کد خبر : 66970
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 خرداد 1395 - 10:41
-

ماه رمضان آمد و جام رمضان هم!

ماه رمضان آمد و جام رمضان هم!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،خیلی دورترها زمانی که هنوز خبری از فوتسال نبود و اسم آن را گذاشته بودند فوتبال سالنی و مثل الان قوانین زیاد و متفاوتی از فوتبال نداشت و فرقی بین بازیکن فوتبال  فوتسال نبود، یک جام رمضان بود و یک شهر. هر شهری برای خودش جام رمضانی داشت و همه

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،خیلی دورترها زمانی که هنوز خبری از فوتسال نبود و اسم آن را گذاشته بودند فوتبال سالنی و مثل الان قوانین زیاد و متفاوتی از فوتبال نداشت و فرقی بین بازیکن فوتبال  فوتسال نبود، یک جام رمضان بود و یک شهر. هر شهری برای خودش جام رمضانی داشت و همه فوتبال ایران در این یک ماه معطوف می شد به این مسابقات. تیم های بزرگ ایران هم یک پای این مسابقات بودند و جام رمضان تهران که قهرمانش کم از قهرمان لیگ نداشت و دربی اش کم از دربی چمن سبز. آن روزها اسم و رسم ستاره ها بود که سالن ها را محو تماشاگر می کرد و برخی چهره های فوتسالی از دل همین رقابتها بیرون آمدند. حسین شمس از همین مسابقات بود که مطرح شد.حیدریان و بابک معصومی از دل همین رقابتها فوتسال را انتخاب کردند و علی کریمی شاه مهره فوتبال سالنی که راه فوتبال چمنی را در پیش گرفت.

این روزهای جام رمضان

این روزها اما با وجود لیگ برتر فوتسال، جام رمضان در سایه قرار گرفته است.اگر این رقابتها برای بازیکنان فوتسال نان و آبی داشته باشد برای تماشاگران حداقل در پایتخت جذابیت گذشته را ندارد.چندین و چند جام با عناوین رمضان در نقاط مختلف پایتخت برگزار می شود اما هیچکدام جاذبه و حساسیت گذشته را ندارد.الان قوانین خاص فوتسال و جدا شدن کامل آن از فوتبال باعث شده تا این رشته طرفداران خاص خودش را داشته باشد.البته که در شهرستانها هنوز تیم های محلی و جام های محلی در ماه رمضان طرفداران خاص خود را دارد اما برای فوتسال دوستان این ماه تنها یادآور خاطرات خوش گذشته است.برای بازیکنان البته این ماه فرصت خوبی برای کسب در آمد است.گاه بازیکنان در چندین تیم در ساعات مختلف در قالب جام رمضان شرکت می کنند و اغلب چیزی نزدیک به رقم قراردادشان در لیگ برتر هم در آمد دارند.

 جام رمضان امارات

امسال هم به رسم سالهای گذشته تعدادی از بازیکنان ایرانی در جام رمضان کشورهای عربی شرکت می کنند. مسابقااتی که پول بیشتری برای بازیکنان در پی دارد و با توجه به حضور بازیکنان طراز اول دنیا از اعتبار خاصی هم برخوردار است.در سالهای گذشته بازیکنان ایرانی با سطح بازی متفاوت در این مسابقات حاضر بوده اند اما حضور امسال ۷ ملی پوش ایرانی در جام رمضان امارات که منجر به تعطیلی تمرینات تیم ملی هم شد بازتاب های گسترده ای داشت. از یک سو مماشات ناظم الشریعه با ملی پوشان در این راستا و تعطیلی تمرنیات تیم ملی به خاطر حضور بازیکنان در این مسابقات و از سوی دیگر نقش دوست صمیمی سرمربی تیم ملی در این نقل و انتقالات، برای مدتی ناظم الشریعه را سیبل انتقادات قرار داد.آخرین نفر عباس ترابیان بود که به شدت علیه این تصمیم موضع گرفت با این حال او با دلایلی خود را از این اتهامات مبرا کرد تا ملی پوشان ایرانی هم از چند روز دیگر در مسابقت جام رمضان امارات شرکت کنند.

منبع:خبر ورزشی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

هوادار قمی یکشنبه , ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷

پاشید بیاید قم سالن حیدریان جام رمضان ببینید لذت ببرید.
خداییش از دوره مقدماتی تا حذفی ها و نیمه نهایی و فینال همه فوتسال به معنی واقعی ارائه میدن.

طرفدار گیتی دوشنبه , ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۴:۴۲

بله.یه زمانی بود که جام رمضان در سالن پیروزی اصفهان به قدری حساس وجالب بود که سالن جای سوزن انداختن نبود حدود پنج هزار نفر در بیشتر شبها به سالن میرفتن بخصوص بازی های شهرستانهای اصفهان مثل خمینی شهر وخوراسگان اصفهان که حساسیت به اوج خودش میرسید.یادمه اونقدر جو اصفهان خوب بود که یکی از اولین بازیهای تیم مای ایران با روسیه را در همان سالن ودر حین جام رمضان برگزار کردند.که روسیه تابه حال جوی مثال اون جو را ندیده.یادش بخیر.اون موقع از اصفهان احمد باغبان باشی.در تیم ملی بازی میکرد.