کد خبر : 186287
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 - 12:00
-

شمسایی:فوتسال اولین و آخرین رشته در دوران کرونا بود/اگر تیمی برای سفر رفتن حال ندارد، نگوید ۵ بازیکنم کرونایی هستند/فوتسال خیلی بزرگ است و به ما خیلی کوچک نگاه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند

شمسایی:فوتسال اولین و آخرین رشته در دوران کرونا بود/اگر تیمی برای سفر رفتن حال ندارد، نگوید ۵ بازیکنم کرونایی هستند/فوتسال خیلی بزرگ است و به ما خیلی کوچک نگاه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند

سرمربی تیم گیتی‌پسند گفت: برای برگزاری مسابقات نباید اتفاق‌های غیر فوتسالی رخ بدهد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،وحید شمسایی درباره مشخص شدن تکلیف برگزاری لیگ برتر فوتسال اظهار داشت: ابتدا باید از اسد مسجدی سرپرست فدراسیون پزشکی تشکر کنم که سفت و سخت پای برگزاری لیگ ایستاد و سرانجام مجوز را دریافت کردیم. فوتسال اولین رشته بود که پس از شیوع کرونا فینال خود را برگزار کرد. زمانیکه هیچ رشته ای برگزار نمی‌شد، ابتدا فوتسال و سپس فوتبال کار خود را شروع کردند اما اکنون به آخرین رشته تبدیل شده که پس از شروع تمام رشته‌ها مجوز برگزاری مسابقاتش صادر می‌شود. سندیت این موضوع را نفهمیدم.

وی افزود: در مجموع باید مجوز برگزاری رقابت‌ها خیلی زودتر صادر می‌شد زیرا امتحان خود را برای این موضوع پس داده بودیم. سازمان لیگ هم برای برگزاری مسابقات از تاریخ یک آبان برنامه ریزی کرده بود و طبق آن تمام تیم‌ها تمرینات خود را شروع کردند، اما ناگهان وقفه حدود دو ماهه‌ پیش آمد که بچه‌های ما تا حدی با این وقفه طولانی تمرین‌زده شدند. با این وجود خدا را شکر می‌کنیم که دست کم مجوز صادر شده و مسابقات از ۲۶ آذر شروع می‌شود.

سرمربی تیم گیتی‌پسند اصفهان در باره اینکه آیا مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد، توضیح داد: قانون همه رشته‌ها برگزاری مسابقات به صورت رفت و برگشت است. با توجه به شرایطی که حکمفرماست، امیدواریم لیگ امسال هم رفت و برگشت جلو برود. با این وجود رشته‌هایی مانند والیبال، بسکتبال و … پس از چندین هفته رفت و برگشت برگزار شدن، متمرکز شد. حداقل اعتقاد داشتم لیگ باید شروع شود و اکنون هم دوست داریم مسابقات متمرکز نشود. در شرایط فعلی هم آنچه برای فوتسال مهم است باید انجام شود و نباید فقط به خودمان نگاه کنیم. خوشبختانه اکنون هم قرار است مسابقات به همین روش برگزار شود.

شمسایی درباره اینکه آیا با رفت و برگشت برگزار شدن مسابقات تمام تیم‌ها در شهر خودشان میزبان حریف هستند، عنوان کرد: قاعدتا باید به همین صورت باشد. یک هفته باید در اصفهان از حریفمان میزبانی کنیم و هفته بعدش میهمان هستیم. باید قبول کنیم نباید اتفاق‌های غیرفوتسالی رخ دهد و اگر تیمی برای سفر رفتن حال ندارد، نگوید ۵ بازیکنم کرونایی هستند.

وی ادامه داد: متمرکز برگزار شدن مسابقات به این صورت است که مثل لیگ قهرمانان آسیا و لیگ والیبال تعدادی از تیم‌ها در یک شهر متمرکز می‌شوند. ستاد کرونا هم از اعضای تیم ها تست می‌گیرد و هرکسی کرونا نداشته باشد به کار خود ادامه می‌دهد و اگر هم مبتلا شده باشد به قرنطینه می‌رود. دنیای ورزش با این شرایط کرونایی به وضعیت عجیبی افتاده، بزرگتر از کریستیانو رونالدو نداریم که پس از کرونایی شدن این بازیکن دیدار یوونتوس و بارسلونا برگزار شد.

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتسال تصریح کرد: اکنون در کشورمان وضعیت به گونه‌ای است که برخی تیم ها می‌گویند فلان قدر کرونایی داریم اما مسابقاتشان هم برگزار می‌شود امیدوارم صادقانه کار را جلو ببریم. رفت و برگشت برگزار شدن مسابقات خوب است. در مجموع امیدوارم لطمه‌ای به برگزاری مسابقات به شکل رفت و برگشت وارد نشود و رعایت پروتکل ها را سفت و سخت بگیرند. نباید شرایط به شکلی باشد که یک تیم با گرفتن یک برگه بگوید این تعداد از بازیکنانم کرونایی هستند اما راستی‌آزمایی دقیق صورت نگیرد.

شمسایی اضافه کرد:  خوشبختانه تمام پروتکل‌ها هم از سوی تیم ما یک به یک رعایت شده، برای من جالب است فوتسال که سال گذشته به دلیل نوع برنامه ریزی و برگزاری مسابقاتش مورد تقدیر قرار گرفت، اکنون آخرین تیمی است که باید مسابقاتش برگزار شود. به هر حال این موضوع تمام شد و اکنون قرار است مسابقات شروع شود. تیم ملی فوتسال کمتر از ۴ ماه دیگر باید مسابقات انتخابی جام جهانی را برگزار کند و کمتر از ۸ ماه دیگر هم باید در این مسابقات شرکت کند. به همین دلیل باید بهترین مسیر را رفته و تمام برنامه‌ها ر ا مدنظر قرار داد. هیچ یک از باشگاه‌ها نباید متضرر شوند اما باید موفقیت تیم ملی را هم در نظر گرفت.

وی درباره مشکلات مالی تیم ملی فوتسال عنوان کرد: متأسفانه بدترین موضوعی که اتفاق می‌افتد همین است. باید قبول کنیم کار کردن در تیم ملی برای هر کسی افتخار است، اما آدم ها انتظار دارند به همان اندازه هم به آنها رسیدگی شود. تیم فوتسال ما تیم سوم جهان و قهرمان بلامنازع آسیا است. بچه‌های این تیم بیشتر از توانشان برای کشورشان قدم برمی‌داند و البته وظیفه‌شان هم هست، اما آیا نباید به آنها رسیدگی کنیم؟

بازیکن اسبق تیم ملی فوتسال در گفت و گو با رادیو تهران اضافه کرد: فقط یکی مثل وحید شمسایی یا ۱۰ نفر دیگر احتیاجی به پول فوتسال ندارند اما سایر نفرات باید چه کنند؟ رزق و روزی یک فوتسالیست همین است اما وقتی مسابقات ۱۱ ماه برگزار نمی‌شود، نباید از وی حمایت شود؟ باید فدراسیون به فکر مربیان تیم ملی فوتسال هم باشد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون محمد هاشم زاده که ۷ سال در تیم ملی مربی بوده یا دکتر تیم ملی به دلیل دریافت نکردن مطالباتش در باشگاه ما مشغول فعالیت شدند و از آن تیم جدا شده‌اند. جایی که فدراسیون می‌خواهد پز بدهد، افتخارآفرینی و قهرمانی‌های فوتسال را اعلام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، اما جای دیگر خبری از توجه نیست. خودم چندین مراسم رفته‌ام و در حالی که خبری از فوتبال نبوده، فدراسیون فقط جایزه فوتسال را گرفته است. اعتقاد دارم این رشته خیلی بزرگ است و به ما خیلی کوچک نگاه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.