کد خبر : 184629
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 شهریور 1399 - 8:00
-

صدقیانی‌زاده: فدراسیون فوتبال بیشتر به فوتسال زنان اهمیت دهد/مستلزم داشتن تیم ملی خوب، وجود لیگ پویا است

صدقیانی‌زاده: فدراسیون فوتبال بیشتر به فوتسال زنان اهمیت دهد/مستلزم داشتن تیم ملی خوب، وجود لیگ پویا است

ملی‌پوش فوتسال زنان گفت: فدراسیون باید بیشتر به فوتسال زنان اهمیت دهد. زیرا بدست آوردن قهرمانی آسیا ساده و راحت نبود تا با نبود اردوها آن را از دست بدهیم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،«آرزو صدقیانی‌زاده» اظهار داشت: تیم‌های این فصل از لیگ برتر از نظر فنی خوب بودند و به همین دلیل سخت‌ترین فصل را سپری کردم. طولانی شدن لیگ آن هم نه به خاطر کرونا و به وجود مرحله پلی‌آف یکی از نقاط ضعف لیگ برتر بود. هر چند این شرایط برای تیم ما بد نشد و سایپا با اینکه در رده چهارم جدول قرار داشت اما توانست تیم اول جدول را شکست دهد.

وی افزود: یکی از ایرادهای دیگر لیگ حضور ۱۶ تیم در لیگ برتر است. سازمان لیگ در صورت برگزاری مرحله حذفی باید تعداد تیم‌ها را کم کند و به هشت تیم برساند. وقتی تعداد تیم‌ها زیاد باشد با پلی‌آف لیگ طولانی خواهیم داشت و در پایان بازیکنان مصدوم می‌شوند و فشار زیادی را تحمل می‌کنند. با وجود اینکه همواره چنین پیشنهادی را به سازمان لیگ می‌دهیم اما هرگز عمل نمی‌کند.

ملی‌پوش فوتسال زنان عنوان کرد: مستلزم داشتن تیم ملی خوب، وجود لیگ پویا است. لیگ فوتسال زنان حرفه‌ای است و بسیاری از کشورها چنین لیگی ندارند. به نظرم بهتر است تا سازمان لیگ فصل آینده را به دلیل کرونا به صورت متمرکز برگزار کند و تیم‌ها در ۲ گروه ۶ تیمی قرار گیرند و در شهری بی‌طرف بازی کنند. این امر هم از نظر رعایت پروتکل بهداشتی خوب است و می‌توانند خیلی سریع در یک شهر بازی‌ها را برگزار کنند.

وی ادامه داد: اگر لیگ فصل آینده برگزار نشود، بازیکنان چگونه باید خود را آماده کنند؟ باید در شرایط بازی و تمرینات جدی قرار داشته باشیم.  گرچه با تیم سایپا به فینال رفتیم اما از نظر بدنی، تاکتیکی و تکنیکی آماده نبودیم زیرا همگی تمرین انفرادی داشتیم نه تیمی. اگر لیگی برگزار نشود تیم ملی به مشکل برمی‌خورد و تمرین انفرادی جوابگوی تمرین توپی و گروهی نیست.

صدقیانی‌زاده یادآور شد: سایپا در این فصل به تمامی وعده‌هایش عمل کرد و هیچ دغدغه‌ای جز بازی کردن نداشتیم و باید از «نیلوفر اردلان» سرمربی تیم تشکر کنم زیرا سال اولی بود که به عنوان جوان‌ترین سرمربی در لیگ حضور داشت. سایپا تیم فوق‌العاده بی‌حاشیه و آرامی است و ما با تمرکز برای گل زدن برای آن بازی می‌کردیم.

وی اضافه کرد: اگر قرار است جام جهانی کوچک برزیل برگزار شود باید هر چه سریع‌تر اردوها را برپا کنند زیرا بیشتر از یکسال است که هیچ اردویی تشکیل نشده و این امر بیشترین ضربه را به تیم ملی می‌زند. قهرمان آسیا هستیم و همه انتظار دارند تا مقام خوبی در جام جهانی کسب کنیم. با خانه نشستن و بی‌تمرینی این اتفاق نمی‌افتد و فدراسیون باید بیشتر به فوتسال زنان اهمیت دهد. زیرا بدست آوردن این جایگاه در آسیا ساده و راحت نبود تا آن را از دست بدهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.