کد خبر : 222928
تاریخ انتشار : شنبه 25 تیر 1401 - 12:28
-

سلیمانی:منتقد وضعیت تیم ملی زنان هستم/ اصراری بر سرمربیگری ندارم

سلیمانی:منتقد وضعیت تیم ملی زنان هستم/ اصراری بر سرمربیگری ندارم

فروزان سلیمانی در مورد وضعیت مبهم تیم ملی فوتسال زنان گفت: من هم به عنوان مربی منتقد هستم اما برخی مسائل دست مربی نیست.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، بیش از چهار سال از دومین قهرمانی تیم ملی فوتسال زنان ایران در آسیا گذشته اما در این مدت فدراسیون فوتبال از تهیه یک برنامه درست عاجز بوده و با بی‌توجهی وضعیت آشفته‌ای را برای این تیم رقم زده است. در این مدت اردوهایی مقطعی برگزار شده که هیچ تاثیری در روند آماده‌سازی تیم نداشته است. این در حالی است که حتی تیم‌هایی چون عراق و کویت هم که عنوانی در جام ملت‌ها ندارند اردو برگزار و در تورنمنت‌های مختلف شرکت می‌کنند.

فروزان سلیمانی، سرمربی تیم ملی فوتسال زنان ایران به وضعیت تیم ملی اشاره و بیان کرد: در مجمع به آقای کامرانی‌فر گفتم اردوها برگزار شود چون بهترین زمان برای آماده سازی تیم است و نباید یک یا دو هفته قبل از مسابقات تیم را جمع کنیم. درست است که AFC زمان مسابقات را مشخص نکرده است اما نباید زمان را از دست بدهیم.

او به تعلل AFC در تعیین زمان قهرمانی فوتسال زنان آسیا اشاره و بیان کرد: نمی‌دانم چرا وقتی مسابقات در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود، ‌کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها به جام کافا و مسابقات غرب آسیا اکتفا کرد. شاید یکی از دلایل آن عدم پیگیری کشورهایی باشد که در بخش زنان فعالیت دارند و به کافا  و مسابقات غرب آسیا اکتفا کرده‌اند. این در حالی است که از نظر ما به عنوان یکی از کشورهای مطرح در فوتسال زنان، این مسابقات اهمیتی ندارند.

سرمربی تیم ملی فوتسال زنان با بیان اینکه ما در حال از دست دادن بهترین زمان و فرصت برای آماده سازی تیم ملی هستیم، ادامه داد: تیم ملی باید الان اردو داشته باشد، بازیکنان جدید را شناسایی و به بازیکنان قبلی اضافه شوند. برنامه خود را به فدراسیون دادم و درخواست چهار اردو داشتم که دو اردو قطعی شده است. دوست داشتیم در خرداد یا تیر باشد اما با توجه به ترافیک هتل کمپ تیم‌های ملی احتمالا اردوی ما هفته دوم مرداد برگزار می‌شود.

او در مورد اردوهای تیم ملی گفت: اردوهای ما سه روزه است و بیشتر هم جنبه استعدادیابی دارد. از مربیان معتمدی که می‌توانند به ما کمک کنند درخواست کرده‌ایم بهترین بازیکنان خود را به ما معرفی کنند. لیستی ۵۰ نفره تهیه کرده‌ایم که طی دو اردو به تیم ملی دعوت می‌شوند. این افراد قبلا به تیم ملی دعوت نشده‌اند و قرار است پس از این دو اردو تعدادی از آنها را انتخاب و به بازیکنانی که قبلا در اردوی ملی بودند، اضافه کنیم.

سلیمانی با بیان اینکه زمان اردوی تیم اصلی مشخص نیست، در مورد کم‌توجهی به فوتسال زنان گفت: من هم به عنوان مربی منتقد هستم. شرایط فعلی فدراسیون را خوب می دانید، ما نایب‌رئیس هم نداریم و شاید اگر خانم موسوی بود می‌توانست کمک بزرگی کند. البته کمیته زنان فدراسیون برای جبران این کمبودها تلاش می‌کند اما برخی مسائل دست مربی نیست. ما بیرون گود نشسته‌ایم و برنامه می‌دهیم. سه سال است که عملا تیم ملی نداریم و از این شرایط انتقاد هم می‌کنیم اما باید کمی هم منصف باشیم چون شرایط فعلی فدراسیون بسیار دشوار است.

او در مورد قرارداد سرمربیگری تیم ملی و احتمال جابه‌جایی و تغییر در کادر فنی تیم ملی گفت: من وخانم بابایی هیچ اصراری نداریم که به هر شکلی سرمربی تیم ملی باشیم. اهل ادا درآوردن هم نیستیم و آمده‌ایم کار کنیم. تا پایان شهریور قرارداد داریم و در حال حاضر وظیفه من این است که این دو اردو را به بهترین شکل برگزار کنم و حق کسی این وسط ضایع نشود تا هر کسی استحقاق  پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارد به آن برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.