کد خبر : 207057
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 مهر 1400 - 10:53
-

به نسلی خوردم که همه‌شان ستاره و اسطوره بودند

اولادقباد: من هم مثل خیلی‌ها، شمسایی را الگوی همیشگی‌ام می‌دانم/ مقصر اصلی ناآمادگی تیم را فدراسیون گذشته می‌دانم/ پیشنهادهایی از اسپانیا، پرتغال و ایتالیا به دستم رسید

اولادقباد: من هم مثل خیلی‌ها، شمسایی را الگوی همیشگی‌ام می‌دانم/ مقصر اصلی ناآمادگی تیم را فدراسیون گذشته می‌دانم/ پیشنهادهایی از اسپانیا، پرتغال و ایتالیا به دستم رسید

مسلم اولاد قباد فوتسالیست خوش تکنیک تیم ملی معتقد است دوران موفقیت فوتسال به پایان نرسیده و این تیم دوباره خواهد درخشید.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، مسلم اولاد قباد فوتسالیست خوش تکنیک تیم ملی معتقد است دوران موفقیت فوتسال به پایان نرسیده و این تیم دوباره خواهد درخشید.

مسلم اولاد قباد ستاره بی چون و چرای ایران در جام‌جهانی فوتسال بود. تیم ملی حذف شد اما بازی‌های زیبای او در ذهن ماند. تکنیک اولاد قباد فوق العاده است. مدافعان به سختی می‌توانند او را مهار کنند. بعد از درخشش در جام جهانی همه به تعریف از این بازیکن پرداختند و اعتقاد داشتند باید لژیونر شود. مسلم اما فعلا قصد دارد در ایران بماند. او در گفت و گو با جام جم درباره خودش، تیم ملی و همینطور آینده اش حرف‌هایی زد.

اولاد قباد درباره نحوه ورودش به فوتسال اینگونه توصیف کرد: من در مسابقات دانش آموزی با تیم لرستان شرکت کردم. توانستیم قهرمان کشور شویم. در آنجا استاد حسین شمس که ناظر مسابقات بودند، از سبک بازی من خوششان آمد. به نظر خودم آن رقابت‌ها سکوی پرتاب من شد. در ادامه قهرمان مسابقات دانش آموزی جهان در ترکیه شدیم. درباره بخش دوم سوالتان هم فکر می‌کنم در ذات من باشد و فقط به مرور زمان آن را کامل تر کرده‌ام.

او درباره اینکه کدام بازیکن در این مسیر الگویش بوده گفت: در فوتسال خارجی الگویی نداشتم ولی در داخل، آقا وحید شمسایی اسطوره و الگوی همیشگی‌ام بوده و هست. خیلی از فوتبالیست‌ها ایشان را الگوی خودشان می‌دانند. در فوتبال اما عاشق لیونل مسی و تکنیکش هستم.
وی ادامه داد: به نظر من تکنیک باید در خون بازیکن باشد. با تمرین زیاد هم نمی‌توانی از یک دریبل زن صفر، تبدیل به یک دریبل زن صد شوی. شما علی کریمی را نگاه کنید. مسی و رونالدو را نگاه کنید. اینها ذاتی بوده و هست.

او درباره فوتسال بازی کردن در ایام مدرسه و علاقه اش به این ورزش در آن زمان گفت: باور کنید در مدرسه اصلا با هم سن و سال‌های خودم بازی نمی‌کردم. همیشه دوست داشتم با بزرگترها بازی کنم و آنها را شکست بدهم. از قضا، خیلی وقت‌ها شکست‌شان می‌دادم!(خنده)

ستاره تیم ملی فوتسال در بخش دیگر از سخنانش درباره دعوتش به تیم ملی گفت: من از اولین سالی که در لیگ برتر فوتسال بازی کردم، پتانسیل دعوت شدن به تیم ملی را در خودم می‌دیدم. احساس می‌کردم به راحتی می‌توانم به تیم ملی کمک کنم ولی متاسفانه به نسلی خوردم که همه‌شان ستاره و اسطوره بودند. الان ۲۴ ساله هستم و در ۲۰ سالگی برای اولین بار به تیم ملی دعوت شدم.
وی در ادامه از هدف رفتن به اروپا سخن گفت و افزود: رفتن به اروپا می‌تواند برای من چالش جدیدی باشد. با چند مربی و با چند تفکر دیگر کار می‌کنی. مطمئنا این به شما کمک می‌کند تا چیزهای جدیدی یاد بگیرید و کامل تر شوید. با رفتن به اروپا بازیکنان به روزتر خواهند شد. آنجا بهترین امکانات وجود دارد و از سویی همه چیز حرفه‌ای است.

او درباره اینکه بعضی بازیکنان فوتسال وسوسه می شوند که به فوتبال بروند و آیا این امر برایش پیش آمده اظهار کرد: واقعیتش را بگویم نه. من از ابتدا عاشق فوتسال بودم. خیلی‌ها به من پیشنهاد دادند که به سمت فوتبال بروم. بعضی از دوستان فوتبالیستم و بعضی از نزدیکانم گفتند به خاطر دستمزدها وارد فوتبال شوم ولی انتخابم از ابتدا فوتسال بود.
اولاد قباد درباره قیاس قراردادهای فوتسال و فوتبال تشریح کرد: این مورد اصلا قابل قیاس نیست. قراردادهای فوتبال خیلی بالاتر است. اگر صداوسیما کمک کند و بیشتر به فوتسال بپردازد، اسپانسرهای بیشتری سمت فوتسال می‌آیند و در آن صورت قراردادهای لیگ ما هم بالاتر می‌رود.

بازیکن تیم ملی فوتسال درباره انتقادات وارده به ناظم الشریعه افزود: من انتقادات به ایشان را رد می‌کنم. مقصر اصلی در ناآمادگی تیم را فدراسیون گذشته می‌دانم چون تیم‌های پایه تعطیل بود و استعدادی وجود نداشت. اگر در این زمینه بهتر عمل می‌شد، آقای ناظم الشریعه هم می‌توانست از پتانسیل جوان‌ترها استفاده کند.
او ادامه داد: فعلا که سرمربی تیم ملی ایران آقای محمد ناظم الشریعه هستند. نمی‌توانم بگویم اگر حتی در جام جهانی هم گزینه‌ خارجی روی نیمکت تیم ملی بود، حتما نتایج خوبی به دست می‌آوردیم. حالا که گذشته خیلی حرف ها زده می‌شود.

وی درباره عملکرد خوبش در جام جهانی و پیشنهادات اروپایی خود گفت: اتفاقا در لیتوانی پیشنهادهایی از اسپانیا، پرتغال و ایتالیا به دستم رسید ولی فعلا تمام تمرکزم روی باشگاه کراپ الوند است. برای آینده هم هر چه خدا خواست. بعد از اتمام قراردادم با این باشگاه، برای آینده تصمیم می‌گیرم.
وی افزود: در این باره لیگ اسپانیا را بیشتر از همه دوست دارم و آرزویم بازی در بارسلوناست.

او درباره دوستانش در تیم ملی هم بیان کرد: در تیم ملی با همه بازیکنان رفیق هستم ولی بیشتر از همه با مهدی جاوید و محمد شجری. در بین فوتبالی ها هم بیشتر با هم استانی‌هایم رفیقم از جمله وحید امیری بازیکن پرسپولیس، محسن طرهانی، حسن مرادی و کیوان امرایی که قبلا بازی می‌کرد.

وی در پایان درباره شرایط فوتسال و تیم ملی گفت: درست است شرایط سخت شده و همه تیم ها دارند پیشرفت می‌کنند ولی نگرانی وجود ندارد. ما هم ایران هستیم. کشورمان یکی از حاصلخیزترین کشورهای فوتسال دنیاست. به شرط این‌که مسؤولان هم این رشته را به حال خود رها نکنند و بیشتر به فوتسال اهمیت بدهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نادر چهارشنبه , ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶

جناب اولاد قباد از محضر جنابعالى چند سوال داشتم؟؟!!
تقصیر فدراسبون قبلى هست ناظم الشریعه هر بازى یک ارنج در جام جهانى داشت؟!
ناظم الشریعه از ١۶ بازیکن ٢ بازیکن جوان مثل سالار آقاپور که از نصف تیم بهتر بود را با خود نبرد جام جهانى؟!!
ناظم الشریعه ۶ سال هست با ٢ دروازبان به مسابقات رفت و کلى دروازبان رو نابودکرد؟!!
ناظم الشریعه توى تایم اوت به بازیکنان میگفت صحبت کنند؟!!
ناظم الشریعه اجازه نداد تیم ملى امید تشکیل بشود و استعدادهاى فوتسال نابود بشوند ؟!!!
فدراسیون مقصر هست تیم ملى ساختار دفاعى نداشت از ازبکستان براى اولین بار در تاریخ ٨ تا گل خورد؟!
از امریکا که ضعیف ترین تیّم جام بود ٢ تا گل خوردیم و گلر اخراج شد؟!
فدراسیون مقصر هست مربى تیم هاشم زاده میرود باشگاه و دوباره بدون هیچ عذرخواهى بر میگرده تیم ملى؟!!
فدراسیون مقصر بدنسازى تیم افتضاح بود؟!!
فدراسیون مقصر تمام نیمه هاى دوم تیم ایران افتضاح بازى میکرد انگار تیم اصلا مربى نداره؟!!
فدراسیون مقصر تیمکت تیم ملى اینقدر ضعیف بود که حتى از موچکترین راهنمابى بازیکنان عاجز بود؟!!
فدراسیون مقصر هست ناظم الشریعه بعد از ۶ سال میره بازیکن ٣٧ ساله میاره تیّم ملى ؟!!!
بهتره شماها بجاى دفاع از ناظم السریع ترسو و بى دانش واقعیت رو بگید تا فوتسال رشد کند دروغگو بالاخره رسوا میشه برادر

حسین پنجشنبه , ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

بله مقصر فدراسیون است که اغلب بازیهای تیم ملی لغو شد و تیم ملی بدون بازی با تیمهای برتر دنیا به جام جهانی رفت
همین تیم ازبکستان قبل از جام جهانی تیم قهرمان این جام یعنی پرتغال رو برده بود
شما هم خیلی ادعا دارید ببینید مربی بعدی چکار می کنه اون اقای شمس که بیشتر از همه مصاحبه می کنه بهترین افتخارش حضور در بین ده تیم برتر دنیا بوده

نام پنجشنبه , ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۵۰

ناتوانى فنى و عدم مدیریت بازیکنان تیم ملى و میانگین سنى بالاى بازیکنان و …. که تقصیر دیگران نیست همه اینا متوجه سرمربى هست بهتره ناظم الشریعه بعد از باخت بابت نتایج و بازى هاى ضعیف تیم ملى فوتسال یک عذر خواهى از جامعه فوتسال میکرد و میرفت دنبال کار خودش ولى خودش و باندى که توى این چند سال درست کرده دنبال مقصر بیرونى میگردند این یعنى عدم مسئولیت پذیرى و این چنین فردى بدرد فوتسال این مملکت نمیخوره