کد خبر : 186655
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آذر 1399 - 13:31
-

ماده ۴ دستور العمل مسابقات فوتسال چگونه رعایت می‌شود؟/تماس فیزیکی، شادی گل، حلقه و عکس تیمی ممنوع؟!

ماده ۴ دستور العمل مسابقات فوتسال چگونه رعایت می‌شود؟/تماس فیزیکی، شادی گل، حلقه و عکس تیمی ممنوع؟!

لیگ برتر فوتسال پس از کش و قوس‌های فراوان با شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی سختگیرانه‌ای سرانجام از روز چهارشنبه آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، لیگ برتر فوتسال بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان و با اعلام شرایط بهداشتی برگزاری مسابقات در شرایط کرونایی سرانجام از روز چهارشنبه ۲۶ آذر ماه آغاز می‌شود، اما در شرایط و قوانین کرونایی اعلام شده برای رعایت و مخصوصا در ماده چهارم این دستورالعمل بند‌ها و قوانین عجیبی گنجانده شده است که در ابتدا ماده چهارم از این دستورالعمل را در ادامه می‌خوانیم:

۴) تیم‌های میزبان و مهمان به جهت حفظ شرایط بهداشتی در طول زمان برگزاری مسابقه می‌بایست:

۴ – ۱) از استقرار جمعی قبل و بعد از مسابقه، دست دادن، روبوسی، در آغوش گرفتن و تمامی اعمالی که مستلزم تماس فیزیکی و نزدیک شدن افراد به کمتر از فاصله مجاز اجتماعی (کمتر از ۱/۵ متر) و به ویژه در شادی بعد از به ثمر رسیدن گل در بازی خودداری کند.

۴ – ۲) از رد و بدل کردن نماد‌های تیم‌ها به همدیگر، حمل بنر، نماد و قاب عکس، رفتن به سمت نیمکت مقابل، اهدای گل، حلقه زدن تیمی و هرگونه رفتار گروهی فرهنگی قبل و بعد از مسابقه خودداری کنند.

۴ – ۳) در زمان ورود به زمین مسابقه جهت گرم کردن و نیز جهت شروع بازی در نیمه اول و دوم بازی تمامی افراد اعم از بازیکنان، مربیان، داوران و مسئولان اجرایی بازی بایستی نسبت به ضدعفونی کردن دست‌ها و تردد از مسیر تعبیه شده در محل ورودی به زمین مسابقه جهت ضدعفونی کردن کفش‌ها اقدام کنند.

۴ – ۴) تیم‌های میزبان، مهمان و داوران در زمان شروع مسابقه می‌بایست با رعایت فاصله اجتماعی از یکدیگر بر روی قوس دایره وسط زمین بازی ایستاده و پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید مراسم قرعه کشی با حضور داوران و سرگروه‌های ۲ تیم و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود.

۴ – ۵) گرفتن عکس تیمی به هر نحوی ممنوع است و عکاسان و خبرنگاران واجد شرایط بایستی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محل‌های تعیین شده در سالن ورزشی قرار گیرند.

۴ – ۶) برگزاری هرگونه کنفرانس خبری قبل و بعد از بازی با حضور خبرنگاران در سالن ورزشی ممنوع و بایستی از طریق فضای مجازی برگزار شود.

۴ – ۷) تمامی بازیکنان باید از بطری‌های آب اختصاصی و حوله شخصی خویش استفاده نمایند و در صورتی که تیمی تمایل و اصرار به استفاده از بطری‌های آب یکبار مصرف دارد، ضروری است تمامی بطری‌های آب پلمپ بوده و پس از مصرف آب، بطری‌های خالی و حتی نیمه مصرف شده در سطل زباله جنب نیمکت انداخته شود.

لازم به ذکر است در این شرایط خارج نمودن آب نوشیده شده و یا انداختن آب دهان بر روی زمین ممنوع است.

حال با مطالعه این بند و تبصره‌های آن نکات عجیبی را می‌بینیم و سوال اصلی که ایجاد می‌کند این است که آیا تیم‌ها می‌توانند این شرایط را رعایت کنند؟! آیا تیم‌ها از خیر عکس تیمی قبل از بازی می‌گذرند؟! یا بازیکنان بعد از هر گل شادی خود را چگونه کنترل می‌کنند که مانع تجمع در یک ناحیه شود؟! اما در مواقع خطا، دیواره دفاعی تیم‌ها چگونه ایجاد می‌شود که تجمع صورت نگیرد؟ و یا در مواقع ضربه‌های کرنر و اوت نزدیک دروازه چگونه تجمعی در ۶ متر جلوی دروازه رخ نمی‌دهد؟

با تمام این سوالات لیگ برتر از چهارشنبه ۲۶ آذر ماه آغاز می‌شود و تیم‌ها ملزم به رعایت موارد بهداشتی زمان کرونا هستند و درصورت عدم رعایت این موارد، سر و کار ناقضان با کمیته انضباطی است و حتی در مواقعی کمیته انضباطی می‌تواند پس از لغو مسابقه‌ای به دلیل شرایط کرونایی، نتیجه بازی را به سود تیمی اعلام کند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.