کد خبر : 9134
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 شهریور 1393 - 8:20
-

مدیرعامل دبیری: برخی افتخارات شمس را فراموش کردند/تاسیسات برادرخوانده دبیری است

مدیرعامل دبیری: برخی افتخارات شمس را فراموش کردند/تاسیسات برادرخوانده دبیری است

فرزین دبیری مدیرعامل باشگاه دبیری تبریز در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری فوتسال ایران در خصوص جام باشگاههای آسیا، اتفاقات چین و همچنین بازی دبیری با تاسیسات صحبت های جالبی انجام داده است که در ذیل می خوانید؛ *AFC لیست داروهای ما را هم روزانه چک می‌کرد! با برنامه ریزی کامل قبل از اعزام به

فرزین دبیری مدیرعامل باشگاه دبیری تبریز در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری فوتسال ایران در خصوص جام باشگاههای آسیا، اتفاقات چین و همچنین بازی دبیری با تاسیسات صحبت های جالبی انجام داده است که در ذیل می خوانید؛

*AFC لیست داروهای ما را هم روزانه چک می‌کرد!

با برنامه ریزی کامل قبل از اعزام به مسابقات ابتدای اردوی کیش را برای بدنسازی برگزار کردیم، بعد در تبریز و اردبیل دو بازی با شهرداری ساوه انجام دادیم و یک بازی خوب دیگر هم با تیم‌ملی در تبریز انجام شد که باید از مسئولان کمیته فوتسال به صورت ویژه تشکر کنم. به اردوی تایلند رفتیم که برای سازگاری تیم با آب و هوا و شرایط چین بسیار خوب بود و دو بازی خوب هم آنجا ترتیب داده شده بود که باید از آقای خدابنده لو هم از بابت ترتیب این اردو به نحو احسن، تشکر کنم. اما متاسفانه تیم در روزهای آخر دچار ویروسی ناخواسته شد که از رضا موثق دروازه‌بان ما شروع شد و هشت نفر تیم نیز دچار آن شدند. این ویروس جدای از مشکل چشم به لحاظ بدنی هم بازیکنان را تحلیل می برد به گونه ای که بلافاصله پس از ورود تیم به شنگدو مسئولان AFC می خواستند از حضور تیم ما جلوگیری کنند که برای حفظ روحیه نگذاشتیم به رسانه های ایران درز کند و خودمان آنجا حلش کردیم. مسئولان AFC از آن روز به بعد مدام به تیم ما سر می زدند و حتی روزانه لیست داروهای مصرفی بازیکنان را چک می کردند چون قول داده بودیم که این ویروس به کسی سرایت نکند.

*دکتر رحیمی ویروس را کنترل نمی کرد، فاجعه می شد!

با اتفاقی که رخ داده بود و حتی آقای افشین دبیری هم به این ویروس مبتلا شده شده بود، بلافاصله دکتر رحیمی پزشک متخصص تیم را با وجود مشغله فراوان ایشان در تبریز، دو روز زودتر به اردوی تیم در چین اعزام کردیم که ایشان موفق شدند ویروس را تا حد زیادی کنترل کنند والا مشخص نبود چه چیزی بر سر تیم خواهد آمد و چه فاجعه ای رخ خواهد داد. به طور مثال آقای افشین دبیری به خاطر تورم شدید چشمش مجبور شده بود برای حفظ روحیه تیم از عینک دودی استفاده کند تا ذهن بازیکنان از بیماری پرت شده و متوجه بازی ها شود. ایشان که این بیماری ویروسی را تجربه کرده بود بعد از مسابقات اعتراف کرد که با وجود بنیه قوی بدنی حتی نای راه رفتن را نداشته و به شدت از استخوان درد رنج برده است. با این حال با تشویق بازیکنان و اینکه این بیماری چیزی نیست بچه ها را سر پا نگاه داشتیم تا حداقل در روحیه آنها و بازیابی قوای جسمانی شان در حین مسابقات خللی ایجاد نگردد. اگر فیلم بازی های اول ما را می دیدید مشخص بود که حتی مسئولان AFC اجازه ندادند بازیکنی از ما با بازیکن حریف دست بدهد. جا دارد از دکتر رحیمی تشکر کنم که کمک حال ما بود.

*شمس اخراج نمی‌شد نه به چونبوری می باختیم نه به ناگویا!

تیم ما برابر نماینده لبنان و علی الخصوص القادسیه کویت نتیجه خوبی گرفت که هیچکس به این نپرداخت که این القادسیه با دو جین بازیکن برزیلی با پاسپورت کویتی چگونه توانست یقه چونبوری را بگیرد و ۴ بر۴ در دور گروهی با آنها مساوی کند. نماینده کویت دست کمی از ژاپن و چونبوری نداشت اما شکست ما بیشتر از این پیروزی ها زیر ذره بین رفت. من قسم می خورم اگر آقای شمس را داور بازی اینطور ناجوانمردانه اخراج نکرده بود ما نه به چونبوری می باختیم و نه به ناگویا. فراموش نکنید که گل سالم ما را داور نگرفت و آقای شمس هم برای آرام کردن بچه ها آن هم پس از سوت پایان نیمه وارد زمین شد اما انگار کلکسیون داوران استرالیایی که مسئول ژاپنی چینش داوران برای ما انتخاب کرده بود نمی خواست آقای شمس تیم را در مراحل بالاتر همراهی کند. چطور می شود در هر دو بازی اول ما یک داور استرالیایی حضور داشته باشد و بازی سوم هر دو داور زمین استرالیایی باشند؟! این داور در بازی با چونبوری، قطع به یقین دو پنالتی ما را نگرفت و شمس و حتی خود من را هم اخراج کرد.

*نوع اخراج مربی در رقابت‌هایAFC  خیلی ها را در ایران به اشتباه انداخت

پس از اینکه اخراج آقای شمس در نیمه دوم بازی با چونبوری به ما اعلام شد مطابق با قوانین سفت و سخت AFC ارتباط بین ایشان و نیمکت تیم به صورت صد در صد قطع شد. این موردی بود که خیلی‌ها را در ایران در انتقاداتشان به اشتباه انداخت چراکه فکر می کردند مثل ایران مربی می تواند از روی سکو به هدایت تیمش بپردازد. ما از شروع نیمه دوم آن بازی به بعد تا پایان بازی با ناگویا در هیچ لحظه ای نمی توانستیم از اعمال نظر آقای شمس در جریان بازی و حتی در بین دو نیمه استفاده کنیم. چراکه از لحظه ورود تیم به استادیوم تا لحظه خروج ایشان حق ورود به رختکن را هم نداشت. در جریان محرومیت ایشان اجازه استفاده از تلفن همراه را هم نداشتیم که بخواهیم با نیمکت ارتباط بگیریم و حتی در یک صحنه که آقای دبیری از روی نیمکت به سمت جایگاه چرخید که با آقای شمس ارتباط برقرار کند، داور بلافاصله بازی را نگه داشت و تذکر داد که در صورت تکرار، بازی را تعطیل خواهد کرد.

*بازیکنان برای سومی آسیا از جان مایه گذاشتند

از دست رفتن حضور در بازی فینال روحیه تیم ما را تحلیل برده بود و شدت بیماری هم از طرف دیگر نایی برای بازیکنان ما باقی نگذاشته بود اما الحمدالله با تدابیر کادر مدیریتی و فنی همه چیز دوباره جمع شد. تیم ما با شرایطی که داشت با از جان مایه گذاشتن بازیکنان و تلاش کادر فنی تا آخرین لحظه دوید و جنگید و نگذاشت سومی از دست ما با حوادثی که رخ داده بود در برود. شاید هر تیم دیگری جای دبیری بود که برای قهرمانی رفته بود و بعد باید برای سومی مصاف می داد در همان ضربات پنالتی بی انگیزه می شد و کار را واگذار می کرد اما همه بازیکنان ما با قدرت و اعتماد به نفس کار کردند تا سومی را در اولین حضور دبیری در آسیا بدست آورند. بچه های ما مستحق قهرمانی بودند و تیمی یک دست و خوب بودند و آقای شمس و کردی هم الحق زحمتشان را تمام و کمال کشیدند اما امسال نشد. هیات مدیره با حمایت قاطع از آقای شمس انشاالله به دنبال این است که با کسب قهرمانی لیگ ایران بتواند دوباره راهی آسیا شود و این بار قهرمانی آسیا در دومین تجربه آسیایی تصاحب کند.

*گلایه از صدا و سیما و باشگاه ماهان تندیس قم

ما دبیری تبریز نبودیم ما دبیری ایران بودیم و بنابراین توقع زیادی نبود که همه باشگاهها با ما همکاری لازم را انجام دهند اما متاسفانه برخی همچون باشگاه ماهان تندیس قم این همراهی را با ما نداشتند. در شرایطی که ما رضایتنامه میثم ایلانلو را هم برای آنها صادر کرده بودیم اجازه ندادند بازیکنانی که می خواستیم به صورت قرضی به ما بپیوندند و این گلایه ای بود که رئیس کمیته فوتسال هم تلویحا آن را تایید کرد. اما گلایه بیشتر ما از صدا وسیما بود که هیچ یک از بازی های ما را پوشش نداد و طوری برخورد شد که انگار تیم ما ارتباطی به ایران ندارد. برخی هم متاسفانه پس از سومی دبیری ناجوانمردانه به آقای شمس حمله کردند انگار نه انگار که ایشان بارها و بارها دل همه ایرانی ها را شاد کرده است. ایشان با این همه افتخارات مورد هجمه قرار گرفت و این هجمه از سوی کسانی بود که یا وقتی خودشان کاره ای بودند نتوانسته بودند کاری بکنند و یا اینکه اصلا بیرون از گود نشسته و تیمی نداشتند. البته کسانی دیگر هم بودند مثل آقایان شمسایی، ناصری، افتخاری، ترابیان و درودگر که با اظهارنظر عادلانه و حمایت خود به ما دلگرمی دادند.

*حفاری قول بازی در روز شنبه را داده بود اما دست آنها نبود

ما با یک لشکر خسته از چین به تایلند و از تایلند به تهران برگشتیم و با توجه به اینکه قبل از رفتن به چین از باشگاه حفاری قول بازی در روز شنبه را گرفته بودیم بلیط هایمان را هم برای جمعه ظهر به اهواز و برگشت شنبه شب به تبریز گرفته بودیم. علیرغم همه صحبت های قبل، اتفاقاتی برای سالن افتاده بود که کار دست مسئولان محترم باشگاه حفاری هم خارج بود و مجبور شدیم به محض رسیدن به اهواز ناهار خورده و راهی سالن مسابقه شویم. این در نتیجه بازی تاثیرگذار بود که معتقدم نتیجه تساوی با آن شرایط معقول و پذیرفتنی بود. به نظر من یکی از سخت‌ترین بازی های هر تیمی در لیگ امسال با اهواز خواهد بود و این خوش‌شانسی ما بود که قرعه خوبی داشتیم و همین هفته اول به آنها خوردیم. درست است که حفاری دو سه نفر را از دست داده اما یکی از بهترین گلرهای ایران را برابر ما داشت ضمن اینکه ما هم با دو مصدوم به نام های اصغری مقدم و وحید قاسمی که بازیکن کلیدی هم بودند با تمام قوا به میدان نرفته بودیم.

*تاسیسات برادرخوانده ماست

ما برای تماشای یکی از بازی های تاسیسات به سالن رفته بودیم که آقای شمسایی با روی باز به استقبال ما آمد و حتی به داخل رختکن تیمشان رفته و با مسئولان باشگاهشان گپ و گفت داشتیم. به نظر من هیچ فرقی بین باشگاه دبیری و تاسیسات دریایی نیست و دو تیم برادر خوانده همدیگر هستند. بازی روز چهارشنبه هم یک بازی خانوادگی بود که طبق اصول حرفه ای هر دو سر بازی برای پیروزی تلاش خود را خواهند کرد. ما روز چهارشنبه با تیم دوم خود در تبریز بازی می کنیم و از الان هم نوید یک بازی سالم، جذاب و بی حاشیه را می دهم که می تواند همه علاقمندان به فوتسال را جذب خود کند. خاطرات خوبی با آقای شمسایی، سفال منش، نظری، احمدی و … در باشگاه دبیری داریم که برای ما و هواداران مان فراموش شدنی نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... دوشنبه , ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۹:۳۷

Hamid moshiri nagofti

نام ... دوشنبه , ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲

ما هم خوبیهای آقای شمس را دیده ایم و از ایشان متشکریم ولی بدیهای ایشان را هم دیده ایم و از ایشان بیشتر گله مندیم چون از چنین شخصی انتظار نداشتیم!
ضمنا از ما نخواهید که بخاطر خوبیهای کسی بدیهای او را نادیده بگیریم! میگویند حساب حسابه کاکا برادر !

نام ... دوشنبه , ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴

اگه گله داری پاشو بیا تبریز حرفتو بزن

سامی دوشنبه , ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳

درکمال جوانی ماشالله خیلی باشعور وخوب حرف زد ،خیلی خوبه که این باشگاه چنین مدیر جوان وبافرهنگی داره .
امیدوارم با علم رضا کردی ومدیریت شمس وترجه جواد که همشهری وهم بازی خودم هم بوده امسالم قهرمان بشه .

مهران سه شنبه , ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۰:۳۹

آقاى دبیرى یک سؤال داشتم جواب این نتایج ضعیف تیم دبیرى و تحقیر شدن فوتسال ایران رو در آسیا شما میدى یا آقاى شمس؟؟تا حال هیچ وقت فوتسال ما این قدر در آسیا تحقیر نشده بود در ضمن از قدیم گفتند بودم بودم حساب نیست هستم هستم حساب است !!! یادتان نرود شما نماینده پر افتخار ترین کشور آسیا در فوتسال بودید ولى در حد لیگ ١ هم نبودید!!

نام... سه شنبه , ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱

جناب دبیری برو خدا رو شکر کن یک بهانه بنام بیماری هست که مدام حرف آن را بزنید اولا چرا زمانی که بازی های اول را بردید از بیماری صحبت نمیکردید؟؟ حالا با جذ ب این همه بازیکن ملی در لیگ فوتسال عیار شما مشخص می شود این تیم با ید با اقتدار و اختلاف قهرمان شود تا معلوم بشود شما راست می گفتید!! ولی یادتان نرود شما بدترین نتایج تاریخ فوتساال ایران در آسیا را گرفتید و فوتسال ایران را تحقیر کردید!!