کد خبر : 151860
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 بهمن 1398 - 9:44
-

اردلان : وجود مدیر فنی باعث پیشرفت فوتسال بانوان می شود/بچه‌ها نشان دادند که می‌توانند نسل بعد فوتسال را بسازند

اردلان : وجود مدیر فنی باعث پیشرفت فوتسال بانوان می شود/بچه‌ها نشان دادند که می‌توانند نسل بعد فوتسال  را بسازند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ،  قهرمانی مقتدرانه دختران فوتسالی ایران در تورنمنت کافا نشان می‌دهد باید منتظر نسلی پرتلاش و شاید پرقدرت‌تر و باانگیزه‌تر در فوتسال ایران باشیم. دختران زیر ۲۰ سال ایران با بیش از ۵۰ گل زده و تنها دو گل خورده قهرمان کافا شدند تا به همین بهانه سراغ سرمربی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ،  قهرمانی مقتدرانه دختران فوتسالی ایران در تورنمنت کافا نشان می‌دهد باید منتظر نسلی پرتلاش و شاید پرقدرت‌تر و باانگیزه‌تر در فوتسال ایران باشیم. دختران زیر ۲۰ سال ایران با بیش از ۵۰ گل زده و تنها دو گل خورده قهرمان کافا شدند تا به همین بهانه سراغ سرمربی جوان این تیم پرامید برویم. گفت‌وگوی با نیلوفر اردلان را در ادامه می‌خوانید.

سطح بازی‌ها با توجه به تعداد گل‌هایی که تیم ایران داشت، پایین بود یا تیم ملی فراتر از انتظار ظاهر شد؟

در بازی‌های کافا با تیم‌هایی مثل افغانستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ترکمنستان و ازبکستان هم‌گروه بودیم، چه در فوتبال و چه در فوتسال این مسابقات سطح‌شان همیشه به همین صورت است و همیشه جدال اصلی بین ایران و ازبکستان است که خوشبختانه ما توانستیم بازی با ازبک را هم با نتیجه خیلی‌خوب ببریم که البته باید بگویم نتیجه‌هایی که تیم‌های دیگر در مصاف با هم گرفتند، بیانگر این بود که همه تیم‌ها به هم نزدیکند و این قدرت بلامنازع تیم ما بود که باعث این برتری‌های عددی شد.

سیستم تیم در این جام هجومی بود یا شرایط مسابقه این تعداد گل را می‌طلبید؟

با توجه به شناختم از بچه‌ها و دو هفته تمرینی که در تهران داشتم، بیشتر سعی کردیم روی دفاع از جلو و حالت پرس بازی کنیم و از همان اول بازی قدرت‌مان را نشان دهیم که خوشبختانه همین اتفاق هم افتاد. ما در تمام بازی‌ها به غیر از بازی آخر قبل از یک دقیقه اول توانستیم گل بزنیم و همین کار را برای ما آسان کرد. بازی آخرمان با قرقیزستان هم می‌توانستیم دقیقه یک یا دو گل بزنیم ولی شرایط مسابقه متفاوت بود و به خاطر سیستمی که برای تیم‌مان در نظر گرفته بودیم توانستیم با بیش از ۵۰ گل زده و فقط دو گل خورده قهرمان مسابقات شویم.

تفاوت شرایط در بازی آخر با قرقیزستان چه بود؟

در آن بازی، حریف از داخل ۶ خود دفاع می‌‌کرد ضمن اینکه یک دروازه‌بان خیلی‌خوب داشتند. چند ضربه ما هم به تیرک خورد و درنهایت ۲ بر صفر بازی به نفع تیم ما تمام شد؛ هدف ما اول این بود که گل نخوریم و وقتی قهرمانی‌مان مسجل شد نحوه بازی و شرایط بازی هم متفاوت شد.

مسیر رسیدن به قهرمانی برای شما و تیم چطور گذشت؟

فکر می‌کنم مسیر خوبی برایمان انتخاب شده بود و فقط با یک روز استراحت با ازبکستان یک بازی خیلی سخت داشتیم، چراکه قدرتمند و اصولی بازی می‌کردند. در این رقابت‌ها داوران جنگنده بودن را معیار کارشان قرار داده بودند و خطاهایی که می‌گرفتند خیلی محدود بود و به همین خاطر بازی از نظر بدنی خیلی تنش داشت ولی خداراشکر به این مهم دست پیدا کردیم، ضمن اینکه تیم دو سال قبل هم تشکیل شده بود که البته تعدادی از بچه‌ها متفاوت بودند ولی همین از قبل تمرین کردن مداوم باعث شد چند بازیکنی که از دو سال پیش بودند بتوانند به تیم خیلی کمک کنند. فکر می‌کنم امسال با تصمیم‌های جدید فدراسیون برای تشکیل تیم‌های پایه بتوانیم آینده‌ای درخشان را برای فوتسال رقم بزنیم.

دوران پرفروغی با تیم ملی فوتسال داشتید، حالا این نسل جدید چقدر می‌توانند جای اردلان‌ها را بگیرند؟ نسل قدرتمندتری در راه است؟

بچه‌ها نشان دادند که می‌توانند نسل بعد فوتسال بانوان را بسازند، بسیار امیدوار‌کننده بازی کردند و من خیلی از مسئولان و رسانه‌ها ممنونم. بازخوردی که ما از رسانه‌ها، روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، صداوسیما و مسئولان فدراسیون گرفتیم باعث شد به ما هر روز روحیه تزریق شود و بچه‌ها هر روز جنگنده‌تر از قبل بازی کردند و من مطمئنم این بچه‌ها می‌توانند جایگزین شایسته‌ای برای اردلان‌ها، فرشته کریمی‌ها، فاطمه اعتداعی‌ها و بقیه باشند، همان‌طور که رقیه صومعه خانم گل این مسابقات شد و مارال ترکمان جایزه ارزشمند‌ترین بازیکن را گرفت. همه بچه‌ها زحمت کشیدند، فهیمه ارزانی خیلی‌خوب بازی کرد. آنهایی که بار اول‌شان بود مسابقات ملی را تجربه می‌کردند، عالی کار کردند. خداراشکر که این بچه‌های خوب را در اختیار من قرار دادند و از مربیان و باشگاه‌هایشان تشکر می‌کنم و امیدوارم خیلی بیشتر از اینها بتوانیم به این جوان‌ها برای آینده فوتسال بها دهیم.

حمایت از تیم فوتسال بانوان معمولا تعریفی ندارد، به‌خصوص که این تیم زیر ۲۰ سال هم هست، در عمل هم به رده سنی پایه توجه می‌شود؟

قرار است در دو رده سنی زیر ۱۸ سال و همچنین ۱۸ سال تا ۲۱ سال تیم تشکیل دهیم و مسئولان فدراسیون هم حتما حمایت‌های لازم را انجام می‌دهند، چون خودشان خواستار تشکیل چنین تیمی بودند. نفرات فعلی تیم ملی در خوشبینانه‌ترین حالت تا ۴ سال دیگر می‌توانند در اوج باشند و لازم است که تیم بزرگسالان تقویت شود. مطمئنم از همین تیم ما چند بازیکن به راحتی می‌توانند شاکله اصلی تیم بزرگسالان را در سال‌های آتی تشکیل دهند و سال‌ها برای تیم ملی توپ بزنند.

برنامه آینده تیم فعلی چیست؟ کنار تیم می‌مانید؟

به‌زودی قرار است با روسیه بازی کنیم و هر تیمی که برای بازی با تیم بزرگسالان می‌آید، با ما هم بازی خواهد کرد. ما برای این تیم آینده بلندی را در نظر گرفتیم و برنامه‌ریزی‌های ۶ ماهه برای سال جدید به فدراسیون ارائه دادیم و امیدواریم تمام اهداف‌مان را که برای این تیم و تیم زیر ۱۸ سال است، به نحو احسن انجام بدهیم. اگر مسئولان صلاح بدانند من کار کردن با این بچه‌ها را خیلی دوست دارم، چون بچه‌ها تشنه یادگیری و درخشش هستند و فکر می‌کنم این خیلی می‌تواند به من و به تیم کمک کند.

و در این مسیر به چه امکاناتی نیاز دارید؟

از بابت سخت‌افزار، زمین و خوابگاه خداراشکر کمپ تیم ملی هست و ما امکانات لازم و کافی را داریم، فقط باید سعی کنیم استعدادیابی کامل را در سطح کل کشور انجام دهیم، برنامه‌ریزی بلندمدت را هم به فدراسیون ارائه دادیم، وجود مدیرفنی خیلی به ما می‌تواند کمک بکند، دانش این دوستان و تجربه‌ای که دارند می‌تواند باعث پیشرفت فوتسال بانوان ما و درنهایت فوتسال کشور شود و مطمئنم در آینده این اتفاق خواهد افتاد.

منبع: فرهیختگان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.