کد خبر : 186720
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 - 10:58
-

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان: مخالف تیمداری بازارهای کوثر به عنوان بخش خصوصی نیستم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان: مخالف تیمداری بازارهای کوثر به عنوان بخش خصوصی نیستم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هیچ مشکلی با تیمداری بازارهای کوثر اصفهان به عنوان بخش خصوصی نداریم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،پس از آنکه تیم فوتسال هایپر شاهین شهر برای تیمداری در فصل جدید رقابت های لیگ برتر فوتسال با مشکلات مالی روبرو شد، خبر خرید امتیاز این تیم توسط بازارهای کوثر اصفهان منتشر شد، موضوعی که بلافاصله با واکنش رئیس شورای شهر اصفهان روبرو شد.

به گزارش ایسنا، تیم هاپیرشاهین شهر که فصل گذشته با مشکلات مالی زیادی لیگ برتر فوتسال را به پایان برد، برای شروع این فصل از رقابت های خود همچنان درگیر مسائل و مشکلات مالی است، به گونه ای که مدیرعامل باشگاه تهدید به کناره گیری از لیگ در صورت حمایت نکردن مسئولان شهری اصفهان کرد، موضوعی که چند روز پس از آن منجر به خرید و جایگزینی تیم بازارهای کوثر اصفهان شد.

حمیدرضا دادخواه، دبیر هیئت فوتبال استان اصفهان ۱۹ آذر ماه به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که پس از مذاکرات انجام شده میان مجموعه هایپر شهر شاهین‌شهر و مجموعه بازارهای روز کوثر، سرانجام سهمیه این تیم با نظارت هیأت فوتبال اصفهان، منتقل شد و امیدواریم مجموعه جدید بتوانند تیمی در خور شأن اصفهان را راهی مسابقات کند.

همچنین مدیر اجرای باشگاه بازارهای روز کوثر، خاطرنشان کرد: پس از ایجاد مشکلات برای مجموعه هایپر شهر شاهین شهر، به این باور رسیدیم که به ورزش ورود کنیم و جای دارد از زحمات مجموعه هایپر شهر در سال‌های حضورشان و همچنین از مدیران اداره کل ورزش و جوانان و هیئت فوتبال اصفهان که در انتقال این سهمیه کمک کردند، تشکر کنم.

داوود توسل افزود: مجموعه بازارهای روز کوثر یک مجموعه خصوصی است و سعی داریم بتوانیم نتایج در خور شأن اصفهان را کسب کنیم.

بعد از انتشار این خبر رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در واکنش به این خبر در مصاحبه ای، اعلام کرد: طبق اخبار واصله اخیراً سازمان میادین با مجاب کردن بهره‌برداران بازارهای روز کوثر مبادرت به خرید امتیاز یک باشگاه فوتسال کرده که یک مقدار نارضایتی‌هایی را از طرف بهره‌برداران به دنبال داشته است، همچنین استمرار این اقدام می‌تواند مشکلات زیادی را برای مدیریت شهری ایجاد کند.

علیرضا نصراصفهانی در خصوص دلایل مخالفت خود به ایسنا، گفت: ببینید زمانی بخش خصوصی تمایل به تیمداری دارد و این موردی ندارد و ایرادی به آن وارد نیست، اما اگر قرار باشد از سوی سازمان های زیر مجموعه شهرداری باشد و یا اجبار افرادی که در ارتباط با شهرداری هستند، کار انجام گیرد این مساله از نظر ما مناسب نیست. ماموریت اصلی شهرداری به واسطه معاونت مسئول که معاونت فرهنگی، تفریحی و ورزشی شهرداری است باید نقش حمایتی از ورزش داشته باشیم که بیشتر نقش ورزش همگانی مد نظر است و نباید به حوزه تیمداری حرفه ای ورود کنیم.

وی افزود: ممکن است این مساله آغاز خوبی داشته باشد، اما باید به فکر استمرار و تداوم آن باشیم به اهدافی که مدنظر است در حمایت از ورزش و ورزشکاران استان برسیم، اما در ادامه این مساله می تواند مشکلاتی را ایجاد کند و به نظر می رسد برای بازارهای ۱۵ گانه کوثر اصفهان در این زمینه در آینده مشکلاتی ایجاد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، خاطرنشان کرد: برند کوثر، بِرند شناخته شده به نام شهرداری است و معتقدم اگر به دنبال این باشیم که این مساله را یک امر تبلیغاتی برای بازارهای کوثر در نظر بگیریم باید در زمینه های دیگری مثل بالا بردن سطح کیفیت محصولات این مجموعه ها و ارزان تر بودن کالاها و روابط انسانی مناسب و رعایت سایر نکات ورود کنیم که این موارد می تواند کوثرها را بِرند کند و شرایط آن هم در حال حاضر مهیا است و اکنون نیازی به ورود به تیمداری برای تبلیغات نداریم.

وی تاکید کرد: صحبت روز گذشته من مبنی بر عدم حمایت از ورزش و تیم های ورزشی استان نیست، حرف من این است که اگر این گونه ورود کنیم در آینده رشته های دیگر هم انتظاراتی از ما خواهند داشت که در توان مدیریت شهری نباشد و این کل صحبتی بود که مدنظر من بود و مدیریت این مساله و تیمداری اگر با سازمان میادین باشد، می تواند در آینده مشکلاتی را ایجاد کند، مگر اینکه خود بازارهای کوثر به صورت مستقل و تصمیمی شخصی و به دور از وابستگی به شهرداری با رضایت کامل وارد تیمداری شوند و دلواپسی و نگرانی از بابت همکاری نکردن سازمان میادین برای آنها ایجاد نشود.

نصر اصفهانی گفت: صحبت ما این است که هر گونه تصمیم و برنامه ای نباید منجر به تحمیل هزینه بیشتر به بهره برداران کوثر شود، چرا که این اماکن به بازارهای کوثر اجاره داده شده است و طبق توافقات و قوانین حاکم بر بازارهای کوثر عمل می کنند و نمی توان هر روز هزینه جدیدی برای آنها ایجاد کنیم و یا آنها را تحت فشار قرار دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به این سوال که چرا برخلاف اصفهان، شهرداری بسیاری از شهرهای ایران در ورزش حرفه ای تیمداری می کنند، اظهار کرد: هر استانی یک ظرفیت هایی دارد که برای حمایت از ورزش و تیمداری باید از آن ظرفیت ها استفاده کرد در استان اصفهان ما ظرفیت هایی مثل گیتی پسند، کارخانه ذوب آهن و فولاد مبارکه را داریم، بنابراین در اصفهان به جهت اینکه حامیان ورزش و کسانی که در حوزه تیمداری فعال هستند، به نظرم ضرورتی ندارد که شهرداری از امور مردم به این مساله بودجه اختصاص دهد و وارد آن شود ضمن اینکه حمایت های ما به صورت معنوی است و همچنان به قوت خود باقی است.

وی با اشاره به ایستگاه ها و سالن های تحت پوشش شهرداری اصفهان، گفت: شهرداری به دنبال ترویج ورزش همگانی است، حدود ۱۵۰ ایستگاه ورزشی داریم که شهرداری آن ها را حمایت می کند، همچنین برگزاری مسابقات مولای عرشیان و بانوی قدسیان که در ماه مبارک رمضان هماهنگ با هیئت های ورزشی انجام می شود و اتفاقات خوب دیگری که در زمین های روباز و سرپوشیده تحت حمایت شهرداری است و به نوعی نیازهای ورزش همگانی و شهروندی را رفع می کنیم، در بودجه سالیانه برای ورود به این مسایل بودجه قابل قبولی در نظر می گیریم.

نصر اصفهانی تصریح کرد: معتقدیم اگر امکاناتی است باید به سمت مناطقی برود که نیازمند است و امکانات کمی برای آن ها وجود دارد، مناطق کم برخورداری در شهر اصفهان وجود دارد که باید از آنها حمایت کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تاکید می کنم در تیمداری بازارهای کوثر هیچ مخالفت و مانعی ایجاد نمی کنم، در صورتی که به صورت بخش خصوصی و بدون اجبار از سوی میادین و یا افراد وابسته به آن باشد و سازمان میادین نباید در این بحث دخالت و ورود پیدا کند، چرا که ممکن است در آینده عواقبی به دنبال داشته باشد که نتوانیم پاسخگوی آن باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.