کد خبر : 253777
تاریخ انتشار : جمعه 3 آذر 1402 - 10:53
-

ماراتن تمام عیار در لیگ برتر: جرات داری سُر بخور!

ماراتن تمام عیار در لیگ برتر: جرات داری سُر بخور!

سایه روشن‌های دور رفت لیگ برتر فوتسال کدام‌ها هستند و یک فصل جذاب و فوق العاده چگونه رقم می‌خورد؟ آمار و ارقام که دروغ نمی‌گویند، می‌گویند؟

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ، با وجود اینکه نیمی از ماراتن را پشت‌سر گذاشته‌ایم، این احساس درونمان موج می‌زند که در حال سپری کردن فصل خیلی خوبی از لیگ برتر هستیم. اگرچه رقابت همچنان دو اسبه است اما شورشیان‌ هم غنایی به مسابقات بخشیده‌اند. رشد تیم‌های میانی جدول مانند، سفیرگفتمان تهران، آناصنعت قم، پالایش نفت بندرعباس و فرش آرا مشهد، برای مدتی هم که شده با خوشگذرانی آن‌ها‌ در سوئیت بالانشین‌ها همراه بود و غول‌های فصول گذشته، کراپ و سن‌ایچ را به بند کشید تا داستان‌های جذابی در هر گوشه کنار به چشم آید و همچنین به جذابیت لیگ برتر افزایش یابد.

با این وصف گیتیزن‌ها و مسی‌ها طی سال‌های اخیر آقای فوتسال ایران بوده‌اند، نبوده‌اند؟ آن‌ها ربایندگان همیشگی قهرمانی به شمار می‌روند و این فصل نیز باری دیگر اربابی خود را به رخ کشیدند و تا پایان نیمی از راه، روی هم رفته فقط یک بار شکست خورده‌اند. گیتی‌پسند تسلیم ناپذیر به سوی هدفش پیشتاز شده و مس‌سونگون تنها لغزشش را مقابل همین تیم متحمل شده است. ولی آمار و ارقام به ما گوش‌زد می‌کند که این فصل دلگرم کننده‌تر به نظر می‌رسد و آن‌ها هرگز دروغ نمی‌گویند.

واقعیت چیست؟ پرونده فصل ۱۴۰۱ در حالی بسته شد که فاصله تیم سوم جدول (کراپ الوند) با تیم چهارم لیگ (سن‌‌ایچ ساوه) به ۹ امتیاز می‌رسید. اختلاف تیم چهارم با گهرزمین (تیم پنجم جدول) شش امتیاز خوانده می‌شد، و پنج امتیاز جایگاه تیم‌های پنجم و ششم را مشخص می‌کرد.

اما حالا به جدول خیره شوید. چه کسی جرئت دارد سُر بخورد و یا لغزشی داشته باشد؟ گهرزمین با ۲۴ امتیاز در رده سوم ایستاده و چهار پله آن‌سوتر آنا صنعت با ۲۰ امتیاز در جایگاه هفتم کَمین کرده است. تفاضل‌ گل رده‌های چهارم و پنجم را متمایز کرده و همچنین ششم و هفتم را.

بسیاری از گل‌های پیروزی‌بخش در واپسین ثانیه‌ها به ثمر رسیده و نتایج پرشماری وارونه شده‌اند. تیم‌های پایین جدولی دیروز که در باتلاق دست‌وپا می‌زدند در مصاف با غول‌ها زنده شدند و آرزوهای صدرنشینان را بر باد دادند. محض نمونه، فولاد زرند در آن بُرهه از مدعیان سقوط بود و نفس مس‌سونگون را بُرید و صدر را از آن‌ها گرفت و به گیتی‌پسند هدیه داد. مقاومت البرز در برابر سفیرگفتمان که از شگفتی‌سازهای لیگ بود، قَد علم کرد و آن‌ها را به دالان وحشت فرستاد، تا امتیازی برای خود دست و پا کند و خیلی از دوئل‌های دیگر که همه طرفداران را کیش و مات کرد. همین‌ها هستند که فوتسال را در این فصل جذاب، هیجان و باشور و طراوت کرده است.

این آمار نشان می‌دهد در نمایش فوتسال زیبا و به مدد ستاره‌ها، هیچ تیمی به یک بازیکن تکیه نکرده، زیرا در میان چهار آقای‌ گل فعلی، سه بازیکن غیرمنتظره در پُست عقب‌گیر در جدول گلزنان ظهور کرده‌اند و خبری از ماشین‌های گلزنی و حداقل بازیکنانی که انتظارشان را می‌کشیدیم نیست.

کمتر از ۱۱ روز دیگر تا آغاز نیم فصل دوم باقی مانده و در حقیقت ماراتن برای تمامی تیم‌ها تازه آغاز شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.