کد خبر : 253331
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آبان 1402 - 10:06
-

گزارش اختصاصی از مشکلات مالی در فوتسال/ از تکرار ماجرای هتل تا دست به جیب شدن فیفا برای فوتسال ایران

گزارش اختصاصی از مشکلات مالی در فوتسال/ از تکرار ماجرای هتل تا دست به جیب شدن فیفا برای فوتسال ایران

فوتسال با وجود درآمدزایی با مشکلات مالی هم روبروست.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، این روزها عدم پرداخت مطالبات داوران که از سال ۱۴۰۰ باقی مانده حسابی داد داوران را در آورده و انفعال سازمان لیگ در این قضیه باعث شده تا عملا شاهد پایین آمدن کیفیت داوری های فوتسال هم باشیم. البته که دستمزد داوران آنچنان هم چشمگیر نیست اما همین پرداخت نشدن آن و رعایت نکردن شان و شخصیت آنها عملا از لحاظ روحی روانی نیز روی قضاوت ها تاثیر گذاشته و شاهد هستیم که هر هفته اعتراضاتی به داوری بازی های لیگ برتر می شود.

پول باشگاه ها کجا رفت؟

سازمان لیگ برای سال ۱۴۰۲ ورودی ۲۷۰ میلیونی و برای سال ۱۴۰۱ ورودی ۱۶۰ میلیون تومانی را برای باشگاه های لیگ برتری در نظر گرفته بود. با این ورودی ها عملا مطالبات داوران قابل پرداخت بود اما با وجود وعده چندین باره سازمان لیگ برای تسویه حساب با داوران ،هنوز مطالبات سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ آنها داده نشده و مشخص هم نیست چه زمانی پرداخت می شود. این در حالی است که مشخص نیست چرا با دریافتی حدود ۶ میلیاردی این دو فصل از ورودی باشگاه ها در کنار درآمد نزدیک به ۱/۵ میلیاردی سال ۱۴۰۰ از این محل ،حق الزحمه داوران داده نشده است؟

ادامه تیم فروشی در سازمان لیگ

سازمان لیگ از چند سال پیش برای درآمد زایی اقدام به فروش امتیاز در لیگ دسته اول و دسته دوم کرده است. شنیده می شود این اقدام برای فصل جدید این رقابتها نیز جاری خواهد بود و پول زیادی از این بابت نیز به حساب سازمان لیگ فوتسال خواهد رفت.

پول های سازمان لیگ برای فوتبال و تیم ملی فوتسال

در حالی که در اساسنامه سازمان لیگ درآمدهای این سازمان باید خرج مسابقات باشگاهی شود شنیده می شود بخش زیادی از این منابع مالی به فدراسیون فوتبال و تیم ملی فوتسال تزریق شده است به عبارتی فدراسیون برای حل بخشی از مشکلات مالی خود از درآمدهای سازمان لیگ فوتسال استفاده کرده و همچنین تیم ملی فوتسال نیز برای برخی از هزینه های خود دست به جیب باشگاه ها کرده است.

مشکلات شدید مالی حول تیم ملی فوتسال

با وجود اینکه بخشی از هزینه های تیم ملی فوتسال توسط درآمدهای سازمان لیگ تامین شده اما مشکلات مالی در تیم ملی فوتسال همچنان پابرجاست. پس از دعوت تیم ملی فوتسال به تورنمنت برزیل، احسان اصولی رئیس کمیته فوتسال اعلام کرده بود برای سفر تیم ملی به برزیل اسپانسری پیدا شده اما از پیش از اعزام تا زمان برگشت و در حین بازی ها نامی از اسپانسر برده نشد چون عملا اسپانسری وجود نداشته است. هزینه های هتلینگ در برزیل بر عهده میزبان بوده و شنیده می شود بلیت رفت و برگشت تیم ملی فوتسال به برزیل نیز توسط فیفا و از درآمدهای بلوکه شده فدراسیون فوتبال در حساب فدراسیون جهانی خریداری شده است.

تکرار ماجرای هتل المپیک

حتما در جریان هستید که تیم ملی پیش از بازی دوستانه با ازبکستان در تهران در فروردین سال جاری از هتل المپیک بیرون انداخته شد که با برخی وساطت ها تیم به هتل برگشت. شنیده می شود به دلیل عدم تسویه حساب با هتل دیگری که تیم ملی پیش از اعزام به مسابقات مقدماتی آسیا در قرقیزستان در آن اسکان داشته این اتفاق تکرار شده و باز هم با وساطت های صورت گرفته این قائله پایان یافته است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.