کد خبر : 253448
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آبان 1402 - 14:29
-

ریل‌گذاری خوب تیم‌ملی امید برای آینده دروازه‌بانی/ فوتسال ایران در مسیر تغییر پاورپلی بالقوه به بالفعل

ریل‌گذاری خوب تیم‌ملی امید برای آینده دروازه‌بانی/ فوتسال ایران در مسیر تغییر پاورپلی بالقوه به بالفعل

اقدامات تیم‌ملی امید نسخه جدید و به روزی را برای فوتسال ایران پیچیده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، در شرایطی که فوتسال دنیا به استفاده از دروازه‌بان در بازی تیمی فوتسال روی آورده و چندین سال است که تیم‌های مطرح دنیا به واسطه همین موضوع افتخارات بیشتری نسبت به دیگران کسب می‌کنند، در فوتسال ایران هم اخیرا با نوع نگاه مربیان تیم‌ملی امید، ریل‌گذاری صحیحی صورت گرفته است.

تاکید کادرفنی صانعی بر بازی دروازه‌بان‌ها با پا و متعاقب آن استفاده از لباس مناسب برای انجام این قابلیت مهم باعث تغییر رویکرد در لیگ فوتسال ایران شده و حالا در هر بازی تماشاگران فوتسال بارها شاهد خروج دروازه‌بان‌ها از محوطه خود در بازی‌های لیگ، حضور در کارگروهی و شوت‌زنی به سمت دروازه یا ایجاد موقعیت مستقیم برای بازیکنان راس خود برای رسیدن به گل هستند.

اگر فهمیدن اینکه نقش تیم‌ملی امید در جا انداختن این مفهوم کجاست برای شما سخت باشد باید به اقدام مصطفی نظری سنگربان سابق تیم‌ملی فوتسال ایران اشاره کرد که از دوران جوراندیرو بدون دستکش درون دروازه امید ایران ایستاد و تا تیم‌ملی بزرگسالان نیز این مهم را برای تسلط بیشتر به توپ در جریان بازی ترک نکرد. از نظری به بعد تقریبا در لیگ و تیم‌ملی کسی با دستکش دروازه‌بانی نکرده و به عنوان یک اصل مهم دروازه‌بانی از این شمایل یاد می‌شود.

یعقوب فیلگوش مربی گلرهای تیم‌ملی امید را که سردمدار استراتژی گلری با شورت بوده و از مخالفان جدی دروازه‌بانی با شلوار به شکل گذشته است، حال با اعمال این تغییر در تیم‌ملی امید باعث شده تا کمتر گلری را ببینید که در لیگ با شلوار بایستد مگر گلرهای باسابقه‌ای که به شکل سنتی، شلوار برایشان ابزاری روانی برای اعتماد به نفس از قدیم است.

در این شرایط باید اذعان کرد که تیم‌ملی ایران در این ریل‌گذاری در حال تکمیل شدن آپشن پاورپلی بوده می‌رود تا استفاده از این حربه را از بالقوه به بالفعل همراه خود داشته باشد؛ تاکتیکی که با قابلیت جدید گلرها دیگر نیاز به تغییر و تعویض، برهم خوردن نظم و پیراهن پاور و نگرانی از دست دادن توپ و برگشت به آرایش قبل با دروازه‌بان و … را ندارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.