کد خبر : 134645
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 اردیبهشت 1398 - 13:26
-

سفال‌منش: چیزی جز احترام بین شمس و خسوس وجود نداشت/او ایران و برزیل را مدعی قهرمانی جهان می داند

سفال‌منش: چیزی جز احترام بین شمس و خسوس وجود نداشت/او ایران و برزیل را مدعی قهرمانی جهان می داند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، اولین دوره مربی‌گری حرفه‌ای فوتسال در سطح جهان که حاصل همکاری مشترک یوفا و ای‌اف‌سی بود دیروز در آلماتی قزاقستان به اتمام رسید و حسین شمس، شهرزاد مظفر و شهاب‌الدین سفال‌منش از ایران در آن شرکت کردند. سفال‌منش درباره این دوره توضیح داد: ۱۴ مدرس از یازده کشور در

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، اولین دوره مربی‌گری حرفه‌ای فوتسال در سطح جهان که حاصل همکاری مشترک یوفا و ای‌اف‌سی بود دیروز در آلماتی قزاقستان به اتمام رسید و حسین شمس، شهرزاد مظفر و شهاب‌الدین سفال‌منش از ایران در آن شرکت کردند.

سفال‌منش درباره این دوره توضیح داد: ۱۴ مدرس از یازده کشور در اولین دوره مربی‌گری حرفه‌ای فوتسال شرکت کردند. بخش اول آن در آلماتی قزاقستان به اتمام رسید که با مرحله نهایی جام باشگاه‌های اروپا مصادف شد. همچنین بخش دوم در لیسبون پرتغال و بخش سوم در مادرید اسپانیا خواهد بود و به احتمال فراوان بخش نهایی و جمع بندی دوره نیز در مالزی است.

او افزود: خسوس کاندلاس مدرس اصلی دوره بود و سزار مندز و علی تارقلی‌زاده به عنوان نماینده AFC و مدیر دوره، حضور داشتند. مباحث نوین فوتسال در این دوره ارائه شد و مسابقات جام باشگاه‌های اروپا را نیز از نزدیک نظاره و آنالیز کردیم. همچنین بازدیدی از باشگاه غیرت قزاقستان به عنوان یک باشگاه حرفه‌ای به عمل آمد. ما این فرصت را داشتیم تا از جلسات تمرینی بارسلونا و اینتر موویستار اسپانیا هم بازدیدی داشته باشیم.

این مدرس فوتسال در مورد سطح رقابت‌های جام باشگاه‌های اروپا نیز توضیح داد: کیفیت برگزاری بازی‌ها و اداره آن بسیار بالا بود اما باید بگویم ایران از نظر استعدادی، پتانسیل بالاتری دارد. اگر جوان‌های ایران در یک شرایط ایده‌آل تمرین کنند، می‌توانیم یک سر و گردن از فوتسال دنیا بالاتر باشیم. همان طور که در تیم غیرت، عملکرد حسین طیبی را با وجود مصدومیتش در بازی نیمه نهایی و فینال دیدیم. زمان بالای بازی طیبی در این تیم با وجود بازیکنان مطرح زیادی که در این تیم هستند، تفاوت بازیکنان ایرانی و خارجی را نشان می‌دهد. به عنوان یک ایرانی به او افتخار می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، شمس در حالی در این دوره در کلاس درس خسوس نشست که در زمان سرمربی‌گری خسوس در ایران منتقد اصلی او بود و گفته بود: “خسوس آمپول‌زن هم نیست چه برسد به پروفسور! ”

سفال‌منش درباره هم‌نشینی حسین شمس و خسوس کاندلاس با وجود اختلافی که آن‌ها داشتند، اذعان کرد: در هر صورت خسوس در این دوره به عنوان مدرس در کلاس حضور داشت و احترام به مدرس از ارکان اصلی و آموزشی حتی برای مجموعه خود مدرسان است. چیزی جز احترام در این دوره بین حسین شمس و خسوس وجود نداشت و فکر می‌کنم حفظ جایگاه‌های افراد هم برای آقای شمس به‌عنوان یکی از مدرسان با سابقه AFC و خسوس به‌عنوان یکی از صاحب‌نظران فوتسال و مدرس UEFA در محیطی صمیمی و حرفه‌ای رعایت شد.

سفال‌منش افزود: بنده به شخصه از خسوس بسیار یاد گرفتم و در آینده هم همکاری مشترکی با ایشان خواهم داشت. او در تغییر سیستم فوتسال در اسپانیا یکی از تاثیرگذارترین افراد است چرا که هر هفته یک‌جلسه در کنار تیم‌های مختلف به عنوان ایده‌پرداز حضور داشته و طراحی تمرین انجام خواهند بود. پردازش این سیستم از طرف خاویر لوزانو (مسئول بخش توسعه فوتسال در اسپانیا) طرح‌ریزی شده است. با توجه به عدم نتیجه‌گیری اسپانیا در دوره‌های اخیر و تغییر سرمربی، ونانسیو لوپز به عنوان مدیر فنی در تیم ملی اسپانیا حضور دارد.

سرمربی سابق تیم ملی لبنان همچنین خاطرنشان کرد: خسوس کاندلاس در حال حاضر با توجه به تغییر نسل جدید و طلایی در برزیل و ایران، تنها این دو تیم را شایسته قهرمانی در جام‌جهانی ۲۰۲۰ می‌داند که این برای ما به نوعی باعث افتخار بوده و امیدوارم مجموعه خانواده فوتسال با برنامه‌ریزی منسجم اعم از فدراسیون، کادر فنی، بازیکنان، باشگاه‌ها، مدرسین و اهالی فوتسال بتوانیم به این افتخار بزرگ در کنار سایر شایستگی‌هایمان دست پیدا کنیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام پنجشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲

آخه وقتى تو که هیچى بلد نیستى دوره حرفه اى میرى باید فاتحه فوتسال ایران رو بخونند