کد خبر : 50633
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 آبان 1394 - 15:18
-

ناظم الشریعه:مقابل برزیل صدایم به بازیکنان نمی‌رسید/ همدلی‌ کلید موفقیتمان بود

ناظم الشریعه:مقابل برزیل صدایم به بازیکنان نمی‌رسید/ همدلی‌ کلید موفقیتمان بود

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سیدمحمد ناظم الشریعه به نایب قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در مسابقات گرندپریکس برزیل و ارزیابی‌اش از این مسابقات پرداخت و تاکید کرد که بازی با دو تیم دفاعی کلمبیا و پاراگوئه برای جام ملتهای آسیا خیلی به تیم ملی کمک خواهد کرد. وی همچنین با بیان اینکه بازیکنانش در

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سیدمحمد ناظم الشریعه به نایب قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در مسابقات گرندپریکس برزیل و ارزیابی‌اش از این مسابقات پرداخت و تاکید کرد که بازی با دو تیم دفاعی کلمبیا و پاراگوئه برای جام ملتهای آسیا خیلی به تیم ملی کمک خواهد کرد. وی همچنین با بیان اینکه بازیکنانش در بازی فینال مقابل برزیل، لحظاتی احساسی شده بودند گفت: سالن آنقدر شلوغ بود که صدایم به بازیکنان نمی‌رسید. سرمربی تیم ملی همچنین کلید موفقیت تیمش را همدلی دانست و درباره تهدید برای ترک برزیل هم توضیحاتی داد:

تیم ملی آرامش داشت
بازی در کشور برزیل خود به خود بار تجربی و فنی بالایی دارد. همه بازیکنان و اعضای کادر فنی کمک کردند تا توانستیم به فینال برسیم و بازی‌های خوبی انجام بدهیم. وقتی تیم ملی در آرامش روحی و روانی باشد و از نظر تاکتیکی هم به هماهنگی برسد، نتیجه‌اش همین می‌شود.

کلمبیا سرسخت بود، آنگولا جوان
کلمبیا تیم سر سختی بود. همانطور که می‌دانید آنها در چند سال گذشته تیم ما را در مسابقات مختلف ناکام گذاشته بودند. خدا را شکر که بازیکنانم با تمرکز خاصی توانستند با یک نتیجه خوب این تیم را شکست بدهند. آنگولا دومین حریفمان بود که جوان و بی تجربه بود.

خسوس هم به ۱۴ بازیکن تیم ملی بازی نمی‌داد
یکی از نکات قابل توجه تیم ملی این بود که از تمام بازیکنان استفاده کردیم. یعنی به هر ۱۴ بازیکن بازی دادیم تا همه را در شرایط مناسب نگه داریم. حتی خسوس کاندلاس (سرمربی پیشین تیم ملی) به همه بازی نمی‌داد. مثلا در مسابقات آسیایی که ۱۰ گل به ازبکستان زدیم، خسوس باز هم از شش، هفت بازیکن استفاده کرد.

تماشاگران برزیل می‌خواستند فالکائو بازی کند
حتی تیم برزیل هم از ۱۴ بازیکنش استفاده نکرد. البته مشکلات این تیم بیشتر هم هست چون تماشاگرانش می‌خواهند فالکائو تحت هر شرایطی در زمین باشد و سرمربی باید به این بازیکن بازی بدهد.

بازی با کلمبیا و پاراگوئه به ما کمک خواهد کرد
ما در نیمه نهایی با پاراگوئه بازی کردیم که مثل کلمبیا خیلی تدافعی است. خیلی خوب شد که با این دو تیم بازی کردیم چون در مسابقات آسیایی بعضی از تیم‌ها تدافعی مقابل ما ظاهر می‌شوند. خوشبختانه توانستیم هم پاراگوئه و هم کلمبیا را از لاک دفاعی خارج کنیم.

بازیکنان مقابل برزیل احساسی شدند
داستان فینال واقعا جدا از سایر مسابقات است. تمام هدف ما از حضور در گرندپریکس، بازی با برزیل بود چون قبل از آن با روسیه و ایتالیا بازی کرده بودیم. بازیکنان تمام نکاتی که به آنها گوشزد کرده بودیم، جز یک نکته همه را رعایت کردند. آن یک نکته هم این بود که از بازیکنان خواسته بودم مقابل ۸ هزار تماشاگر، احساسی نشوند که برای لحظاتی این اتفاق افتاد و بازی از دستمان در رفت.

تجربه بازیکنان و کادر فنی خیلی کمک کرد
با این حال توانستیم مقابل برزیل به بازی برگردیم و دو گل بزنیم. این خیلی مهم است. ما در کادر فنی تجربه علی صانعی، محمد هاشم زاده، امیر فراشی را داشتیم و در زمین هم بازیکنان پخته و با تجربه در کنار بازیکنان جوان. همه برای موفقیت تیم تلاش کردند.

به بازیکنان گفتم مقابل برزیل دنبال گلزنی نباشید!
وقتی با نتیجه ۳ بر یک از برزیل عقب افتادیم، از بازیکنان خواستم که دنبال گلزنی نباشند! بین دو نیمه به بازیکنان گفتم که برزیلی‌ها روی ضد حمله به ما گل زده‌اند؛ برای همین از آنها خواستم ابتدا بازی را حفظ کنند و دنبال چیز دیگری نباشند. بعد از آن بود که مالکیت توپ را در اختیار گرفتیم و برزیل برای گرفتن توپ از بازیکنان ما تلاش می‌کرد تا در نهایت توانستیم ۲ گل به آنها بزنیم. اگر یک دقیقه دیگر وقت داشتیم، می‌توانستیم گل تساوی را بزنیم.

صدایم به بازیکنان نمی‌رسید
در فینال هشت هزار نفر در سالن بودند و آنقدر فضا شلوغ بود که صدایم به بازیکنان نمی‌رسید. حتی وقتی زمان استراحت می‌گرفتم، نمی‌توانستم با بازیکنان صحبت و نکات بازی را به آنها گوشزد کنم.

مزد همدلی و رفاقتمان را گرفتیم
به نظرم تیم ملی خیلی همدل بود. بازیکنان چه بازی می‌کردند و چه در زمین حضور نداشتند، دلشان با تیم بود. ما مزد رفاقت و همدلی خود را گرفتیم به علاوه اینکه بازیکنان به دستورات فنی هم گوش می‌کردند.

دو دروازه‌بان آماده داریم
سپهر محمدی و علیرضا صمیمی هم دو دروازه‌بان ما بودند که عملکردشان فوق العاده بود. ما از سیستم چرخشی برای آنها استفاده کردیم. در بازی با برزیل ابتدا علیرضا صمیمی درون دروازه بود ولی چون سپهر محمدی نیاز به تجربه چنین مسابقه‌ای داشت، او را در نیمه دوم وارد زمین کردیم. دروازه‌بان‌ها نیاز دارند که بازی کنند و روی فرم بمانند که خدا را شکر هر دو دروازه‌بان ما آماده هستند.

هتل ما پر از سوسک بود!
روز اول که به برزیل رسیدیم، ما را به هتلی بردند که در یک باغ بود ولی پر از سوسک بود! برای برزیلی‌ها و تیم‌های آنگولا و زامبیا که در این هتل بودند این مسئله اهمیت نداشت ولی شخصیت تیم ملی برای ما خیلی مهم بود. برای همین گفتم  اگر هتل ما را عوض نکنند، به ایران بر می‌گردیم. مسئولان گرندپریکس اول فکر می‌کردند شوخی می‌کنم ولی وقتی تصمیم جدی ما را دیدند، هتلمان را عوض کردند. خوشبختانه هتل خوبی برایمان انتخاب شد و شاید یکی از دلایلی که خوب نتیجه گرفتیم، هتل مناسبمان بود.

برای جام ملتها تغییراتی خواهیم داشت
من نگفتم که تیم ملی دقیقا چند تغییر خواهد داشت. هنوز ۱۰ هفته از لیگ باقی مانده است و سعی می‌کنیم بازیکنانی که از نظر تاکتیکی و از نظر همدلی به تیم ملی نزدیک باشند را انتخاب کنیم و برای همین تغییراتی خواهیم داشت.

برنامه ویژه‌ای برای جام جهانی دارم
من از روز اول اعلام کردم که دنبال وفاق ملی در فوتسال هستم. این موضوع برایم سخت بوده و تبعاتی داشته است ولی از این مسائل ناراحت نمی‌شوم. دنبال این هستم که جایگاه فوتسال را بالاتر ببرم. قطعا اگر در جام ملتهای آسیا قهرمان شویم، برنامه ویژه‌ای برای جام جهانی خواهیم داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.