کد خبر : 215756
تاریخ انتشار : جمعه 22 بهمن 1400 - 0:44
-

تصمیمات سازمان لیگ فوتسال راهگشا یا بلای جان؟

تصمیمات سازمان لیگ فوتسال راهگشا یا بلای جان؟

به نظر می رسد تصمیماتی که در سازمان لیگ فوتسال گرفته می شود موجب ایجاد نارضایتی در اهالی این رشته شده اما فدراسیون فوتبال نسبت به این موضوعات واکنشی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال،  با کناره گیری محمد حسن انصاری فرد از ریاست سازمان لیگ، انتخابات هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال در سال ۱۳۹۸ برگزار شد که به نقل از بعضی از مدیران باشگاه‌ ها یکی از ضعیف‌ترین انتخابات ادوار هیات رئیسه از بدو تاسیس سازمان لیگ فوتسال بود. با این انتخابات اختیارات این سازمان مهم به آرش جابری دبیر سازمان لیگ سپرده شد.

با انتخاب عزیزی خادم به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، جابری هم سکاندار سازمان لیگ فوتسال و هم دبیر کل این سازمان شد.در قانون و اساسنامه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هم جایگاه دبیری و هم جایگاه ریاست سازمان مشخص است اما به طرز عجیبی این دو سمت در اختیار یک نفر قرار گرفت.

 نکته مهمی که وجود دارد مهلت قانونی دو ساله هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال در آبان ماه ۱۴۰۰ به پایان رسیده اما متاسفانه فدراسیون فوتبال هیچ توجهی به این موضوع نشان نداد و همچنان این فعالیت غیرقانونی ادامه پیدا کرده است.

همچنین مهلت چهار ساله مجمع سازمان لیگ فوتسال هم به پایان رسیده اما در این زمینه هم کسی در فدراسیون پاسخگو نیست.

این طور که از شواهد و قرائن پیداست برخی تصمیمات سازمان لیگ فوتسال بدون در نظر گرفتن شرایط قانونی است. برای مثال فاصله دو فصل لیگ برتر با حدود ۳۰ روز استارت خورد تا جایی که برخی از تیمهایی لیگ برتری با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور نتوانستند ریکاوری مالی کنند. از این جهت برخی مجبور به واگذاری امتیاز و بعضی با شرایط سخت پا در عرصه لیگ برتر گذاشتند.

یا اینکه سازمان لیگ در یک تصمیم عجیب در لیگ یک تعداد تیم‌‌ها را از ۲۲ به ۲۶ رساند و یا با بیقانونی تمام در هفته دوم و سوم امتیاز دو تیم را واگذار کرد و تیم ها تغییر نام داد و هیچگاه هم بابت چنین تصمیم عجیبی پاسخگو باشگاه‌‌ها و رسانه ها نبودند.

 در خصوص تخلفات در لیگ یک می‌توان به موضوعات دیگری هم اشاره کرد. اضافه شدن چهار تیم‌ سقوط کننده فصل قبل به لیگ امسال، برگزاری مسابقات در گروه‌های نامتقارن و همچنین توضیحاتی در خصوص اضافه شدن تیم هیات فوتبال داراب در هفته دوم لیگ یک به جای تیم ایمان شیراز خارج از فصل نقل و انتقالات و نحوه انتخاب تیم لیگ دومی شهدای ایلام در هفته سوم لیگ یک که واکنش و اعتراضات فراوان از سوی برخی مدیران باشگاه‌‌ها و…داشته که در همه این موارد هیچگاه جابری دبیر و ریاست سازمان لیگ و همچنین اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ حاضر نشدند در موردشان توضیح قانع کننده ای بدهند.

گفته می شود در لیگ بانوان هم تخلفاتی صورت گرفته است. برای مثال تیم فرهان ملارد در حالی وارد لیگ برتر فوتسال شده‌ که سال گذشته در لیگ دسته اول فوتسال حضور نداشته‌ و مدیران این باشگاه مدعی شده اند که از سال ۹۹ مجوز حضور در لیگ برتر داشته اما یکسال از سازمان لیگ درخواست کرده اند که در لیگ برتر نباشند! این که این تیم چگونه مجوز حضور در لیگ برتر را بدست آورده مشخص نیس. این تیم در سال ۱۳۹۸ در لیگ دسته اول فوتسال زنان حضور داشته و فصل را با رتبه سوم به پایان رسانده است.

 تیم‌های سایپا یا نامی نو اصفهان که از حضور در لیگ برتر سال ۱۴۰۰ کناره گیری کردند هم هیچ توافق نامه رسمی مبنی بر واگذاری امتیاز خود در لیگ برتر بانوان با هیچ باشگاهی نداشتند.بنابراین این سوال ایجاد می شود که یک تیم رده سومی در لیگ یک چگونه سهمیه لیگ برتر گرفته؟ فدراسیون فوتبال و جابری به استناد کدام آیین نامه و مجوزی یک تیم رده سومی در لیگ یک را به لیگ برتر فوتسال بانوان راه داده اند؟

همچنین سازمان لیگ میزان ورودی باشگاه‌های لیگ‌های رده‌‌ها به مسابقات را امسال دو برابر کرده، این درحالی است که تعداد بازی‌های این تیم‌ها نسبت به سال‌های گذشته کمتر بوده که در مورد افزایش این ورودی بازهم کسی پاسخگو نیست. جابری به عنوان ریاست و دبیر سازمان لیگ هیچگاه در دفتر سازمان خود در طول ایام هفته به طور مداوم حضور نداشته و خود در شهرهای برگزاری مسابقات یا به عنوان نماینده و یا به عنوان نماینده ویژه حضور داشته. نکته جالبی که وجود دارد حتی با حضور نماینده رسمی سازمان لیگ خودش هم در بعضی از مسابقات به عنوان نماینده ویژه حضور پیدا می‌‌کند!

به نظر می رسد در فدراسیون فوتبال نسبت به تصمیماتی که در فوتسال گرفته می شود بی توجهی زیادی می شود و سازمان لیگ فوتسال با تصمیمات یک نفره موجب انتقادات خیلی از اهالی این رشته شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.