کد خبر : 183536
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 مرداد 1399 - 7:22
-

لیگ فوتسال و چالش لیگ بودن

لیگ فوتسال و چالش لیگ بودن

برگزاری لیگ برتر فوتسال به صورت گروهی چندان جالب نیست و می‌توان در روزهای کرونایی با تدابیری آن را به صورت بهتر برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، این روزها به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزاری لیگ برتر فوتسال با شیوه گذشته تا حدودی مشکل خواهد بود و به نظر می‌رسد سازمان لیگ فوتسال چالش مهمی برای برگزاری مناسب این رقابتها پیش رو دارد. از یک سو زمان برگزاری این بازی‌ها و از سوی دیگر نحوه برگزاری آن مهم است و قرار است در جلسه روز ۲۰ مرداد مدیران باشگاه‌ها با سرپرست سازمان لیگ تصمیم گیری شود.

پیش از این اعلام شده بود که به دلیل شیوع بیماری کرونا، مسابقات این فصل در دو گروه شمال و جنوب و به صورت مجتمع و رفت و برگشت برگزار می‌شود که با این اتفاق بازی‌ها با سرعت زیاد پایان می‌یابد اما می‌توان با تلفیقی از این شیوه و شیوه قبلی هم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش هزینه‌ها اقدام کرد و هم بازی‌ها را در زمان بیشتری ادامه داد.

سازمان لیگ می‌تواند بازی‌ها را در همان دو گروه شمال و جنوب و البته با رعایت مساوات در قدرت تیم‌ها در هر گروه شروع کند. بازی‌های دور رفت در یک شهر و بازی‌های دور برگشت در شهری دیگر از هر گروه برگزار شود که هر مرحله در دو هفته به طول انجامیده و تیم‌ها یک‌بار قبل از مسابقات و یک‌بار در جریان مسابقات تست کرونا را انجام دهند.

با پایان بازی های این مرحله سه تیم برتر هر گروه راهی مرحله بعد شوند و شش تیم مرحله دوم را تشکیل دهند و این شش تیم که به نظر می‌رسد از لحاظ مالی نیز از سایر تیم ها شرایط بهتری دارند به صورت لیگ و طی ۱۰ هفته با هم به صورت رفت و برگشت بازی کرده و قهرمان بازی‌ها را مشخص کنند.

در مورد تیم‌های پایین جدولی هم یا می‌توان تیم آخر هر گروه را به دسته اول فرستاد یا اینکه تیم های ششم و هفتم هر گروه راهی پلی‌آف شده و با هم بازی کنند تا تیم‌های سقوط کننده مشخص شوند. با این شکل برگزاری هم در هفته‌های برگزاری بازی‌ها کاهش صورت گرفته و هم تیم‌های متمول تر با برگزاری بازی‌های بیشتر به شادابی لیگ کمک کرده و در نهایت به سود تیم ملی فوتسال نیز عمل خواهند کرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.