کد خبر : 188234
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 دی 1399 - 15:50
-

فدراسیون در خواب زمستانی/ آینده فوتسال بانوان «کویت» است!

فدراسیون در خواب زمستانی/ آینده فوتسال بانوان «کویت» است!

درحالی که فدراسیون فوتبال در خواب زمستانی قرار دارد و مسابقات لیگ برتر فوتسال بانوان را تعطیل کرده است، تعدادی از ملی‌پوشان راه حضور در لیگ کویت را پیش گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، پس از بی برنامگی و عدم توجه فدراسیون فوتبال به بانوان فوتسالیست (قهرمانان دو دوره قاره آسیا) کویت شرایطی را فراهم کرده است تا هم ستاره‌های ایران به مسیر موفقیت خود ادامه دهند و هم آنها به اهداف و برنامه‌های خود دست یابند.
ماموریت مظفر در کویت
فوتسال بانوان کویت در ابتدای مسیر قرار دارد شهریور سال ۹۷ شهرزاد مظفر، مربی نام آشنای زنان ایران را به خدمت گرفت تا با برترین مربی آسیا کار خود در بخش فوتسال بانوان را از صفر آغاز کند.
ماموریت مظفر در کویت گسترش تیم‌های رده‌های سنی مختلف در بخش بانوان تا سطح تیم ملی، تشکیل لیگ و فرمت لیگ، کمک به تشکیل باشگاه‌ها، کمک به رشد و توسعه بانوان و آموزش مربیان است.
شهرزاد مظفر پس از حضورش در کویت در گفت: فوتسال بانوان کویت از صفر و حتی از زیر صفر شروع شده است و نمی‌توان تا دو سال آینده این تیم را حریف سختی برای ایران دانست. در حال حاضر هدف کویت این است تا از تیم‌هایی در سطح خود مانند بحرین، عراق و … عقب نیفتد و از اینها پیشی بگیرد.وی ادامه داد: برای پیشرفت کردن شاخصه‌هایی لازم است و فدراسیون کویت طوری برنامه‌ریزی کرده است که پس از گذشت دو سال در نقطه‌ای که امروز حضور دارد نباشد. نه من و نه فدراسیون این انتظار را از تیم ملی کویت نداریم که در مدت دو سال جز تیم‌هایی مدعی باشد اما باید در بین تیم‌هایی قرار گیرد که پیشرفت کرده است. هدف نهایی تیم ملی، حضور در مسابقات ۲۰۱۹ جام خلیج فارس است و سپس هدف نهایی و اصلی، شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ است.

ستاره‌های ایران در کویت
حال دو سال از زمان حضور مظفر در کویت گذشته است و در این مدت کویت موفق شد نه تنها لیگ بانوان را راه اندازی کند بلکه ستاره‌های فوتسال بانوان ایران را نیز به لیگ خود اضافه کرده است. نسیمه غلامی، کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان و فرشته کریمی، بهترین بازیکن آسیا به ترتیب با عقد قرارداد به تیم‌های الفتات و القادسیه پیوستند.
همچنین با اعلام (AFC) و کمیته اجرایی این کنفدراسیون، رقابت‌های فوتسال قهرمانی زنان آسیا در سال ۲۰۲۰ به میزبانی کویت برگزار می‌شود که تیم ملی فوتسال زنان در هر ۲ دوره گذشته این مسابقات به قهرمانی رسیده‌اند.
کویت که با حسین شمس تاریخی‌ترین نتایجش را کسب کرد این روزها برای درخشش فوتسال بانوان خود با برنامه‌ریزی منظم و حساب شده به هدف اصلی و نهایی خود یعنی رقابت‌های قهرمانی آسیا چشم دوخته است.
برد – برد برای ایران و کویت
لیگ برتر فوتسال بانوان کویت که سال‌های ابتدایی خود را با حضور ستاره‌های آسیا و بازیکنان خارجی دیگر کشورها آغاز کرده است فرصت مناسبی برای ملی پوشان ایرانی است تا در حالی که مسئولان فدراسیون به ویژه در بخش بانوان در خواب زمستانی قرار دارند با امید بیش‌تر به مسیر خود ادامه دهند و تیم ملی نیز از این موقعیت بهره ببرد.
نسیمه غلامی، کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان ایران نیز درباره حضورش در کویت گفت: خوشحالم لژیونر شدم. علاقه زیادی داشتم به کویت بیایم و برایم شیرین است که تجربه جدیدی کسب کنم. در کویت هر تیمی می‌تواند دو بازیکن خارجی داشته باشد و این برایم بسیار مهم است چرا که با بازیکنان متفاوتی از کشورهای مختلف روبرو می‌شوم.
قراردادهای به دلار
حسین شمس، سرمربی اسبق تیم فوتسال ایران و کویت درباره حضور ستاره‌های ایرانی در کویت گفت: از نظر مالی شرایط خوب است اما از نظر کیفی و فنی، لیگ کویت فوق العاده ضعیف است. اما چون به دلار و دینار قراردادها پرداخت می‌شود شرایط مالی برای بازیکنان ایران خوب است.
لیلا صوفی زاده، مدیر در سایه بخش زنان در نخستین واکنش در سال ۹۷ به خروج مظفر از ایران  گفت: شهرزاد مظفر همچنان یکی از گزینه‌های تیم ملی است. معمولاً در ۶ ماهه دوم سال به دلیل درگیری بازیکنان با لیگ برتر، اردوهای تیم ملی ماهی یک بار برگزار می‌شود و همچنین با توجه به اینکه نزدیک‌ترین رویداد ما در مسابقات آسیایی حدود دو سال آینده است، بنابراین هنوز زمان باقی است.
حال دو سال گذشته است و کویت تازه کار، میزبانی قهرمانی آسیا را کسب کرده است و در حال حاضر لیگی به مراتب قوی‌تر و منظم تر از ایران دارد.
صوفی زاده این روزها در برابر خروج تیم ملی فوتبال زنان ایران از رنکینگ فیفا سکوت اختیار کرده است و بعید است خبر از پیشرفت‌های کویت در فاصله این دو سال داشته باشد. پاداش قهرمانی آسیا نیز همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و مدیریت خانم مدیر بی نتیجه مانده است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.