کد خبر : 154592
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 خرداد 1399 - 7:30
-

فرصتی که کرونا به تیم ملی فوتسال زنان ایران داد

فرصتی که کرونا به تیم ملی فوتسال زنان ایران داد

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان در مورد تعویق یک ساله مسابقات قهرمانی آسیا در پی شیوع کرونا گفت: چند بازیکن با کیفیت آسیب دیده داریم که اگر به شرایط ایده‌ال خود برگردند، به تیم ملی خیلی کمک می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان در مورد تعویق یک ساله مسابقات قهرمانی آسیا در پی شیوع کرونا گفت: چند بازیکن با کیفیت آسیب دیده داریم که اگر به شرایط ایده‌ال خود برگردند، به تیم ملی خیلی کمک می‌کنند. با توجه به اینکه زمان کافی در اختیار همه تیم‌ها قرار گرفته است، شرایط ما هم بهتر می‌شود.

جام ملت‌های فوتسال زنان آسیا که قرار بود تیر ماه ۱۳۹۹ برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاد. تیم ایران که سال گذشته زمان زیادی را برای آماده‌سازی خود از دست داد، اکنون فرصت دارد تا با یک برنامه‌ریزی دقیق آماده وارد مسابقات شود، اکنون هم با شروع مسابقات ورزشی امکان برگزاری اردوهای تیم ملی تا حدودی فراهم شده است.

شهناز یاری، سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در مورد زمان شروع اردوهای تیم ملی گفت: در این مورد صحبت‌هایی انجام داده‌ایم و در آینده هم جلسه‌ای برگزار می‌کنیم‌ تا برنامه‌های جدید را بررسی کنیم. برای من سلامتی بازیکنان خیلی مهم است و تا زمانی که مطمئن‌ نشوم‌ شرایط لازم برای حفظ سلامتی آنها فراهم است، اردوها را برگزار نمی‌کنم. به بازیکنان پس از انجام بازی‌های پلی‌آف که ۲۷ تیر ماه است، ۱۰ روز استراحت می‌دهم و بعد از آن اردوها را برگزار می‌کنیم.

یاری در مورد تعویق یک ساله جام ملت‌های فوتسال بانوان آسیا گفت: چند بازیکن با کیفیت آسیب دیده داریم که اگر به شرایط ایده‌ال خود برگردند، به تیم ملی خیلی کمک می‌کنند. اکنون با توجه به اینکه زمان کافی در اختیار همه تیم‌ها قرار گرفته است، شرایط ما هم بهتر می‌شود چون اگر مسابقات تیر ماه سال جاری برگزار می‌شد با توجه به نداشتن بازی تدارکاتی و مصدومیت چند بازیکنمان، شرایط سخت می‌شد.

او در ادامه افزود: تا قهرمانی آسیا باید برنامه ریزی دقیقی انجام بدهیم و برای لیگ‌سال آینده هم تصمیم‌گیری کنیم. قطعا نظر من حذف مرحله پلی‌آف است و این پیشنهاد را به کمیته فنی فدراسیون و سازمان لیگ هم می‌دهم چون قهرمانی آسیا را پیش رو داریم، بنابراین باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم تا آمادگی لازم برای مسابقات را کسب کنیم.‌

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان به بازی‌های داخل سالن آسیا اشاره کرد و گفت: بازی‌های داخل سالن آسیا ۳۱ اردیبهشت تا نهم خرداد ۱۴۰۰ در تایلند برگزار می‌شود و طبق شنیده‌ها جام ملت‌های آسیا نیز ۳۱ تیر همان سال است، یعنی با فاصله نزدیک به دو ماه دو مسابقه رسمی و مهم را پیش رو داریم، بنابراین بهتر است که در مورد ادامه مرحله پلی‌آف تجدید نظر کنیم.

یاری در مورد تاثیر بازی‌های داخل سالن آسیا در افزایش آمادگی بازیکنان برای حضور پرقدرت در قهرمانی آسیا بیان کرد: زمان کافی برای حضور در این دو رویداد مهم را داریم و بازی‌های داخل سالن یک محک جدی برای تیم ملی است تا کاملا نقاط قوت و ضعف را بشناسیم. هرچند تا آن زمان کارهای اساسی آمادگی را انجام داده‌ایم اما باز هم فرصت کافی بین این دو مسابقه داریم و می‌توانیم روی مواردی که در بازی‌های داخل سالن دیده می‌شود، کار کنیم تا پرقدرت در مسابقات آسیایی حضور داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.