کد خبر : 158714
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 شهریور 1399 - 23:07
-

بحران در تیم ملی فوتسال

بحران در تیم ملی فوتسال

تورنمنت تدارکاتی کیش لغو شد و تیم ملی فوتسال که می‌خواهد برای حضور قدرتمند در جام‌ ملت‌های آسیا آماده ‌شود، هنوز نتوانسته است بحران دیدارهای تدارکاتی را مدیریت کند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا قرار است از ۱۴ تا ۲۵ آبان‌ماه سال ۹۹ برگزار شود و تیم ملی کشورمان باید از عنوان قهرمانی خود در این رقابت‌ها دفاع کند. همچنین این مسابقات حکم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۰ را نیز دارد. میزبان این مسابقات هنوز مشخص نشده است.

تیم ملی فوتسال ایران به هرشکلی که شده می‌خواهد دیدارهای تدارکاتی خود را برگزار کند اما برای هر کدام از این بازی‌های دوستانه به بن‌بست می‌رسد.

تورنمنت کیش لغو شد

با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان، برگزاری دیدارهای تدارکاتی بسیار سخت به نظر می‌رسد اما با این حال تورنمنتی چهار جانبه در کیش تدارک دیده شد. قرار بود تیم ‌ملی فوتسال و تیم زیر ۲۰ سال ایران به همراه دو تیم کویت و عراق در این رقابت چهارجانبه شرکت کنند اما با اعلام فدراسیون فوتبال این تورنمنت به دلیل انصراف تیم کویت لغو شد.

در ابتدای اسامی‌ تیم‌هایی نظیر ایتالیا، اوکراین، بلاروس، و آذربایجان در میان بود که این تیم‌ها هیچکدام تمایلی به حضور در تورنمنت تدارکاتی کیش را نداشتند.

البته سرمربی تیم ملی فوتسال اعلام کرد که حتی با حضور سه تیم در تورنمنت دوستانه کیش هم خواهان برگزاری این رقابت‌ها هستم چرا که زمان کمی برای تیم ملی باقی‌مانده و خیلی بهتر است که این تورنمنت برگزار شود.

دیدار دوستانه با برزیل شدنی نیست

در سویی دیگر به گفته «سیدمحمد ناظم‌الشریعه»، پیشنهادی از سوی برزیل برای سه فیفادی شهریور، آبان و آذر به فدراسیون ارسال شده اما بازی در این تاریخ‌ها به هیچ وجه عملی نیست چرا که شهریورماه امکان سفر و دیدار تدارکاتی از سوی ایران وجود ندارد، در آبان ماه مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش داریم و رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا هم در آذر برگزار خواهد شد.

بدین ترتیب دیدار تدارکاتی با برزیل به هیچ وجه ممکن نیست و شاید دیدار این ۲ تیم در جام‌جهانی اتفاق بیافتد.

امکان بازی با آذربایجان هم وجود ندارد

تیم ملی فوتسال آذربیجان یکی از گزینه‌های دیدار تدارکاتی تیم ایران بود اما این فدراسیون این کشور پس از شیوع ویروس کرونا به طور کلی تعطیل شده و فوتسال این کشور هیچ فعالیتی ندارد و به همین دلیل امکان بازی با این تیم نیز وجود ندارد.

حال باید منتظر بمانیم و ببینیم فدراسیون و کمیته فوتسال چه راهی را برای برگزاری دیدارهای دوستانه برای تیم ملی پیدا می‌کنند. زمان زیادی برای آماده‌سازی تیم ملی وجود ندارد چرا که نحوه آماده‌سازی تیم ایران با بقیه تیم‌های آسیایی فرق می‌کند زیرا باید برای دفاع از قهرمانی خود راهی مسابقات جام ملت‌های آسیا شود و نیاز به آماده‌سازی بهتر و بیشتری دارد. به علاوه اینکه ایران در مسابقات جام‌جهانی ۲۰۱۶ مقام سوم جهان را کسب کرده و حالا انتظارات از این تیم در جام جهانی لیتوانی بیشتر شده است و همین موضوع باعث شده که ایران نیاز بیشتری به اردوها و دیدارهای تدارکاتی باکیفیت داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.