کد خبر : 72662
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 مرداد 1395 - 12:02
-

از تجربیات تلخ درس بگیریم/ افتخار به فوتسال برمی‌گردد؟

از تجربیات تلخ درس بگیریم/ افتخار به فوتسال برمی‌گردد؟

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،پس از اینکه سیدرضا افتخاری رئیس کمیته فوتسال به عنوان سرپرست باشگاه استقلال انتخاب شد، گمانه‌زنی‌های مختلفی در خصوص انتخاب رئیس کمیته فوتسال صورت گرفت. با توجه به اتفاقاتی که در گذشته رخ داده و همچنین حضور افتخاری در استقلال، به نظر می‌رسد باید منتظر فرد جدیدی در رأس کمیته

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،پس از اینکه سیدرضا افتخاری رئیس کمیته فوتسال به عنوان سرپرست باشگاه استقلال انتخاب شد، گمانه‌زنی‌های مختلفی در خصوص انتخاب رئیس کمیته فوتسال صورت گرفت.

با توجه به اتفاقاتی که در گذشته رخ داده و همچنین حضور افتخاری در استقلال، به نظر می‌رسد باید منتظر فرد جدیدی در رأس کمیته فوتسال باشیم، اگر نگاهی به اتفاقات گذشته که در وزارت ورزش و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس رخ داده بیندازیم، متوجه می‌شویم افرادی که به عنوان سرپرست سرخابی‌ها انتخاب می‌شوند، پس از مدتی از سمت قبلی خود برکنار می‌شوند، مصداق بارز این موضوع، حضور محمدحسین نژادفلاح مدیرکل وزارت ورزش و جوانان استان تهران و همچنین رضا حسنی‌خو مسئول حراست وزارت ورزش و جوانان بود که در دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به عنوان سرپرست انتخاب شدند و پس از مدتی از سِمَت پیشین خود برکنار شدند.

حالا این داستان گویی برای کمیته فوتسال قرار است تکرار شود، اتفاقی که شاید برای فوتسالی‌ها خوشایند باشد چرا که سیدرضا افتخاری در دوران حضورش روی صندلی ریاست کمیته فوتسال نتوانست توقعات را برآورده کند و وضعیت فوتسال بیش از پیش بحرانی‌تر شد.

هم اکنون حال و اوضاع فوتسال ما خوب نیست و چندان امیدی هم به این رشته نمی‌رود، در حالی که تا شروع جام جهانی یک ماه فرصت است و به نظر می‌رسد در این مدت باید بیشترین استفاده را انجام دهیم، هر چند که برنامه‌ریزی‌های کلی در گذشته صورت گرفته، اما می‌توان با یک مدیریت خوب و سنجیده، تیم ملی را با حداکثر آمادگی روحی و روانی عازم مسابقات کرد.

حدس و گمانه‌هایی که در خصوص حضور رئیس جدید کمیته فوتسال صورت می‌گیرد، مختلف است، از حضور علی کفاشیان و عباس ترابیان گرفته تا حضور افرادی چون میرشاد ماجدی، علی‌اکبر ابرقویی‌نژاد. اما در این بین باید یک تصمیم منطقی و عقلانی گرفت و از تجربیات تلخ اخیر درس بگیریم و این گونه نباشد که شخصی را بدون تجربه و آگاهی به عنوان رئیس انتخاب شود. باید با نگاه به رزومه افراد، بهترین گزینه را برای این کمیته درنظر گرفت، کمیته‌ای که مسئولیت رشته‌ای را برعهده دارد که توانسته نام فدراسیون فوتبال را در سال‌های گذشته بر سر زبان‌ها آورد، فوتسالی که در قاره آسیا قدرت‌نمایی می‌کند و در جهان نیز جزو تیم‌های قدرتمند به حساب می‌آید، اما اتفاقات گذشته به ضرر این رشته بوده و تا حدودی فوتسال را با حاشیه روبه‌رو کرده است.

حضور علی کفاشیان به عنوان ریاست کمیته فوتسال در آسیا می‌تواند از جمله نکات مهم و تأثیرگذار در فوتسال ما باشد. کفاشیانی که حضور ۸ ساله در رأس فدراسیون فوتبال داشته و از تجارب خوبی در این زمینه بهره‌مند است، ارتباطات خوبی با کشورهای دیگر دارد و می‌تواند شرایط خوبی را رقم بزند. همچنین به نظر می‌رسد حضور عباس ترابیان که پیش از این سابقه ریاست در کمیته فوتسال ما را داشته، می‌تواند گزینه مناسبی برای بهبود شرایط این رشته باشد، ترابیانی که به واسطه حضور چند ساله‌اش در آسیا، ارتباطات خوبی را با کشورهای دیگر برقرار کرده و با فوتسال هم آشناست.

به هر حال، باید در این زمان بهترین تصمیم گرفته شود که شخصی بتواند هم با ارتباطات خود با کشورهای دیگر باعث بهبود فوتسال شود و هم این رشته را از بلاتکلیفی خارج کند. آن چیزی که مهم است این است که باید هر چه زودتر تکلیف صندلی ریاست کمیته فوتسال مشخص شود، چرا که به قول معروف خیلی زود دیر می‌شود.

علی کفاشیان در گفت‌وگو با فارس، از برگزاری جلسه با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال برای مشخص شدن رئیس کمیته فوتسال خبر داد و امیدواریم که این جلسه هر چه زودتر تشکیل شود تا تکلیف  سالنی‌بازان مشخص شود.

منبع:فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.