کد خبر : 207691
تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 - 11:46
-

جابری: در تلاشیم لیگ را در اسفندماه به پایان برسانیم / پلی آف در لیگ را به نفع فوتسال کشور ندیدم/ آبفا از نظر رعایت استانداردها جز بهترین سالن ‌های کشور است

جابری: در تلاشیم لیگ را در اسفندماه به پایان برسانیم / پلی آف در لیگ را به نفع فوتسال کشور ندیدم/ آبفا از نظر رعایت استانداردها جز بهترین سالن ‌های کشور است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، رئیس سازمان لیگ فوتسال گفت: فدراسیون فوتبال به جد پیگیر ورود تماشاگران است. دبیر کل، نایب رئیس و ریاست محترم فدراسیون جلسات متمادی را انجام داده‌اند و تا این لحظه منتج به نتیجه نشده است. به محض اینکه دستورالعمل کلی از سوی وزارت صادر شود، ما هم از

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، رئیس سازمان لیگ فوتسال گفت: فدراسیون فوتبال به جد پیگیر ورود تماشاگران است. دبیر کل، نایب رئیس و ریاست محترم فدراسیون جلسات متمادی را انجام داده‌اند و تا این لحظه منتج به نتیجه نشده است. به محض اینکه دستورالعمل کلی از سوی وزارت صادر شود، ما هم از حضور تماشاگران در سالن‌ها استقبال می‌کنیم.

پنجشنبه هفته گذشته تیم فوتسال سپاهان موفق شد در خانه با ۴ گل از سد زندی بتن کلاردشت بگذرد. آرش جابری، رئیس سازمان لیگ فوتسال کشور میهمان این دیدار بود و در سالن آبفا اصفهان به تماشا بازی نشست. به همین بهانه خبرنگار ایمنا گفت و گویی را با آرش جابری در خصوص شیوه برگزاری لیگ‌های فوتسال کشور و دیگر مسائل مرتبط انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

دیدار سپاهان و زندی بتن را به تماشا نشستید. این مسابقه را چطور دیدید؟

بازی خیلی خوبی را شاهد بودیم. هر دو تیم تلاش و کوشش کردند و آنچه حاصل شد، برتری چهار بر صفر تیم فولاد مبارکه سپاهان بود. به کادر فنی و تیم مدیریتی‌شان تبریک می‌گوئیم و امیدواریم سایر بازی‌های لیگ‌مان نیز بدون حاشیه و مشکل به اتمام برسد. خوشبختانه در هفته ششم تا اینجا کار (پنجشنبه – پیش از لغو دیدار فولاد زرند ایرانیان و حفاری اهواز) به اضافه بازی‌های هفته اول تا پنجم هیچ گونه مشکلی را شاهد نبودیم و از این جهت از بازیکنان، مدیران باشگاه‌ها و مربیان‌مان به خاطر سعه صدری که داشتند، تشکر می‌کنیم. مسابقات انشاالله تا تعطیلات نیم فصل که همزمان با فیفا دی و بازی‌های تیم ملی خواهد بود، ادامه می‌یابد و پس از آن رقابت‌ها را پی خواهیم گرفت. انشاالله با کمک حال بودن فدراسیون فوتبال، هیئت‌ها و ادارات ورزش و جوانان استان‌ها بتوانیم در اسفندماه لیگ را به اتمام برسانیم چرا که مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا هست که در فرودین ماه ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد.

اولین فصلی است که سالن آبفا در اصفهان میزبان رقابت‌های لیگ برتر فوتسال شده است. آیا امکانات این سالن درخور لیگ برتر بود؟

ابتدا امر خوشحالم که در اصفهان چنین سالنی را با این همه امکانات به نام “سالن آبفا” داریم. امروز اولین باری بود که به این مجموعه می‌آمدم و بازی برگزار می‌شد. واقعاً از نظر رعایت استانداردها جز بهترین سال‌های کشور است و از این باب خوشحال هستم.

نظرتان درباره ورود باشگاه‌هایی مانند سپاهان به عرصه تیم داری در فوتسال چیست؟

حضور فولاد مبارکه سپاهان را به عنوان یکی از برندهای فوتبال کشورمان در عرصه لیگ برتر گرامی می‌دارم. همراهی‌ها و مساعدت‌هایی که هیئت فوتبال اصفهان و به ویژه ریاست آن، آقای علی طاهری در رأس آنکه برای انتقال امتیاز این تیم از بهبهان به اصفهان داشت، جای تشکر و سپاس دارد.

در سال‌های اخیر فرمت برگزاری لیگ برتر فوتسال مرتب تغییر کرده و گاهی پلی‌آف داشتیم و گاهی نه. آیا به یک شیوه واحد برای برگزاری لیگ رسیده‌اید؟

بنده در سال ۱۳۹۳ که دبیر سازمان لیگ بودم، آن زمان لیگ را به همین فرمتی که اکنون هست، انجام دادم. بعد در دورانی که بنده نبودم، بحث پلی‌آف را هیئت رئیسه وقت به مانند سایر رشته‌های درون سالن مثل هندبال، والیبال و بسکتبال پیش بینی کرد. آنچه که پلی‌آف را در دو سال اخیر انجام دادیم، با توجه به شرایطی که بر باشگاه‌هایمان حاکم است، در حقیقت امر این فرمت را به نفع فوتسال کشور ندیدم و تصمیم گرفتیم از این پس، لیگ‌هایمان را مانند فوتبال در یک گروه با حضور ۱۴ تیم و انجام ۲۶ بازی به اتمام رسانیم.

برنامه‌ریزی‌تان برای لیگ بانوان به چه شکلی خواهد بود؟

لیگ برتر بانوان را هم با شرکت ۱۶ تیم در دو گروه ۸ تیمی انشاالله از هفته آینده در روز پنجشنبه و جمعه، ششم و هفتم آبان ماه آغاز خواهیم کرد و لیگ پویایی در بخش بانوان خواهد بود. سایر لیگ‌هایمان نیز در حال انجام است. مرحله گروهی لیگ برتر نوجوانان به پایان رسید و چهار تیم صعود کننده مشخص شدند. لیگ دسته اول نوجوانان فوتسال در شهرستان‌های کاشان و صومعه‌سرا در حال انجام است و هفته بعد هم لیگ دسته اول امید در سه گروه در شهرستان‌های اردبیل، مراغه و داران برگزار خواهد شد. لیگ دسته اول نونهالان نیز با شرکت ۱۲ تیم در شهرستان تربت حیدریه استان خراسان رضوی اجرا می‌شود. بعد از آن نیز لیگ برتر جوانان را در چهار گروه و در شهرستان‌های شهرکرد و بندرعباس خواهیم داشت. ماحصل تلاش همه ارکان فوتسال مملکت به رشد، پویایی و معرفی نسل جدیدی برای فوتسال ملی و بین‌المللی کشورمان بیانجامد.

آیا این امکان وجود دارد که در فصل جاری شاهد حضور دوباره تماشاگران در سالن‌های فوتسال باشیم؟

فدراسیون فوتبال به جد پیگیر ورود تماشاگران است. دبیر کل، نایب رئیس و ریاست محترم فدراسیون جلسات متمادی را انجام داده‌اند و تا این لحظه منتج به نتیجه نشده است. به محض اینکه دستورالعمل کلی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شود، ما هم از حضور تماشاگران در سالن‌های ورزشی استقبال می‌کنیم. از حضور خبرنگاران، عکاسان، ارباب جراید و صدا و سیما هم که اگر نباشند، فوتسال ما اهمیتش را از دست می‌دهد و نمی‌تواند انعکاس پیدا کند نیز تقدیر و تشکر می‌کنم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.