سارا شیربیگی، ملی پوش فوتسال بانوان، درباره قهرمانی تیم ملی ایران در مسابقات کافا گفت: این مسابقات در مجموع با حضور چهار تیم از کشورهای ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ایران برگزار شد. همانطور که بازی‌ها را دیدید ما مقابل ازبکستان ۲-۲ مساوی کردیم که نتیجه خوبی نبود. فوتسال ایران قهرمان آسیاست و قاعدتا باید مقابل تیم‌هایی که نام برده شد بهتر بازی کند، هرچند قهرمان شدیم اما سطح کیفی مسابقات پائین بود.

وی با اشاره به تعطیلی ۳ ساله فوتسال بانوان ایران بیان کرد: بعد از ۳ سال دوری در مسابقات کافا حاضر شدیم. در این مدت نه تنها همه چیز تعطیل بود بلکه تغییرات زیادی هم در تیم اتفاق افتاد. در مجموع چهار یا پنج نفر از تیم قبلی، که قهرمان آسیا بود، در این بازی‌ها حضور داشتند. کلا چهار روز تمرین داشتیم این در حالی است که همه رقبای ما با وجود پاندمی کرونا تدارکات خوبی در این ۳ سال داشتند. این مسابقات و بازی‌های تدارکاتی پیش‌رو حکم استارت دوباره برای فوتسال بانوان ایران است.

شیربیگی افزود: این تیم دیگر انگیزه سابق را ندارد. شاید بتوانم بگویم فقط ۵ درصد از آن انگیزه در تیم حال حاضر دیده می‌شود. این روند برای فوتسال ما مناسب نیست. باید برنامه‌ریزی بهتری انجام شود تا دوباره تیم به هماهنگی و همدلی قبل برگردد.

عضو تیم ملی فوتسال در خصوص حضور تیم روسیه در ایران توضیح داد: هنوز هیچ چیز قطعی شده نیست. به ما هم گفتند اوایل اسفند تیم ملی روسیه برای انجام دو بازی دوستانه سفر خواهد کرد و اگر این اتفاق رخ بدهد واقعا یک فرصت خوب برای شروع مجدد آماده سازی تیم ملی‌ خواهد بود. روسیه از تیم‌های طراز اول دنیاست، هرچند ممکن است نتیجه خوبی به دست نیاید ولی برای آماده سازی و برگشتن به روزهای اوج اتفاق خوبی است.

وی در پایان درباره برنامه‌های پیش روی تیم ملی گفت: فعلا تازه کار را شروع کردیم و مهم‌ترین مسابقات برای ما همان جام ملت‌های آسیاست که هنوز زمان برگزاری مسابقات به صورت رسمی اعلام نشده ولی چون قهرمانی این رقابت‌ها را در کارنامه داریم حتما هدف و نگاه‌مان تکرار همین نتیجه خواهد بود.