کد خبر : 92517
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردین 1396 - 15:45
-

صانعی:تیم زیر ۲۱ سال به آسیا می‌رفت،حدود ۶۰ درصد قوی‌تر بودیم/نمی‌توانیم به طور قطعی بگوییم در گروه آسانی هستیم/ درخواست کردیم از فناوری اشعه ایکس استفاده کنند

صانعی:تیم زیر ۲۱ سال به آسیا می‌رفت،حدود ۶۰ درصد قوی‌تر بودیم/نمی‌توانیم به طور قطعی بگوییم در گروه آسانی هستیم/ درخواست کردیم از فناوری اشعه ایکس استفاده کنند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،علی صانعی درخصوص قرعه‌کشی مسابقات فوتسال قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا و همگروهی ایران با چین،‌ مغولستان، قرقیزستان و امارات در گروه D مسابقات گفت: اگر بخواهیم طبق تیم‌های ملی فوتسال آسیا بگوییم،‌ می‌توان گفت در گروه راحتی قرار داریم و قدرت‌ها در گروه‌ها تقسیم شده‌اند، اما چون دیداری در

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،علی صانعی درخصوص قرعه‌کشی مسابقات فوتسال قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا و همگروهی ایران با چین،‌ مغولستان، قرقیزستان و امارات در گروه D مسابقات گفت: اگر بخواهیم طبق تیم‌های ملی فوتسال آسیا بگوییم،‌ می‌توان گفت در گروه راحتی قرار داریم و قدرت‌ها در گروه‌ها تقسیم شده‌اند، اما چون دیداری در رده امید برگزار نشده، ممکن است این رده سنی با رده بزرگسالان متفاوت باشد. اگر بخواهیم درباره تیم‌ها نظر قطعی بدهیم، باید اجازه دهیم یک دوره از این مسابقات برگزار شود. مسائلی در رده‌های سنی پایین ایجاد می‌شود که حتی برخی کشورهای حوزه خلیج فارس قهرمان رده نوجوانان فوتبال جهان می‌شدند، اما در رده بزرگسالان حرفی برای گفتن نداشتند. به طور کلی ایران نباید برای صعود از این گروه مشکل داشته باشد، اما نمی‌توان درباره سختی یا آسانی تیم‌ها نظر قطعی داد چون رده پایه متفاوت است.

وی با بیان اینکه  سالیان سال است که برخی کشورها در رده امید فوتسال سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اظهار داشت: برای قهرمانی به این مسابقات می‌رویم. حریفان برای ما مهم هستند اما برای قهرمانی نباید تفاوتی داشته باشد مقابل چه تیمی به میدان می‌رویم. به بازیکنان هم گفتیم که فقط و فقط برای قهرمانی بجنگند و با توجه به مسیر تیم ما تا فینال،‌ راه‌مان بد نیست. در گروه C ازبکستان و قطر و لبنان قرار دارند که گروه متعادلی است و اگر صدرنشین گروه شویم، به تیم دوم گروه C می‌خوریم و مشکل خاصی در دور بعد نداریم.

صانعی ادامه داد: بازیکنان تلاش و اینقدر روان و خوب بازی می‌کنند که مشکل خاصی پیش نیاید. فقط از عراق اطلاعات داریم و تیم ژاپن را هم قبلا دیده‌ایم. ژاپن از یک سال و نیم پیش، تیم خود را بسته و در بازی‌های تدارکاتی و تورنمنت‌های مختلف شرکت می‌کند. از تیم‌های دیگر اطلاعات زیادی نداریم و فقط می‌دانیم لبنان چند بازی تدارکاتی برگزار کرده است. هنوز بازی رسمی برگزار نشده که فیلمی از یک تیم در اختیار تیم‌های دیگر باشد. در مجموع اطلاعات زیادی از تیم‌های دیگر در دسترس نیست و آنالیز ما از پیشینه تیم‌ها در تیم ملی است. ممکن است برخی تیم‌ها در رده امید بیش از انتظار ظاهر شوند.

سرمربی تیم فوتسال زیر ۲۰ سال کشورمان با بیان اینکه استفاده از بازیکنان بالای سن قانونی در فوتبال آسیا و در رده‌های پایه بسیار رخ داده است، خاطرنشان کرد: درخواست کردیم برای فناوری اشعه ایکس اقدام شود تا تخلفی در رده تیم‌های پایه رخ ندهد. تیم‌ها بازیکنان بزرگسال خود را به این مسابقات نمی‌آورند بلکه ممکن است برخی بازیکنان آنها، یکی دو سال بزرگتر باشند. از روز اول که این رده‌بندی اعلام شد، دوست داشتیم رده سنی برای این مسابقات مانند اروپا،‌ زیر ۲۱ سال باشد. اگر تیم زیر ۲۱ سال ما به این مسابقات می‌رفت، تیم ما حداقل ۵۰ تا ۶۰ درصد قوی‌تر از تیم کنونی ما بود و در آن صورت همه ۱۴ بازیکن ما در لیگ برتر بازی می‌کردند. حدود پنج بازیکن زیر ۲۰ سال در لیگ برتر بازی می‌کنند که دقایق کمی هم به میدان می‌رفتند. اگر رده سنی مسابقات زیر ۲۱ سال بود، این تخلفات دیگر مطرح نمی‌شد اما ممکن است برخی تیم‌ها بازیکن زیر ۲۲ یا ۲۱ سال به این مسابقات بیاورند، بخصوص کشورهایی که سابقه چنین کارهایی را دارند و گرفتن پاسپورت و شناسنامه در این کشورها خیلی راحت است.

وی ادامه داد: در عین حال ما نگرانی نداریم و با تلاش بازیکنان به نتیجه مورد نظر می‌رسیم. تقاضا کردیم که آقای ترابیان تذکر بدهد که حتما تست اشعه ایکس مانند تست دوپینگ گرفته شود. حتی از چهره برخی بازیکنان می‌توان تشخیص داد که زیر ۲۰ سال نیستند. مثلا پنج بازیکن تیم زیر ۲۰ سال عراق مستقیما به تیم ملی عراق پیوستند و با تیم ملی ایران بازی کردند. امیدوارم این تست گرفته شود تا حرف و حدیثی پیش نیاید.

صانعی درخصوص انتخاب بازیکنان تیم زیر ۲۰ سال گفت: مقابل فرانسه و ازبکستان بازی دوستانه برگزار می‌کنیم و احتمالاً بین این دو تیم نیز،‌ دو مسابقه تدارکاتی با یک تیم برگزار خواهیم کرد. چیدمان تیم خود را تقریباً‌ پیدا کرده‌ایم. امیدوارم همانطور که بازیکنان تیم زیر ۲۰ سال در دیدارهای تدارکاتی خوب کار کردند، همین عملکرد را در مسابقات رسمی نیز داشته باشند و پاسخ اعتماد ما را بدهند.

سرمربی تیم فوتسال زیر ۲۰ سال، در پاسخ به این پرسش که «آیا از لحاظ لباس و امکانات، مشکلی برای تیم زیر ۲۰ سال وجود ندارد؟»، اظهار داشت: تصمیم‌گیری شد که تیم زیر ۲۰ سال از برند «مجید» استفاده کند و این مشکل حل می‌شود. تیم ملی فوتسال نیز به احتمال زیاد از برند «آدیداس» استفاده خواهد کرد. اردوها خوب است و در سالنی که تیم ملی تمرین می‌کند به کار خود ادامه می‌دهیم. خدا را شکر مشکلی نداریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.