کد خبر : 184633
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 شهریور 1399 - 10:05
-

افضل:گیتی پسند با این مدیریت هیچوقت نتیجه نمی گیرد/برخلاف میلم به قلیانی های مس چیزی نمی گویم/هیچوقت به گیتی پسند بر نمی گردم

افضل:گیتی پسند با این مدیریت هیچوقت نتیجه نمی گیرد/برخلاف میلم به قلیانی های مس چیزی نمی گویم/هیچوقت به گیتی پسند بر نمی گردم

علی افضل همراه گیتی پسند دو بار قهرمان لیگ برتر و یک بار قهرمان آسیا شده است و تیم‌های فولاد ماهان و مس سونگون را به قهرمانی در لیگ برتر رسانده. اختلاف افضل و گیتی پسند از روزی شروع شد که این مربی نسبت به تفاوتی که باشگاه بین بازیکنان می‌گذاشت اعتراض کرد و باعث اخراج او از تیم شد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،علی افضل ورزش را از فوتبال شروع کرد و در این رشته فعالیت داشت تا اینکه از ناحیه رباط صلیبی زانو آسیب می‌بیند و مجبور می‌شود به فوتسال برود. وی سابقه مربیگری در تیم‌های علم و ادب مشهد، فولاد ماهان، فیروز صفه اصفهان، گیتی پسند، نیک اندیش شهرداری اصفهان، کاشی نیلو اصفهان و مس سونگون را دارد.

این سرمربی همراه گیتی پسند دو بار قهرمان لیگ برتر و یک بار قهرمان آسیا شده است و تیم‌های فولاد ماهان و مس سونگون را به قهرمانی در لیگ برتر رسانده. اختلاف افضل و گیتی پسند از روزی شروع شد که این مربی نسبت به تفاوتی که باشگاه بین بازیکنان می‌گذاشت اعتراض کرد و باعث اخراج او از تیم شد که افضل آخرین حضور خود در گیتی پسند را اشتباه می‌داند.

این مربی اعتقاد دارد محرومیت یکساله ای که کمیته انضباطی برایش در نظر گرفته است، به حق نیست و باید تجدید نظر کنند

چه اتفاقی افتاد که از گیتی پسند جدا شدید؟

زمانی که گیتی پسند در فوتسال شروع به تیم داری کرد من در تیم‌های فیروز صفه و ماهان بودم که با پیشنهاد علی طاهری مدیرعامل آن وقت گیتی پسند به این تیم پیوستم و قهرمان ایران و آسیا شدیم. دوره‌ای که من و طاهری در گیتی پسند بودیم بیشترین مقام قهرمانی برای این تیم کسب شد.

یک سری مشکلاتی پیش آمد که باشگاه تصمیم گرفت مربی دیگری جایگزین من کند به همین دلیل از تیم جدا شدم و مقطعی با دیگر باشگاه‌ها کار کردم که دوباره از گیتی پسند به من پیشنهاد داده شد، اما از نظر مالی باهم به توافق نرسیدیم و به مس سونگون پیوستم.

دو سال در مس سونگون حضور داشتم که بازهم از گیتی پسند پیشنهاد داده شد، به این تیم اضافه شدم و توانستیم در جام باشگاه‌های آسیا قهرمان شویم. نیم فصل، سال بعد با یک باخت از تیم اخراجم کردند و از باشگاه گفتند به دلیل اینکه نیم فصل سال گذشته ۳۲ امتیاز داشتیم و الان ۲۸ امتیاز دیگر نمی‌توانیم به همکاری ادامه دهیم.

سالی که اخراج شدید با بازیکنان تیم گیتی پسند به مشکل برخورده بودید؟

این باشگاه باید سبک کار خود را تغییر دهد و ببیند چه مشکلاتی دارد که در این چندسال نتیجه نگرفته است. با جنتی مشکل خاصی ندارم بلکه با مدیریت باشگاه مشکل دارم. اگر این مدیریت باشد تیم نتیجه نخواهد گرفت.

وقتی از روی دلسوزی هم حرفی می‌زنیم، می‌گویند به خاطر اینکه از تیم کنارش گذاشتیم این صحبت‌ها را می‌کند، اما باید خون تازه‌ای وارد رگ‌های گیتی پسند شود. سالی که در این باشگاه بودم، اختلاف بین مربی و بازیکن وجود داشت و باشگاه باید از مربی حمایت کند زیرا زمانی که بازیکن بین مدیریت و کادر فنی قرار بگیرد نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

زمانی که در گیتی پسند حضور داشتید بازیکن بین مدیریت و کادر فنی قرار گرفت؟

بله، زیرا بازیکنان بزرگی در آن تیم بودند. بازیکنان برای من با یکدیگر تفاوتی ندارند و باید تابع مربی باشند، اگر مربی اشتباه می‌کند به بازیکن ربطی ندارد. زمانی که مربی مس سونگون شدم برخی از اصفهان خوشحال بودند زیرا فکر می‌کردند با بازیکنان بزرگ این تیم اختلاف پیدا می‌کنم و نتیجه نمی‌گیریم، اما این اتفاق رخ نداد، در تیم هرکس وظیفه خود را انجام داد، باشگاه هم به تعهدات خود عمل کرد و با وجود اینکه کمبود بازیکن داشتیم توانستیم قهرمان لیگ برتر شویم.

در گیتی پسند بازیکن سالاری بود؟

بازیکن بزرگ می‌خواهد برای تیم نظر دهد و زمانی که ارتباط مربی و بازیکن خوب باشد این نظرات کار ساز است، اما در گیتی پسند بازیکن سلسله مراتب را رعایت نمی‌کرد و مستقیم با مدیریت باشگاه در ارتباط بود که یکی از مشکلاتم با این باشگاه همین موضوع بود. روزی که اخراج شدیم به خاطر صحبت‌هایی که بازیکنان راجع به احمد باغبانباشی کرده بودند، مدیریت باشگاه گفت این مربی نباید در تیم باشد من هم گفتم اگر کادری که آوردم باشند من هم هستم در غیر این صورت از باشگاه می‌رویم.

زمانی که به تأسیسات دریایی باختیم وقتی از در سالن پیروزی آمدم بیرون دخترم به من زنگ زد و گفت در سایت خبر اخراج تو را زدند، که این درست نبود بلکه باید با ما جلسه می‌گذاشتند دلیل باخت را می‌پرسیدند بعد حکم صادر می‌کردند.

شا یعاتی مبنی بر اینکه علی اصغر حسن زاده دلیل اخراج شما بود پخش شد، آیا این موضوع صحت دارد؟

چند بازیکن بزرگ در گیتی پسند بودند که به آنها احترام می‌گذاشتم ولی بعضی مواقع بحث‌هایی پیش می‌آمد که اعتقاد داشتند تمریناتم را نمی‌توانند انجام دهند و برای کشورهای دیگر است، اما من می‌گفتم چیزی که می‌گویم را انجام دهید اگر ببازیم هم من را اخراج می‌کنند ولی عمل نکردند. امسال هم همان بازیکنانی که در زمان من بودند حضور داشتند و بازهم تیمشان نتیجه نگرفت.

از باشگاه گیتی پسند بابت هزینه‌ای که برای فوتسال می‌کند تشکر می‌کنم امیدوارم این روند ادامه پیدا کند و جوانان اصفهانی بیشتری در این تیم خودشان را نشان دهند.

چه اتفاقی افتاد که یک سال محروم شدید؟

دلیل یک سال محرومیتم حواشی فینال نیست بلکه یک سری دوستان در گیتی پسند با من مشکل شخصی دارند. یک هفته قبل از اینکه به اصفهان بیاییم باشگاه گیتی پسند و مس سونگون برعلیه یکدیگر مصاحبه انجام دادند تا تمرکز تیم‌ها بهم بریزد. وقتی بازی را در اصفهان پیروز شدیم خوشحالی همیشگی را انجام دادم که اعضای باشگاه گیتی پسند گفتند این حرکت را به سمت نیمکت ما انجام داده در صورتی که من سمت نیمکت حریف نرفتم بلکه به وسط زمین رفتم.

در گیتی پسند به من کم لطفی شد زیرا همراه این تیم دو بار قهرمان ایران، یک بار قهرمان آسیا و یک بار هم نایب قهرمان آسیا شدیم.

درگیری اصلی من با گیتی پسند زمانی شروع شد که برخی بازیکنان نسبت به پرداخت نشدن پولشان شکایت داشتند بعد از طرفی باشگاه به دو نفر از بازیکنان ماشین داده بود. طی جلسه‌ای که با علی طاهری مدیر عامل، عراقی زاده معاون و سرپرست و جنتی مالک باشگاه داشتم، این موضوع را مطرح کردم و گفتم اگر پولی است باید بین تمام بازیکنان پخش شود و درست نیست به دو نفر ماشین بدهید و به بقیه اعضای تیم چیزی ندهید که این موضوع بابت ناراحتی بین من و مالک باشگاه شد و از تیم اخراج شدم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.