کد خبر : 183635
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 مرداد 1399 - 10:44
-

سلیمانی: حفاری با بدشانسی قهرمان لیگ نشد / چرا یادی از پروین رمضانی نکردیم؟

سلیمانی: حفاری با بدشانسی قهرمان لیگ نشد / چرا یادی از پروین رمضانی نکردیم؟

سرمربی سابق تیم‌ملی فوتسال بانوان ایران با اشاره به عملکرد خوب تیم ملی‌حفاری در حضور چندین ساله‌اش در لیگ برتر کشور، گفت: حفاری امسال نیز با بدشانسی قهرمانی را از دست داد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، فروزان سلیمانی که همراه با تیم ملی‌حفاری به عنوان سرمربی، سابقه قهرمانی در لیگ برتر و مسابقات جام حذفی کشور را در کارنامه دارد، درباره عملکرد تیم فوتسال بانوان ملی‌حفاری طی سال های اخیر، اظهارکرد: این تیم طی سال‌های اخیر همیشه یکی از کاندیداهای قهرمانی بوده و البته دو سه سالی است که با بدشانسی عنوان قهرمانی را از دست می دهد. امسال نیز با بدشانسی این مهم را از دست داد. بازیکنان این تیم سال‌ها است که در کنار هم بازی می‌کنند و از بهترین‌های ایران هستند. کادر قوی مدیریتی و نیز سرپرستی خانم منیژه زیبا و حضور مربیان خوبی همچون مرحومه پروین رمضانی، زیور بابایی و مینا بارانی در راس کادرفنی این تیم طی این چند سال و تلاش و توجه مدیران رده بالای شرکت ملی‌حفاری نسبت به فوتسال بانوان، از این تیم یک برند ساخته است. به نظرم تاکنون نیز تیم فوتسال بانوان حفاری نتایج بسیار خوبی در لیگ کسب کرده است و از زمان شروع فعالیت این باشگاه در فوتسال بانوان، این تیم همیشه جزو سه تیم برتر کشور بوده است و تمام مشخصه‌های یک تیم حرفه‌ای را دارد. امیدوارم ملی‌حفاری در فصل‌های آینده لیگ برتر فوتسال بانوان کشور نیز حضوری مقتدرانه داشته باشد.

وی ادامه داد: حفاری در فصل جاری لیگ برتر نیز از شانس‌های کسب عنوان قهرمانی بود که به نظرم به خاطر بدشانسی این مهم را از دست داد. باتوجه به این‌که ادامه مرحله پلی‌آف لیگ به کرونا خورد و باشگاه حفاری نتوانست طی این مدت مجوز آغاز تمرینات تیم خود را بگیرد و با توجه به مصدوم‌های این تیم، واقعا کار برای ادامه حضور حفاری در مسابقات پلی‌آف سخت شد. به نظرم ملی‌حفاری اگر دچار تردید نمی‌شد و می‌توانست زودتر مجوز تمرینات را بگیرد و به آمادگی بدنی و ذهنی می‌رسید، کارش برای صعود به فینال هموار می‌شد ولی با شکست برابر سایپا از رسیدن به فینال بازماند.

سرمربی سابق تیم فوتسال بانوان ملی‌حفاری در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری مرحله پلی‌آف توانسته به پیشرفت فوتسال ایران کمک کند؟ گفت: واقعا باید بررسی شود که پلی‌آف چه کمکی به لیگ برتر فوتسال بانوان می‌کند. پلی‌آف زمانی کاربرد دارد که در پایان مسابقات، تیم‌هایی که در صدر جدول هستند، احیانا هم امتیاز باشند و برای مشخص شدن تیم قهرمان با هم در پلی‌آف نیز مسابقه بدهند، نه این‌که تیم صدر جدول با اختلاف سه چهار امتیاز، مجددا با تیم‌های رده‌ سوم و چهارم جدول مسابقه بدهد و اصلا چرا باید تیمی نه به خاطر تفاضل گل، بلکه با اختلاف امتیاز با تیم‌های دیگر برای قهرمانی وارد مسابقه پلی‌آف شود؟ هدف پلی‌آف مشخص کردن رتبه تیم‌های هم امتیاز است. ضمن این‌که اصلا پلی‌آف باشد یا نه، یک طرف قضیه است و این‌که چرا در شرایط کرونایی پلی‌آف را برگزار می‌کنیم، طرف دیگر قضیه است.

وی همچنین درباره سطح لیگ برتر فوتسال نیز عنوان کرد: سطح لیگ طی دو سه سال اخیر با تقسیم ملی‌پوشان در تیم‌های مختلف بسیار خوب شده است، ضمن این‌که مربیان جوان و با دانشی به لیگ اضافه شده‌اند که شایستگی‌های بسیاری دارند و از طرفی واقعا تلاش و زحمات خانم نصیری در نظم بخشیدن به لیگ جای تقدیر دارد.

سلیمانی در پایان نیز با انتقاد از فدراسیون فوتبال، هیات فوتبال خوزستان و باشگاه ملی‌حفاری در عدم برگزاری مراسمی برای گرامی داشت یاد و خاطره مرحومه پروین رمضانی، سرمربی سابق تیم‌ملی فوتسال بانوان ایران و تیم فوتسال حفاری، گفت: جای تاسف دارد که در اولین بازی رسمی فوتسال در اهواز از سال‌ها زحمات مرحومه پروین رمضانی هیچ تقدیری نشد. ای کاش با دعوت از یکی دو نفر از هم‌دوره‌ای‌های او و همچنین خانواده او، از سال‌ها تلاش این مربی قدردانی می‌شد. خانم رمضانی خدمات ارزنده‌ای به فوتسال کشور داشت و چندین سال سرمربی تیم‌ملی بود و در خوزستان نیز خدمات بسیار ارزنده‌ای داشت و مربیان شاخصی را تحویل جامعه ورزش کشور داد. اگر چه ما عادت کرده‌ایم که خیلی راحت از قهرمانان خود بگذریم ولی خانم نصیری عزیز شما چرا؟ بعضی از دوستان فدراسیون تازه وارد هستند و احتمالا شناخت ندارند و دوستان هم‌استانی بنده نیز جوان هستند و احترام پیشکسوت را تجربه نکرده‌اند اما شما که خودتان حتی در مقطعی با خانم رمضانی در مسابقات برون‌مرزی همسفر بوده‌اید، انتظار دیگری از شما می‌رفت. تقدیر از رمضانی در واقع احترام به خودمان است. یادمان باشد، مرگ راهی هست که همه ما در زندگی تجربه می‌کنیم، پس قدردانی فقط یه ارزش است و بس.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.