کد خبر : 219315
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 فروردین 1401 - 13:52
-

لیگ فوتسال زنان؛ از عملکرد ضعیف مدعیان تا شگفتی‌سازی پیکان

لیگ فوتسال زنان؛ از عملکرد ضعیف مدعیان تا شگفتی‌سازی پیکان

هفدهمین دوره لیگ برتر فوتسال زنان در حالی به پایان رسید که مدافع و مدعی قهرمانی نه تنها عملکرد خوبی در این فصل نداشتند بلکه نتایجی ضعیفی را ثبت کردند و در کنار آن خودروساز پایتخت نیز شگفتی‌ساز لیگ شد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، هفدهمین دوره لیگ برتر فوتسال زنان با قهرمان تیم پیکان در ۲۶ فروردین ماه به پایان رسید. باشگاهی که برای نخستین بار با تیم‌داری در فوتسال زنان، جام قهرمانی را از آن خود کردند.

لیگ فوتسال زنان از هفتم آبان ۱۴۰۰ آغاز شد در حالی که تیم‌های مطرحی چون سایپا تهران، هیات فوتبال خراسان، نامی‌نو اصفهان و رهیاب تهران در این فصل از لیگ برتر حضور نداشتند.

گرچه تیم‌های ستاره‌دار از حضور در این فصل انصراف داده بودند، اما تیم‌های دیگری چون نصر فردیس، پالایش نفت آبادان و پیکان، چیپس کامل مشهد، مس کرمان، پویندگان فجر شیراز، هیات فوتبال رودان، فرهان ملارد، هیات فوتبال اصفهان، پارس آرا شیراز، بوتاپارس ایرانیان و کیمیای اسفراین از چهره‌های جدید این فصل از لیگ برتر فوتسال زنان بود.

در واقع مانند فصل گذشته تیم‌ها به ۲ گروه ۴ تیمی تقسیم شدند و رقابت میان تیم‌های آبادان، پیکان و نصر فردیس بالا گرفت.

هر چند نصر فردیس بیشترین ملی‌پوشان را داشت و تصور می‌شد که در مرحله نهایی این مسابقات و با سرمربیگری فاطمه شریف که در فصل گذشته هدایت تیم هیات فوتبال خراسان را برعهده داشت، قهرمان این رقابت‌ها شود، اما در نهایت سکوی قهرمانی نصیب پیکان شد.

نکته قابل توجه این بود که مس رفسنجان و ملی حفاری اهواز در دوره‌های گذشته مدافع و مدعی قهرمانی بودند اما در این فصل نتوانستند از جایگاه خود دفاع کنند و نسبت به گذشته ضعیف‌ترعمل کردند.

ملی حفاری اهواز در فصل گذشته مینا بارانی سرمربی خود و مس رفسنجان نیز بیشتر مهره‌های خود را از دست دادند. عاطفه رضایی سرمربی رفسنجان در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: در این فصل از لیگ برتر ۸۰ درصد بازیکنان فصل قبل را از دست دادیم و تنها ۲ بازیکن برای ما باقی ماند. همین موضوع سبب شد تا بازیکنان جدیدی جذب کنیم و مشکلاتی در تیم پیش آمد و هماهنگی هم میان بازیکنان نبود. این موضوع  سبب شد تا مثل فصل‌های گذشته مدعی قهرمانی نباشیم.

علاوه بر آن سرمربیان تیم‌ها همچون فصل گذشته عنوان می‌کردند که به دلیل زیاد بودن تیم‌ها، کیفیت و سطح بازی‌ها پایین آمده؛ آنها این سووال را مطرح کردند که چرا سازمان لیگ به صورت رفت و برگشتی و در یک گروه بازی‌ها را برگزار نمی‌کند؟ اما تنها نکته مثبت این مسابقات وجود مرحله پلی‌آف بود که سبب انگیزه گرفتن بازیکنان شد.

در هر صورت شیرین نصیری مسوول برگزاری مسابقات فوتسال زنان عنوان کرد که از فصل آینده مرحله پلی‌آف حذف خواهد شد که از نقطه نظر ملی‌پوشان این موضوع هیجان و انگیزه را از بازیکنان می‌گیرد.

حال از تمامی این وقایع که بگذریم در این فصل شاهد رقابت بین چهار تیم پیکان، پالایش نفت آبادان، نصر فردیس و مس رفسنجان بودیم و تیم پیکان با هدایت نیلوفر اردلان که روزگاری گزینه سرمربیگری تیم ملی فوتسال زنان محسوب می شد و هدایت تیم فوتسال دختران را برعهده داشت برای نخستین بار جام قهرمانی را بالای سر برد.

شاید این فصل را نتوان مانند فصل‌های گذشته دوران شگفتی‌سازی در لیگ فوتسال زنان نامید اما در هر صورت پیکان در نخستین حضور در لیگ برتر قهرمان شد و مس رفسنجان نه تنها نتوانست از مقام قهرمانی دفاع کند بلکه حتی جزو مدعیان کم ستاره‌ای بود که دو دوستی جام را به پیکان اهدا کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.