کد خبر : 20570
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 بهمن 1393 - 10:53
-

براتی : حضور دکتر دبیری در هیات رئیسه قانونی است

براتی : حضور دکتر دبیری در هیات رئیسه قانونی است
بعد از اینکه در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال شهرام دبیری به جای منصور قنبرزاده به عضویت هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در آمد صحبت از این بود که وی مالک باشگاه دبیری تبریز است نه مدیرعامل آن و به این دلیل نمی‌تواند به عضویت هیان رئیسه در بیاید.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، بعد از اینکه در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال شهرام دبیری به جای منصور قنبرزاده به عضویت هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در آمد صحبت از این بود که وی مالک باشگاه دبیری تبریز است نه مدیرعامل آن و به این دلیل نمی‌تواند به عضویت هیان رئیسه در بیاید. این در حالی است که شهرام دبیری مالک باشگاه دبیری ادعا دارد که علاوه بر مالک بودن مدیرعامل باشگاه هم هست. احمدرضا براتی کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان در این خصوص گفت: بنده از آنچه در خصوص هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه دبیری تبریز در ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است اطلاع دقیق ندارم و آنچه عرض می کنم در خصوص شرایط مقرر در اساسنامه فدراسیون فوتبال است.

وی ادامه داد: برابر اساسنامه ، یک نفر از مجموع ۹ نفر اعضای هیات رییسه فدراسیون باید از میان مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر و یا لیگ دسته اول انتخاب شود و لذا فردی که برای این سمت نامزد و انتخاب می شود باید علاوه بر سایر شرایط کلی مندرج در اساسنامه برای اعضای هیات رئیسه همچنین دارای شرط دیگری باشد و این شرط همانا مدیرعامل بودن است که تصریح شده است. البته به اعتقاد بنده و در یک نگاه دقیق‌تر، باشگاه مورد نظر باید در لیگ برتر و یا لیگ یک مسابقات فوتبال فعال باشد چرا که از منظر حقوقی اساسنامه در مقام بیان مدیران عامل باشگاه‌های (فوتبال) بوده است و در اساسنامه هرجا که (فوتسال )مد نظر بوده است به کلمه فوتسال اشاره شده است و اینجا هم فدراسیون فوتبال است و از حیث تعداد هم اگر قایل به محاسبه باشیم تعداد باشگاه‌های فوتبال و اهالی آن بسیار بیشتر از فوتسال است و منطقی به نظر نمی رسد که برای نامزدی در هیات رئیسه ، باشگاه‌های فوتبال و فوتسال در شرایط برابر باشند یا مثل این مورد فوتسال پیشی بگیرد. براتی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر معتقد نیستم که حضور شهرام دبیری در هیات رئیسه غیر قانونی است بلکه با توجه به اینکه هیات رئیسه ثبت نام وی را تایید و با رای مجمع انتخاب شده است بهتر است با حفظ دبیری برای انتخابات بعدی در این‌ خصوص تصمیمات دقیق‌تری اتخاذ شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.