کد خبر : 219226
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردین 1401 - 12:58
-

گفتگو با دروازه بانی که در یکسال با سه تیم سه جام قهرمانی گرفت/آخوندی:قهرمانی با پیکان واقعا لذتبخش بود

گفتگو با دروازه بانی که در یکسال با سه تیم سه جام قهرمانی گرفت/آخوندی:قهرمانی با پیکان واقعا لذتبخش بود

دروازه‌بان پیکان که فصل گذشته در لیگ‌های فوتسال ایران و مالدیو قهرمان شده از شرایط بازی در ایران و خارج از کشور گفت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، سالی که گذشت با ۳ تیم ۳ جام قهرمانی بالای سر برد اما هیچ‌یک از این قهرمانی‌ها به اندازه قهرمانی در لیگ ایران برای «اعظم آخوندی» دلچسب نبود، نه قهرمانی با تیم ملی و نه قهرمانی با تیم باشگاهی در مالدیو. اعظم دروازه‌بان تیم فوتسال پیکان است که جمعه شب بعد از یک فصل سخت به قهرمانی لیگ رسید. او سال‌های پیش در فینال‌های زیادی بازی کرده بود اما حسرت قهرمانی در لیگ ایران را داشت. آخوندی بالاخره طعم قهرمانی را چشید، آیا او می‌تواند دروازه‌بان شماره‌یک تیم ملی هم باشد؟ اعظم که بعد از فرزانه توسلی، نفر دوم دروازه ایران است، می‌گوید بعد از این قهرمانی هم به فکر نفر اول بودن نیست.

*در بازی آخر، بسته ماندن دروازه بیشترین کمک را به قهرمان شدن تیم کرد. سهم خودت را در این قهرمانی چقدر می‌دانی؟

با اینکه توانستم دروازه را بسته نگه دارم و این کار مهمی بود ولی همه تیم با هم کار کردند تا توانستیم به قهرمانی برسیم. از کادر فنی گرفته تا کمک‌های مربی گلرها آقای امیر فراشی، همه بازیکنان و… و مهم‌تر از همه خواست خداوند. من همیشه می‌گویم در اول و آخر همه اتفاقاتی که برایم می‌افتد، خواست خدا مهم‌تر از هر چیزی است.

*کمتر تیمی در فوتبال و فوتسال زنان مربی دروازه‌بان‌ها دارد.

ولی تیم ما دارد و همه این عوامل کنار هم است که توانسته تیم ما را به قهرمانی برساند.

*این قهرمانی چقدر برایت دلچسب بود؟

من امسال با ۳ تیم قهرمان شدم. قهرمانی با تیم ملی در جام کافا، قهرمانی با تیم MPL مالدیو در لیگ این کشور و قهرمانی با پیکان. قهرمانی آخر خیلی دلچسب بود. نزدیک به ۲۰ سال است که در لیگ برتر بازی می‌کنم اما تا قبل از این هیچ‌وقت با هیچ تیمی به قهرمانی نرسیده بودم. یک‌بار با پالایش نفت آبادان نایب‌قهرمان شدیم، ۲ بار با ملی‌حفاری. پارسال هم بدشانسی آوردیم و فرشته کریمی مصدوم شد تا با سایپا هم دوم شویم. بعد از این همه مدت این قهرمانی واقعا برایم لذتبخش بود.

*مالدیو هم لیگ فوتسال دارد؟

دارد ولی مثل لیگ ما نیست. بازی‌ها در ۲ گروه برگزار می‌شود، ۴ تیم صعود می‌کنند و برنده‌ها به فینال می‌روند. بازی‌ها هم رفت‌وبرگشت نیست. چهارمین سالی بود که در این لیگ بازی می‌کردم و ۳ بار قبلی هم با همین تیم قهرمان شدیم.

*نام مالدیو برای ما ایرانی‌ها با ۱۷ گلی که از تیم‌ملی فوتبال خوردند، یادآوری می‌شود. به‌نظر نمی‌رسد لیگ سطح بالایی داشته باشند؟

آنجا هر تیم می‌تواند ۲ بازیکن خارجی داشته باشد و همین به بالا رفتن سطح لیگشان کمک کرده است. هر سال بیشتر از سال قبل پیشرفت می‌کنند و ما امسال خیلی سخت‌تر از سال قبل قهرمان شدیم. جالب است که مسابقات را بخش خصوصی برگزار می‌کند و فدراسیون فقط نظارت دارد. بازی‌های آنها از تلویزیون پخش می‌شود، از نظر مالی هم تامین هستند. خیلی به فوتسال و زنانشان اهمیت می‌دهند.

*حتی از ایران بالاتر هستند؟

لیگشان خوب است ولی به سطح لیگ ما که اصلا نمی‌رسد. ما خیلی استعداد داریم و در آسیا حرف اول را می‌زنیم. مثل باشگاه‌های اروپایی که در فوتبال بازیکنان برزیلی را جذب می‌کنند، در فوتسال زنان هم باشگاه‌های آسیایی بازیکنان ایران را جذب می‌کنند. مهم اهمیتی است که آنها به فوتسال زنانشان می‌دهند. در ایران حتی بازی‌های فینال هم از هیچ کجا پخش نمی‌شود.

*از نظر مالی هم تفاوت زیاد است؟

پولی که از باشگاه مالدیوی می‌گیرم با پولی که اینجا می‌گیرم یا برابری می‌کند یا حتی بیشتر است. با این تفاوت که در مالدیو برای آن پول فقط یک‌ماه بازی می‌کنیم ولی در ایران ۷-۶ ماه.

*گفتی که سطح لیگ ما نسبت به مالدیو خیلی بالاست اما خیلی‌ها این فصل از لیگ راضی نبودند.

گروه ما سخت بود و از آن بازی‌هایی که نتایج یک‌طرفه داشته باشد، نداشتیم ولی در گروه دوم تیم‌ها ضعیف‌تر بودند. درست است فصلی که گذشت ما سختی کشیدیم اما قرار است از فصل آینده کار درست را انجام بدهند. ۸ تیمی که به پلی‌آف رسیده بودند در سوپرلیگ بازی می‌کنند و ۸ تیم بعدی در لیگ برتر. این تقسیم‌بندی خیلی به بالا رفتن کیفیت بازی‌ها کمک می‌کند. بازی‌ها هم رفت‌وبرگشت است و مرحله پلی‌آف ندارد. ما این فصل ۴ بار با مس و ۴ بار با نصر فردیس بازی کردیم! این تکرار بازی‌ها خوب نبود اما از سال آینده همه‌چیز درست می‌شود.

*تیم ملی امسال مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش دارد. افتخار فوتسال این است که ۲ بار قهرمان آسیا شده اما همین تیم مدت‌ها به‌خاطر کرونا و شرایط فدراسیون از مسابقات دور بود. در این شرایط هنوز هم می‌شود گفت ایران تیم اول آسیاست؟

در این ۲ سال اردوها تق‌ولق بود و این اتفاقات روی تیم ملی و فوتسال تأثیر منفی گذاشت. در این مدت تیم ملی اردو و بازی‌های تدارکاتی زیادی نداشت و برای جبران این وقفه باید تلاش مضاعفی شود. با مسابقات جام کافا استارت کار زده شد و حالا امیدواریم هر چه زودتر اردوها شروع شود و بازی‌های تدارکاتی برایمان بگذارند.

*فرزانه توسلی دروازه‌بان اول تیم ملی است. نفر دوم بودن برایت سخت نیست؟

در اینکه خانم فرزانه توسلی بی‌نظیر و دروازه‌بان یک ایران است، حرفی نیست. ما خیلی با هم دوست هستیم و اگر رقابتی هست، سالم و حمایت‌کننده است. او نفر اول است و اینطور نیست که من الان چون تیمم قهرمان شده، فکر کنم من نفر اول هستم. دوست دارم هر دوی ما کنار هم در تیم ملی باشیم و به هم کمک کنیم.

*در تیم ملی که هستی؟

اگر دعوت شوم با همه وجود سعی می‌کنم به تیم کمک کنم. اگر هم نباشم، امیدوارم تیم به قدری قوی کار کند که خدشه‌ای به جایگاهش وارد نشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.