کد خبر : 195102
تاریخ انتشار : جمعه 13 فروردین 1400 - 11:05
-

لیگ تنها دلخوشی فوتسالی‌ها در سال ۹۹

لیگ تنها دلخوشی فوتسالی‌ها در سال ۹۹

تیم‌های باشگاهی فوتسال چراغ این رشته را در سال کرونایی روشن نگه داشتند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، فوتسال باشگاهی ایران در سال ۱۳۹۹ با شوک نیمه تمام ماندن مسابقات به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ همراه بود و در شرایطی که بازی‌ها تا هفته‌های پایانی برگزار شده بود و تنها دو بازی فینال باقی مانده بود، طبق مصوبه ستاد ملی کرونا ادامه مسابقات تا زمان نامعلوم به تعویق افتاد تا این که اواخر خرداد مجوز برگزاری بازی فینال صادر و دو تیم گیتی پسند و مس سونگون برای کسب عنوان قهرمانی با هم رقابت کردند.

در نهایت مسی‌ها که در بازی رفت در اصفهان موفق به شکست گیتی‌پسند شده بودند در بازی برگشت نیز این تیم را در ضربات پنالتی شکست داده و برای سومین بار پیاپی جام قهرمانی را بالای سر بردند. این بازی البته با حواشی زیادی همراه بود که مهم‌ترین عواقب آن محرومیت یک ساله علی افضل، سرمربی مس سونگون بود.

پس از برگزاری این رقابت‌ها، در مرداد نیز تکلیف لیگ دسته اول مشخص شد و دو تیم کراپ الوند و فودکا تهران سهمیه حضور در لیگ برتر را کسب کردند. چند روز پس از این اتفاق سازمان لیگ فوتسال به میزبانی باشگاه ستارگان ورامین و با حضور مدیران باشگاه‌های لیگ برتری تشکیل جلسه داد و مقرر شد فصل جدید رقابت‌ها مهر برگزار شود اما در آستانه نزدیک شدن به این ماه، سازمان لیگ بازی‌ها را به مدت یک ماه دیگر به تعویق انداخت و قرار شد لیگ برتر ۹۹ از آبان آغاز شود اما آبان هم فرا رسید و خبری از شروع مسابقات نشد.

این در حالی بود که چند تیم مدعی مثل گیتی‌پسند اصفهان، کراپ الوند، سن ایچ ساوه و مس سونگون تمرینات خود را شروع کرده بودند و این تغییر در شروع بازی‌ها باعث سردرگمی و کلافگی این تیم‌ها شده بود. 

در نهایت ستاد ملی مبارزه با کرونا اواخر آذر مجوز برگزاری بازی‌ها را صادر کرد. این مسابقات در دو گروه هفت تیمی استارت خورد که مرحله اول آن اواخر اسفند ۹۹ برگزار شد و شش تیم گیتی‌پسند اصفهان، مقاومت البرز، مس سونگون، فرش آرا مشهد و سن ایج ساوه برای کسب عنوان قهرمانی راهی مرحله دوم شدند.

 امسال هم‌چنین به دلیل شیوع بیماری کرونا، مسابقات جام باشگاه‌های آسیا نیز لغو شد و مس سونگون قهرمان دوره قبل که قرار بود در این مسابقات به میزبانی امارات شرکت کند به دلیل لغو این بازی‌ها فرصت قهرمانی مجدد در آسیا را از دست داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.