نامی‌نو بودند، اما با بدشانسی به فینال نرسیدند. آن‌ها در اصفهان به‌اجبار و ناراحتی قبول کردند در بازی رده‌بندی شرکت کنند. با‌وجود اینکه برنده دیدار بودند و سکوی سومی را به دست آوردند، هیچ‌کدام از اعضای تیم برای مراسم اختتامیه در سالن نماندند و همگی بلافاصله سالن را ترک کردند. این نشان می‌دهد حریف نماینده مشهد در هفته بعدی نیز تمایلی برای حضور در رده‌بندی ندارد و عنوان سومی هیچ ارزشی در‌برابر سکوی اول ندارد. سرمربی تیم نیز یکی از مخالفان سرسخت پلی‌آف در لیگ بانوان است و از مسئولان بابت این نحوه برگزاری لیگ گلایه دارد.

به ما گفتند تمام است
اما سرمربی تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی درباره حضور تیمش در بازی رده‌بندی گفت: بعد از بازی برگشت در رفسنجان به نصیری، مسئول برگزاری لیگ فوتسال بانوان، اعلام کردیم که بازیکنان غیربومی و خوابگاهی می‌خواهند به شهرشان برگردند و شیربیگی هم قصد انجام عمل جراحی پایش را دارد و او در جواب گفت مشکلی نیست و بچه‌ها می‌توانند برگردند و درمان شیربیگی آغاز شود؛ زیرا شنیده شده بود بازی رده‌بندی در کار نیست و ۲ تیم عنوان سومی مشترک را خواهند گرفت که ما نیز با این تصمیم موافق بودیم. به‌همین‌دلیل دیگر تمرینی در کار نبود و بازیکنان دیگر حضور ندارند.

صرفه‌جویی با عنوان مشترک
با توجه به صحبت‌های سرمربی تیم مشهد و سابقه ملی‌حفاری و توجه به پروتکل‌های بهداشتی و کاهش هزینه تیم‌ها، احتمال می‌رود در روز‌های آینده از‌سوی فدراسیون تصمیم جدیدی برای رده‌بندی اعلام شود و اهواز و مشهد به‌صورت مشترک روی سکوی سومی فصل جنجالی لیگ برتر فوتسال بانوان قرار بگیرند. هزینه انجام تست مجدد، سفر و اسکان و انجام تمرینات، قطعا می‌تواند مبالغ زیادی را برای یک دیدار غیرضروری روی دست ۲ تیم بگذارد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.