کد خبر : 207545
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 مهر 1400 - 15:41
-

داغ بی‌تدبیری بر پیشانی فوتسال زنان

داغ بی‌تدبیری بر پیشانی فوتسال زنان

تیم‌ملی فوتسال بانوان مورد بی‌توجهی و بی‌تدبیری قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، فوتسال زنان مدت‌هاست که رها شده و این موضوع سال‌هاست که نه تنها گریبان تیم ملی فوتسال زنان را گرفته بلکه رده‌های سنی دیگر را نیز درگیر کرده است. شاید تصور می‌شد با اعمال تغییر در بخش زنان فدراسیون فوتبال بخش زیادی از مشکلات بانوان فوتسالیست‌ برطرف شود اما فوتسال نه تنها به روال عادی خود بازنگشت بلکه حتی از روزهای درخشان خود که همان قهرمانی در آسیا و برگزاری دیدارهای دوستانه با کیفیت است نیز فاصله گرفت.

سرگردانی در انتخاب کادر فنی؛ معضل همیشگی فوتسال زنان

مسوولان جدید از همان ابتدا قول داده بودند تا تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال زنان را به روزهای اوج خود برسانند اما این تلاش‌ها تنها به برگزاری دیدارهای دوستانه و اردوهای منظم برای تیم ملی فوتبال زنان بسنده و به دلیل مشکلات عدیده بر سر انتخاب کادر فنی تیم ملی فوتسال زنان، این تیم را در سرگردانی رها کردند.

پرداخت پاداش‌ها؛ اولین و آخرین اقدام مسوولان فدراسیون

هر چند نمی‌توان این اقدام مسوولان را که با سماجت تمام توانستند پاداش فوتسالیست‌ها را پس از چهار سال پرداخت کنند، نادیده گرفت اما پرداخت این پاداش‌ها اولین و آخرین اقدام آنان برای زنان ملی‌پوش فوتسال بوده است.

حالا ۶ ماه می‌گذرد و تیم ملی فوتسال زنان در تاریکی مطلق بدون هیچ برنامه و اردویی به‌سر می‌برد و مسوولان هنوز در اندیشه انتخاب کادر فنی هستند.

پشتوانه‌سازی؛ مهره فراموش‌شده فوتسال زنان

در کنار همه این مسائل نیز هر روز بر سن بازیکنان تیم ملی افزوده می‌شود و این تیم به هیچ وجه پشتوانه‌سازی ندارد. در واقع تیم جوانان را «شهناز یاری» و «فاطمه شریف» در سال‌های گذشته راه اندازی کردند و همان تیم اکنون باید به رده بزرگسالان منتقل شود. بازیکنان تیم جوانان هم مانند تیم ملی به حال خود رها و حتی حذف شده‌اند و تدبیری برای این رده نیز اندیشیده نشده است.

آیا فدراسیون فوتبال توانسته برای پرورش استعدادهای بازیکنان فوتسال و کمک و تقویت تیم ملی راهکاری ارائه دهد؟ تاکنون که از این راهکارها و برنامه‌ها خبری نشده است.

هت‌تریک قهرمانی آسیا در هاله‌ای از ابهام

با این شرایط امیدها برای هت‌تریک قهرمانی تیم ملی فوتسال زنان در آسیا رو به افول است زیرا بازیکنان نه تنها اردو و دیدار دوستانه نداشتند بلکه در لیگی بازی کردند که وجود تعداد بالای تیم‌های ضعیف، سبب افت ملی‌پوشان حاضر در لیگ فوتسال زنان شده است.

همچنین مسابقات داخل سالن آسیا یا همان المپیک آسیایی نزدیک است و ملی‌پوشان باید ۲۰ تا ۳۰ اسفندماه ۱۴۰۰ در این رقابت‌ها در تایلند حضور یابند اما به نظر فدراسیون‌نشینان همچنان در خواب غفلت به‌سر می‌برند؛ که جز «بی‌تدبیری»، نمی‌توان واژه دیگری را برای وصف آن بکار برد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.