کد خبر : 186298
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 آذر 1399 - 10:55
-

كارشناس و ناظر داوري در گفتگو با Fut5al :

باشگاه‌ها برای بازیکنان دوره آشنایی با قوانین جدید داوری بگذارند/ مسئولان باشگاه‌ها همکاری نکنند، حاشیه خواهیم داشت

باشگاه‌ها برای بازیکنان دوره آشنایی با قوانین جدید داوری بگذارند/ مسئولان باشگاه‌ها همکاری نکنند، حاشیه خواهیم داشت

کارشناس داوری فوتسال ایران گفت: به دلیل ورود قوانین جدید به حیطه داوری، بهتر است که باشگاه‌ها پیش از شروع لیگ، دوره آشنایی با قوانین جدید را برای بازیکنانشان بگذارند.

جواد فهیمی‌راد در گفتگو با پایگاه خبری فوتسال ایران با بیان مطلب فوق اظهار داشت: به لطف خدا، همه چیز آماده شده تا دوره جدید لیگ‌برتر ایران با توجه به ورود برخی تیم‌های جدید و صاحب انگیزه با شکل و هیجان جذابتری دنبال شود و همین موضوع نیز امر قضاوت را که همیشه مهم بوده، مهمتر از قبل خواهد کرد تا به جذابیت و پویایی این رقابت‌ها با تصمیمات درست کمک کند.

وی با اشاره به دوره‌های حضوری فدراسیون فوتبال برای ناظرین داوری لیگ تصریح کرد: باید به آقایان سهرابی و شاه‌مرادی که دوره ناظرین را به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کردند خدا قوت گفت. این نشان دهنده حساسیت مدیران فدراسیون فوتبال برای انجام یک لیگ بی حاشیه و زیبا است. برای داوران هم وبینارهای متعددی برگزار شد و امیدوارم قضاوت های بسیار خوبی را در این دوره لیگ شاهد باشیم.

این کارشناس و ناظر داوری کشور با اشاره به قوانین جدید داوری در لیگ امسال یادآور شد: قطعا باید بازیکنان هم برای اجرای صحیح قوانین با داوران همراهی کنند و ابتدا دانش خود را نسبت به این قوانین بالا ببرند. فیفا تغییرات زیادی را اعمال کرده و تا جا افتادن آن در روند قضاوت‌ها همه ارکان بازی باید به همدیگر کمک کنند.

فهیمی‌راد با اشاره به حواشی لیگ سال گذشته خاطرنشان کرد: شکل و شمایل فوتسال در سال‌های اخیر به دلیل اعتراضات متعدد تحت تاثیر قرار گرفت و متاسفانه چهره این رشته ورزشی جذاب را تحت تاثیر این اتفاقات قرار داد. به نظر من تا وقتی که مسئولان باشگاه‌ها با تیم برگزار کننده مسابقه همکاری نکنند حاشیه وجود خواهد داشت و باید در این موضوع یک بازنگری کامل در رفتار عوامل محترم تیم‌ها صورت گیرد.

او یادآور شد: نتایج ملی فوتسال ایران، یکی از افتخارات ورزش‌ ما در میان رشته‌های گروهی در عرصه‌های بین‌المللی است و باید رفتاری در لیگ این رشته ورزشی پرطرفدار صورت گیرد که متناسب با این جایگاه باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.