کد خبر : 154597
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 خرداد 1399 - 9:33
-

شیربیگی : با تعطیل کردن لیگ خودمان ضرر می‌کنیم / عادت شده سه چهار ماه قبل از مسابقه یاد تیم ملی بیافتند

شیربیگی : با تعطیل کردن لیگ خودمان ضرر می‌کنیم /  عادت شده سه چهار ماه قبل از مسابقه یاد تیم ملی بیافتند

بهترین گلزن فوتسال زنان آسیا با گلایه از رفتارهای فدراسیون فوتبال با تیم ملی فوتسال زنان ایران، معتقد است با این سیستم کسب سومین قهرمانی آسیا سخت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،بهترین گلزن فوتسال زنان آسیا با گلایه از رفتارهای فدراسیون فوتبال با تیم ملی فوتسال زنان ایران، معتقد است با این سیستم کسب سومین قهرمانی آسیا سخت خواهد شد.

سارا شیربیگی درباره وضعیت تیم ملی فوتسال زنان ایران پس از لغو مسابقات فوتسال قهرمانی زنان آسیا گفت: پس از اینکه ستاد مبارزه با کرونا در ورزش اعلام کرد می‌توانیم تمرینات را آغاز کنیم، سه چهار روزی هست که سالن‌ها باز شده است و بدن‌سازی می‌کنم ولی هنوز دویدن رو شروع نکردم. در اوایل سال ۱۴۰۰ مسابقات بازی‌های آسیایی داخل سالن را به میزبانی تایلند داریم که هر چهار سال برگزار می‌شود. مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا هم که قرار بود در سال ۲۰۲۰ به میزبانی کویت برگزار شود، به سال بعد موکول شده است و فکر می‌کنم اواخر شهریور سال ۱۴۰۰ برگزار شود.

در ایران عادت شده سه چهار ماه قبل از مسابقه یاد تیم ملی بیافتند

وی درباره برنامه‌های تیم ملی فوتسال زنان پس از لغو مسابقات قهرمانی آسیا گفت: قبل از کرونا ما مسابقات آسیایی را داشتیم که گفته بودند اردوهای زیادی خواهیم داشت، اما بعد از کرونا هیچ خبری نیست و همه جا تعطیل شده است، در تیم ملی هم هنوز هیچی معلوم نیست و چیزی به ما اعلام نکردند. پیش از این می‌گفتند زمان نداریم و زمان را از دست داده‌ایم که نمی‌توانیم اردوهایی که نیاز است را برگزار کنیم اما حالا که مسابقات یک سال عقب افتاده، زمان خوبی برای تیم ملی فراهم شده است.

بهترین گلزن فوتسال زنان آسیا ادامه داد: از سال ۲۰۱۸ که مسابقات قهرمانی آسیا رفتیم تا به امروز، هیچ تورنمنتی نرفتیم و حالا بعد از چهار سال اگر بخواهیم بدون تدارکات مناسب به مسابقات برویم، با توجه به تغییراتی که در تیم ملی خواهیم داشت به مشکل برخورد خواهیم کرد. فدراسیون فوتبال اگر تیمی در حد قهرمانی آسیا می‌خواهد و دوست دارد سومین قهرمانی متوالی آسیا را به دست آوریم، باید برنامه‌ریزی دقیقی برای تیم ملی داشته باشد. با توجه به زمان خوبی که تا بازی‌های داخل سالن آسیا و سپس مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا باقی مانده است، اردوهای فشرده و مسابقات دوستانه می‌تواند به آمادگی تیم ملی کمک کند اما به طور کلی در ایران این‌طور بوده که سه چهار ماه قبل از مسابقات تازه یادشان می‌افتد که تیم ملی هم وجود دارد و شروع به برنامه‌ریزی می‌کنند که اردوها برگزار شود.

قهرمان جهان هم شویم رفتار همین است

شیربیگی درباره پاداش قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۸ که قرار بود از طرف فدراسیون فوتبال به تیم ملی فوتسال زنان پرداخت شود، گفت: از ماجرای پاداش هر قدر شما اطلاع دارید من هم دارم. بعد از قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۸ قرار بود نفری ۲۲ میلیون تومان پاداش بدهند که همان موقع پرداخت نشد. بعد گفتند نفری ۳۰ میلیون تومان شده ولی باز هم خبری نشد. فقط قبل از شیوع ویروس کرونا شماره حساب گرفتند و گفتند پنجاه درصد پاداش را واریز می‌کنیم ولی هنوز اتفاقی نیفتاده است.

وی ادامه داد: من واقعاً دیگر پاداش قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۸ فکر نمی‌کنم و قید آن را ده‌ام؛ چون جدا از اینکه ارزش پول پایین آمده و ۲۲ میلیون سال ۲۰۱۸ امروز چقدر ارزش دارد، با این حرکت کار ما را خیلی بی‌ارزش کردند و فهمیدیم فوتسال زنان ایران قهرمان آسیا که سهل است، حتی اگر قهرمان جهان هم بشود رفتار همین است که بوده و تغییری نمی‌کند.

طی ۲ سال اخیر خیلی مسائل را فهمیدیم

ملی‌پوش فوتسال زنان ایران افزود: واقعاً دیگر این پاداش هیچ ارزشی برایم ندارد و بهتر است که دیگر به خاطر آن نجنگیم و خودمان را خسته نکنیم. کل انرژی‌مان را گذاشتیم تا این ۲۲ میلیون را بدهند که نداده‌اند. اگر من بازیکن تیم ملی هستم دیگر برایم فرقی نمی‌کند و بی‌ارزش است. حتی همین الان هم پاداش را واریز کنند، دیگر به آن فکر نمی‌کنم دو سال از قهرمانی آسیا و دیگر به هیچ دردی نخواهد خورد. این پاداش مهم نیست، یک سری رفتارها و ارزش‌ها مهم بود که طی این ۲ سال ما به خیلی چیزها رسیدیم و خیلی مسائل را فهمیدیم.

وی افزود: به جای اینکه به‌ فکر مقام‌های بالاتر و سکوهای جهانی و پیشرفت باشیم، پسرفت می‌کنیم. در فوتسال ایران استعداد و توانایی وجود دارد و جوان‌های خوبی به لیگ برتر آمده‌اند. در کنار جوانان ما در تیم ملی بازیکنی داریم ده سال است برای تیم ملی بازی می‌کند اما همچنان مثل جوان ۲۰ ساله خوب است. ولی متأسفانه فدراسیون مدیریت خوبی ندارد.

سقف قرارداد فوتسال زنان ۸۰ تا ۹۰ میلیون است

شیربیگی در ادامه درباره وضعیت مالی‌اش در فوتسال باشگاهی گفت: لیگ برتر امسال که من در مشهد بودم خوشبختانه طلبی ندارم. سال قبل هم که نامی نو بودم، فکر می‌کنم ۲۵ تا ۳۰ درصد پاداش داشتیم که به خاطر صدور رضایت‌نامه از من گرفتند. در مجموع طلب خاصی از هیچ باشگاهی ندارم.

وی درباره رقم‌های پرداختی در فوتسال زنان ایران گفت: فکر می‌کنم الآن سقف قرارداد بین ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان باشد که نسبت به قبل بیشتر شده؛ ولی این رقم چیزی نیست که ما یک سال زندگی‌مان را روی آن بگذاریم. خودتان با شرایط جامعه و هزینه‌ها بهتر میدانید که ما یک سال از تمام زندگی‌مان می‌گذریم و این رقم را دریافت می‌کنیم. ما که نمی‌توانیم همزمان یک کار دیگر برای خودمان داشته باشیم که به درآمد آن دل‌خوش کنیم.

پیشنهاد اروپایی داشتم اما نرفتم

بهترین گلزن مسابقات قهرمان آسیا در سال ۲۰۱۸ در واکنش به احتمال لژیونر شدنش گفت: اول فصل پیشنهادهایی اروپایی داشتم و جند کشور آسیایی هم پیشنهاد داده بودند، ولی قرارداد بسته بودم و نمی‌توانستم بروم، البته پدر و مادرم خودم هم زیاد راضی نیستند برای ادامه فوتسال به خارج از ایران بروم.

با تعطیل کردن لیگ خودمان ضرر می‌کنیم

شیربیگی درباره وضعیت لیگ برتر فوتسال ایران با تعطیلات طولانی مدت که به علت شیوع کرونا گفت: با این شرایط که پیش آمده، احتمال می‌دهند که بازی‌های پلی‌آف برگزار نشود. اگر این اتفاق بیافتد، تیمی که تا الآن یک هزینه کرده است، وقتی کارش نیمه تمام می‌ماند، سال دیگر این کار را نخواهد کرد. الآن کرولا در همه جای جهان هست و فقط مخصوص ایران نیست. اگر قرار باشد که همه چیز زا تعطیل کنیم خودمان ضرر می‌کنیم. با این شرایط اصلاً معلوم نیست اسپانسر باشد یا نباشد تیم می‌دهند یا نمی‌دهند و روز به ورز شرایط بدتر و بدتر خواهد شد.

وی ادامه داد: الآن فدراسیون تصمیم گرفته پلی‌آف را برگزار کند تا قهرمان مشخص شود تیم حفاری که اول هست و مشکلی هم ندارد. امتیازها خیلی به هم نزدیک است و نمی‌توان گفت کدام تیم قهرمان است. از طرف دیگر باید به فکر آینده هم باشیم فقط لیگ امسال نیست که ما بگوییم این سه بازی برگزار شود و بازی‌ها تمام شود. لیگ‌های بعد هم هست و واقعاً بازیکنان توی ذوقشان می‌خورد. ما با این کارها خودمان به خودمان ضربه می‌زنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.