کد خبر : 206229
تاریخ انتشار : جمعه 9 مهر 1400 - 11:22
-

تقوی: جام جهانی لیتوانی متفاوت وآموزنده بود/ بی جهت انتظارات عمومی از تیم ملی فوتسال بالا رفته بود

تقوی: جام جهانی لیتوانی متفاوت وآموزنده بود/ بی جهت انتظارات عمومی از تیم ملی فوتسال بالا رفته بود

کارشناس فوتسال گفت :در جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی همه تیمها با انگیزه و با قدرت ظاهر شدند و این جام جهانی متفاوت تر از دورهای قبل بود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، سید اکبر تقوی در مورد عملکرد تیم ملی فوتسال در جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی و شکست مقابل قزاقستان در مرحله یک هشتم نهایی اظهار داشت: یک خسته نباشید و خدا قوت خدمت کلیه عوامل تیم ملی دارم چون آنان با تعصب و جنگندگی زحمات خود را کشیدند و باید قبول کرد که شکست واقعیت ورزش است.

وی افزود:در بازی مقابل قزاقستان این تیم از سه بازیکن با کیفیت ، خلاق و قدرتمند برزیلی بهرمند بود و سبک بازی با توپ گلر برزیلی تیم قزاقستان هم فوق العاده بود چون بصورت طبیعی حریفان را وادر به عقب نشینی می کرد.

کارشناس فوتسال گفت: نتایج تیم ملی در جام جهانی قابل قبول بود اما وقتی شکست رقم می خورد حتما دلایل آن در تمامی ابعاد باید بررسی شود. بی جهت انتظارات عمومی از تیم ملی فوتسال بالا رفته بود و همین موضوع فشار مضاعفی به تیم ملی تحمیل کرد.

وی تصریح کرد:حذف در مرحله یک هشتم جام جهانی یک فاجعه نیست زیرا در سالیان و دوره های گذشته ایران فقط یکبار با همین کادر فنی و اکثر بازیکنان کنونی در بین چهار تیم مرحله نیمه نهایی حضور پیدا کرد و سوم جهان شد.  

سرپرست سابق ستارگان ورامین گفت: تلخ تر از حذف در جام جهانی اظهارات بی منطق و جهت دار است که با نیش و کنایه به تیم ملی می تازند و باخت تیم ملی را بسیار برجسته قلمداد می کنند. فوتسال در جهان پیشرفت فوق العاده ای داشته و با علم در آمیخته است. باید مراقبت باشیم از قطار پیشرفت باز نمانیم نه با شعار بلکه با عمل.

تقوی افزود: نتایج تیم ملی واقعیت فوتسال کشور است، تیم ملی مقتدر از دل باشگاهها و لیگ پویا بدست می آید. اگر خواهان حضور در فینال جام جهانی فوتسال هستیم باید وزارت ورزش نگاه ویژه ای به فوتسال داشته باشد و امکانات خوبی در اختیار فوتسال قرار دهد و فدراسیون فوتبال هم حمایت حداکثری داشته باشد. ایران مهد بازیکنان و استعداد های ناب فوتسال است و مربیان با دانش و زحمتکش و بی ادعا در سراسر کشور در حال پرورش جوانان و نسل پویای فوتسال هستند.  

وی تاکید کرد: واقعیت آن است لیگ برتر فوتسال کشور که برخی تیمهای آن توان تامین حداقل ترین امکانات و بودجه را ندارند و سالن های استاندارد آن بسیار اندک است پس چگونه انتظار داریم که تیم ملی کشورمان با چنین امکاناتی قهرمان جهان شود؟

تقوی همچنین در خصوص سن بالای بازیکنان تیم ملی و شائبه کم کاری آنها گفت : هیچگاه بازیکنان فوتسال برای دریافت حقوق و پاداش برای تیم ملی و باشگاه خودشان کم کاری نکرده و نخواهند کرد. این موضوع زایده تفکر افراد مریض فرهنگی است.

کارشناس فوتسال گفت: سن در ورزش فقط یک عدد است. بازیکنان تیم ملی همگی از جمله فرهاد فخیم الگوی تعصب و غیرت هستند که با تمام توان دونده مبارزه می کنند. البته باید حضور بازیکنان جوان در برنامه ریزی آینده قرار گیرد اما به نظر من دلیل حذف در جام جهانی سن بالا و اینگونه مسائل نیست. باید موارد بررسی شود اما در اظهار نظرها باید مراقبت کنیم دچار مرز ضدیت ها و بی اخلاقی ها نشویم. قطعا تیم ملی مشکلات و نارسائی های فنی داشته است اما اینکه بی محابا به آن بتازیم و تمامی عوامل و بازیکنان را زیر پا له کنیم نه رسم انصاف است و نه جوانمردی.

وی خاطرنشان کرد:مسولیتی در فدراسیون فوتبال و تیم ملی ندارم، به دنبال حمله کردن یا حمایت چشم بسته از تیم ملی نیستم. اگر دلسوزانه بدنبال رفع نواقص هستیم باید در فضای آرام و دوستانه و با حضور کارشناسان موارد را بررسی کنیم و از منم منم و ادعاهای بی مورد کاسته و به عمل کردن بپردازیم.م مطمئن باشید در تمام ابعاد حرف برای گفتن زیاد است و وقت بسیار.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام جمعه , ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

تقوى دارى از چى دفاع میکنى؟!!
از ۵ سال بازیکن سالارى ناظم الشریعه؟؟؟!
از بى سوادى و بزدل بودن ناظم الشریعه؟!!
از نابود کردن استعداد و انگیزه جوانان ؟؟!!!
از نابود کردن دروازبان هاى ایران در ۵ سال گذشته؟!!!
از مدیریت ضعیف تیم ملى در جام جهانى ؟!!
ناظم الشریعه به جز خیانت به فوتسال این مملکت هیچ کارى نکرد دفاع امثال تو از ناظم الشریعه بوسواد و ترسو باعث ضربه به فوتسال این مملکت هست این آدم هاى اشتباه نباید وارد فوتسال ملى میشدند تا امروز فوتسال ما با بهترین قرعه تاریخ و بهترین بازیکنان تاریخ خودش شانس حضور در فینال رو نداشته باشه و حذف بشه

محمد جمعه , ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸

ساکت شو بابا….