کد خبر : 117099
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 تیر 1397 - 14:30
-

لیگ برتر فوتسال پشت سد تلویزیون/ خبری از راهکار کفاشیان نیست!

لیگ برتر فوتسال پشت سد تلویزیون/ خبری از راهکار کفاشیان نیست!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتسال از روز پنجشنبه و با انجام دیدار تیم های فرش آرا با شهروند ساری در شهر مشهد آغاز می شود و ۱۴ تیم حاضر در این مسابقات برای قهرمانی یا سقوط نکردن به دسته اول تلاش خواهند کرد. فصل پیش رو همانند سالهای گذشته

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتسال از روز پنجشنبه و با انجام دیدار تیم های فرش آرا با شهروند ساری در شهر مشهد آغاز می شود و ۱۴ تیم حاضر در این مسابقات برای قهرمانی یا سقوط نکردن به دسته اول تلاش خواهند کرد.

فصل پیش رو همانند سالهای گذشته تحت تاثیر مشکلات مالی چند باشگاه قرار دارد. تعداد کمی از تیم های حاضر در لیگ از جمله گیتی پسند، مس سونگون و سن ایچ ساوه خیلی زود با مشخص کردن کادر فنی و انتخاب بازیکنان موردنظر، برنامه های آماده سازی خود را شروع کردند. تاسیسات دریایی بعد از کش و قوس فراوان به پارسیان شهر قدس واگذار شد و یکی دو تیم هم تا دو روز گذشته سرمربی خود را انتخاب نکرده بودند!

ورای مشکلات مالی باشگاه ها و شرکتهای اسپانسر که بدون شک نحوه برگزاری مسابقات لیگ را هم تحت تاثیر خود قرار می دهد، یکی از اصلی ترین چالش های فوتسال حق پخش تلویزیونی مسابقات است. فدراسیون فوتبال در مقیاسی بزرگتر برای لیگ برتر فوتبال با این مشکل روبرو است و نتوانسته حق واقعی فوتبال را از صدا و سیما بگیرد. مسئله ای که منجر به شدت یافتن مشکلات مالی باشگاه ها شده و حتی حساسیت و پیگیری کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا را برای احقاق این حق به دنبال داشته است.

این مسئله با شدت بیشتری دامنگیر فوتسال است. صدا و سیما چند سال است که علاقه ای برای پخش مسابقات فوتسال نشان نمی دهد و به این ترتیب باشگاه ها هم از کسب درآمد و گرفتن اسپانسرهای بیشتر عاجز می مانند. در طول چند سال اخیر یکی دو باشگاه با رایزنی و حتی پرداخت پول به شبکه های استانی و شبکه ورزش زمینه پخش زنده مسابقاتشان را فراهم کردند.

علی کفاشیان چند ماه پیش اعلام کرده بود که زور صدا و سیما زیاد است ولی کمیته فوتسال راهکارهایی برای پخش اینترنتی مسابقات دارد. تلاش برای گفتگوی مجدد با کفاشیان و پیگیری پخش زنده مسابقات لیگ برتر برای فصل پیش رو ثمری نداشت.

کریم منصوری عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال در پاسخ به این سئوال که آیا امسال مسابقات از تلویزیون پخش می شود یا خیر و اینکه آیا کمیته فوتسال تلاشی برای رسیدن به این هدف داشته است؟ گفت:  به فوتسال فرصت نمی دهند. هنوز که این مشکل حل نشده و پخش تلویزیونی نداریم.

این وضعیت علاوه بر بی انگیزگی و دلسردی بازیکنان، بی انگیزگی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و فراری دادن اسپانسرها را در پی خواهد داشت. انتظار می رود در شرایطی که فوتسال ایران طلایه دار آسیا است و در مسابقات جام جهانی هم عنوان سوم را از آن خود کرده است، با حمایت و حق پخش تلویزیونی، راه برای ادامه کار و تکرار موفقیت ها هموار شود نه اینکه فقط زمان افتخار آفرینی کنار این رشته و ملی پوشان باشند.

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... پنجشنبه , ۱۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵

تلویزیونو ول کنید دیگه چه قدر اصرار میکنین بهشون الان دنیا داره پیشرفت میکنه همه چیز اینترنتی شده خود سایت انتن کلی بیننده داره شبکه های سیما رو میزاره جیبش لایو ایسنتا هم زده تو دهن صداسیما به پشتوانه این ملت