کد خبر : 206408
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مهر 1400 - 12:19
-

ستاره سابق برزیل در گفتگو با Fut5al :

تیم‌ملی۲۰۰۸ بهترین تیم تاریخ ایران بود/ جزئیات باعث حذف ایران از جام‌جهانی۲۰۲۱ شد/ خسوس می‌توانست ایران را قهرمان جهان کند

تیم‌ملی۲۰۰۸ بهترین تیم تاریخ ایران بود/ جزئیات باعث حذف ایران از جام‌جهانی۲۰۲۱ شد/ خسوس می‌توانست ایران را قهرمان جهان کند

ستاره سابق تیم‌ملی فوتسال برزیل و باشگاه اینترمویستار در خصوص شرایط ایران در جام‌جهانی صحبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مارکینیو ستاره سابق تیم‌ملی فوتسال برزیل و باشگاه اینترمویستار که سابقه حضور مقابل کشورمان را در جام‌جهانی۲۰۰۸ برزیل دارد، پس از حذف ایران از جام‌جهانی لیتوانی در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار Fut5al شرکت کرد. مشروح این صحبت‌ها را در ادامه می‌خوانید:

*شما در چند جام‌جهانی حضور داشته‌اید؟ چه تفاوتی میان صحنه جام‌جهانی و دیگر رقابت‌های ملی و بین‌المللی وجود دارد؟

من در جام‌جهانی ۲۰۰۸ حضور داشتم. تفاوت این تورنمنت با دیگر رقابت‌ها این است که زمان و فرصتی برای اشتباه وجود ندارد، خصوصاً از مرحله دوم به بعد ولی در دیگر بازی‌ها شما فرصت تغییر و آزمودن سیستم‌ها و ارنج‌های مختلف و دیگر موارد را دارید درحالی‌که جام جهانی چنین اجازه‌ای به شما نمی‌دهد.

*عملکرد برزیل را در این جام‌جهانی چگونه ارزیابی می‌کنید؟

به نظرم برزیل زمانی پا به مسابقات لیتوانی گذاشت که هنوز در فاز آماده‌سازی تیمش بود و بسیاری از تیم‌های دیگر مدت بیشتری برای تمرین نسبت به تیم ما داشتند. پایان کار برای برزیل می‌توانست به شکلی دیگر رقم بخورد ولی ضرب‌المثلی هست که می‌گوید: نهایتاً توپ حق را به حق‌دار می‌دهد.

*میان تیمی که شما در آن بازی می‌کردید و این برزیل چه تفاوت‌هایی وجود دارد؟

در دوران من بازیکنان اکثرشان در لیگ‌های سطح بالاتری بازی می‌کردند. ما پروسه آماده‌سازی جام‌جهانی۲۰۰۸ را از سال۲۰۰۴ شروع کردیم (که معادل ۴ سال بود). این تفاوت بزرگ ما با آن‌ها بود اما این تیم برای آماده‌سازی اینقدر زمان نگذاشته بود.

*این مساله که فالکائو هنوز در تیم ملی جانشینی پیدا نکرده حقیقت دارد؟ و اینکه شاید بازیکنان تکنیکی مثل شما دیگر در برزیل خیلی زیاد نیستند و همین عامل موجب شکست برزیل شده؟

هدف پیداکردن “یک فاکائو جدید” در تیم‌ملی برزیل نیست. شاید سال‌های زیادی طول بکشد تا بازیکنی مثل او دوباره ظهور یابد. در کل مشکل فعلی برزیل نداشتن یک تیم یکپارچه و رقابتی با بازیکنان باکیفیت است.

*عملکرد تیم ملی ایران را در این رقابت‌ها چگونه ارزیابی کردید؟

ایران همیشه برای من قابل‌احترام بوده و هست. در سال‌های اخیر نشان داده تیمی جنگنده است و بازیکنان بسیار خوبی دارد. تغییر نسل بازیکنان امری طبیعی برای ماندن در همین سطح است. به نظرم ایران بار دیگر در این جام‌جهانی نمایشی درخشان داشت. سرنوشت بازی در این تورنمنت در یک حرکت یا یک نکته جزئی کوچک تعیین شد و در حقیقت جزئیات کوچک باعث حذف ایران شد.

*چرا ایران نتوانست موفقیت‌هایش را تکرار کند؟

به نظرم افزایش سن بازیکنان کمی کارکرد تیم و سطح بازی بازیکنان را پایین آورد و این در حالی بود که قزاقستان کمی آماده‌تر از ایران پا به میدان رقابت گذاشت.

*تا به‌حال مقابل ایران بازی کرده‌اید؟ از حس‌تان برایمان بگویید؟

خاطرات جام‌جهانی ۲۰۰۸ را به یاد دارم. مقابل ایران ۱-۰ پیروز شدیم. به نظرم آن تیم بهترین تیم تاریخ ایران بود سپس دو مسابقه دوستانه دیگر هم مقابل ایران حاضر بودم که سطح‌شان فوق‌العاده بود.

*شما سال‌‌ها بازیکن خسوس کاندلاس در لیگ اسپانیا بوده‌اید. عملکرد این مربی را در تیم‌ملی ایران چگونه ارزیابی می‌کنید؟ به نظرتان او می‌توانست ایران را به فینال جام جهانی برساند؟

به نظرم خسوس کاندلاس بی‌شک یکی از بهترین مربیان تاریخ این ورزش است. رسیدن به فینال جام‌جهانی نه‌تنها نیاز به داشتن یک مربی خوب بلکه نیازمند داشتن بازیکنان باکیفیت و آماده نیز دارد ولی اگر زمان بیشتری به او داده می‌شد می‌توانست نتایج بهتری کسب کند و چه بسا ایران را قهرمان جهان می‌کرد.

*برزیل برای قهرمانی جهان چه چیزی کم داشت؟

خیلی چیزها. زمان آمادگی و تمرین بیشتر، فلسفه‌ای مشخص‌تر و مشکلات سیاسی فدراسیون که همه عواملی بودند که روی نتیجه تأثیرگذار بودند.

*فینال امروز پرتغال- آرژانتین را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

به نظرم هر دو تیم شانس زیادی دارند. تیمی از قبل پیروز نیست. به نظرم آرژانتین تیمی یکپارچه‌تر است ولی از نظر کیفیت بازیکنان پرتغال دستش بازتر است چراکه این بازیکنان در یک‌ لحظه می‌توانند سرنوشت بازی را تغییر دهند. شاهد بازی فوق‌العاده‌ای خواهیم بود.

ترجمه و مصاحبه :فرحان غضبان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.