کد خبر : 195507
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 فروردین 1400 - 19:53
-

شمس: کمیته فوتسال باید از فدراسیون فوتبال مستقل شود/ با این میانگین سنی در جام جهانی دچار مشکل می‌شویم

شمس: کمیته فوتسال باید از فدراسیون فوتبال مستقل شود/ با این میانگین سنی در جام جهانی دچار مشکل می‌شویم

سرمربی اسبق تیم‌ملی درباره وضعیت تیم ملی و لیگ برتر فوتسال توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، حسین شمس سرمربی اسبق تیم‌ملی فوتسال ایران درباره وضعیت تیم ملی کشورمان اظهار کرد: فدراسیون فوتبال تدارک بسیار خوبی برای تیم ملی فوتسال کشورمان دیده است؛ تنها نگرانی من میانگین سنی بالای بازیکنان تیم ملی فوتسال است. باید مربیان تیم ملی با رصد بیشتر لیگ برتر فوتسال، بازیکنان جوان‌تری را به تیم ملی دعوت کنند تا میانگین سنی پایین بیاید؛ چرا که در فوتسال دوندگی بالا بسیار مهم است.

او ادامه داد: در تورنمنت مشهد که با تیم‌های ملی فوتسال بلاروس و اسلواکی بازی کردیم، مساوی کرده و شکست خوردیم. این تیم ها از تیم‌های درجه ۲ و ۳ اروپا هستند. به نظرم نتیجه نگرفتن مقابل این ۲تیم ناشی از دوندگی پایین تیم ملی فوتسال است. می‌شود در تورنمنت تایلند با دعوت از بازیکنان جوان‌تر در تیم‌ملی فوتسال جوان گرایی را در دستور کار قرار داد.

او اشاره کرد: پیدا کردن جایگزینی برای بازیکنی مثل اصغر حسن زاده سخت است؛ اما بازیکنان جوان بسیار خوبی در لیگ برتر فوتسال داریم. ما شاهد هستیم که تیم‌های اسم و رسم دار مقابل تیم‌های جوان سن‌ایچ و مقاومت البرز شکست خوردند. ترکیبی از جوان تر‌ها و بازیکنان با تجربه برای تیم ملی فوتسال مناسب است؛ اما اگر با این میانگین سنی تیم ملی فوتسال به جام جهانی اعزام شود، ممکن است دچار مشکل شویم.

کارشناس فوتسال درباره کمبود بازی تدارکاتی تیم ملی فوتسال بیان کرد: یک بازی تدارکاتی می‌تواند حتی از چند ماه تمرین کردن بهتر باشد. تورنمنت تایلند که با حضور ۱۲ تیم برتر فوتسال دنیا برگزار می‌شود، می‌تواند به آمادگی هرچه بیشتر تیم ملی فوتسال کمک کند. بازی با تیم ملی فوتسال ژاپن هم به خاطر این که هنوز قطعی نشده از روی سایت فدراسیون فوتبال برداشته شد. این تجربه خوبی بود تا وقتی که قرارداد بازی با تیمی منقعد نشده است آن را اعلام رسمی نکنیم، اما به نظرم این بازی برگزار خواهد شد.

او درباره کیفیت لیگ برتر فوتسال و تاثیرش بر بازیکنان تیم ملی گفت: ما یکی از بهترین لیگ‌های دنیا را داریم و پیش بینی قهرمان لیگ بسیار سخت است. چند بازیکن جوان در تیم مقاومت البرز هستند که کیفیت بسیار بالایی دارند و در حد تیم ملی بازی می کنند. مربیان تیم ملی فوتسال باید لیگ برتر فوتسال را بیشتر رصد کنند.

شمس درباره کناره گیری بعضی از تیم‌ها در لیگ دسته یک فوتسال بیان کرد: کناره گیری تیم‌ها بیشتر به دلیل مشکلات مالی است. متاسفانه در ثبت نام تیم‌ها سخت گیری لازم را انجام نمی‌دهیم. اگر موقع ثبت، یک ضمانت نامه بانکی یک میلیارد تومانی بگیریم، قدرت پرداخت مالی تیم‌ها مشخص خواهد شد. بازیکنان طلبکاری که به کمیته تعیین وضعیت شکایت کرده اند، بالای صد نفر هستند. برای سال آینده لیگ‌های فوتسال باید ضمانت نامه بانکی اخذ شود. بعضی از تیم‌ها برای بازی به شهر‌های دور نمی‌روند، چون می‌دانند از لیگ کنار گذاشته نمی‌شوند و فقط به شهر‌های نزدیک می‌روند و این کار به لیگ محلات شبیه است.

شمس درباره بزرگترین مشکل فوتسال کشورمان اظهار کرد: بزرگترین مشکل فوتسال نبود استقلال است. اگر سازمان لیگ و کمیته داوران فوتسال مستقل از فدراسیون فوتبال باشند، مثل خیلی از کشور‌ها می‌تواند به فوتسال کشورمان کمک کند. اگر مثل گذشته اولویت اصلی با فوتبال و فوتسال در رده‌های بعدی باشد، وضعیت فوتسال همین خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: در صحبت‌های انتخاباتی عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال اشاره‌هایی به مستقل شدن فوتسال وجود داشت؛ امیدوارم این وعده عملی شود. نشانه اول مستقل شدن فوتسال، پیگیری او برای اعزام تیم ملی فوتسال به تورنمنت تایلند بود که از عزیزی خادم بابت این کار تشکر می‌کنم.

کارشناس فوتسال کشورمان درباره حمایت روسای اسبق فدراسیون فوتبال از فوتسال گفت: متاسفانه از روسای اسبق فدراسیون فوتبال گله دارم. همه اولویت آن‌ها تیم ملی فوتبال بزرگسالان بود و کمتر به تیم ملی فوتسال و تیم‌های پایه توجه می‌کردند؛ هنوز پاداش جام جهانی ۲۰۱۶ به بازیکنان پرداخت نشده است، اما پاداش بازیکنان فوتبال در رختکن پرداخت شد. تنها راه حل رفع این مشکلات مستقل شدن فوتسال است، اما فدراسیون فوتبال بر عملکرد فوتسال نظارت داشته باشد.

او در خصوص پیشرفت فوتسال اشاره کرد: ما در تیم امید فوتسال ضعیف عمل کرده ایم. ۲ سال از انتخاب مصطفی عبادی به عنوان سرمربی تیم ملی امید می‌گذرد، اما این تیم هنوز تشکیل نشده است و بدون پشتوانه هستیم. در تیم‌های پایه عملکرد خوبی داشته ایم. علی صانعی بانک اطلاعاتی خوبی از بازیکنان رده‌های پایه دارد. نگرانی اصلی خلاء بازیکنان در رده امید‌ها و بزرگسالان است.

وی ادامه داد: بعد از جام جهانی ۲۰۱۶ فوتسال جهش خوبی داشت و بسیاری از بازیکنان لژیونر شدند. تیم‌ها در لیگ برتر فوتسال هزینه بیشتری کردند. با این وضعیت اقتصادی باید از تیم‌های خصوصی در لیگ برتر فوتسال حمایت بیشتری کرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.