کد خبر : 187056
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 - 12:26
-

این نسل در برخی موارد از گذشته نیز بهتر هستند

شمس: نسل جدید فوتسال به خوبی جای بزرگان را پر کرده اند /فوتسال کشور باید فدراسیون مستقل از فوتبال داشته باشد/مشکل اصلی استان قم نبود اسپانسر قوی است

شمس: نسل جدید فوتسال به خوبی جای بزرگان را پر کرده اند /فوتسال کشور باید فدراسیون مستقل از فوتبال داشته باشد/مشکل اصلی استان قم نبود اسپانسر قوی است

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال  گفت: در استان قم فوتسالیست های بسیار زیادی وجود دارند که استعدادهای فراوانی هم در بین این فوتسالیست‌ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، سرمربی سابق تیم ملی فوتسال  گفت: در استان قم فوتسالیست های بسیار زیادی وجود دارند که استعدادهای فراوانی هم در بین این فوتسالیست‌ها هستند.

حسین شمس  عنوان کرد: به اعتقاد من استان قم در کشور جزو دو یا سه استانی است که می‌تواند قطب و مهد بازیکن پروری باشد به دلیل اینکه تعداد فوتسالیست های این شهر به صورت باورنکردنی زیاد هستند، این موضوع را به راحتی در ماه مبارک رمضان می‌توان از نزدیک دید که در رده های سنی مختلف تیم های بسیاری در جام های مختلف با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و تا آخرین روزهای ماه رمضان این بازی‌ها ادامه دارند.

وی افزود: مشکل اصلی استان قم نبود اسپانسر قوی در این استان است مشکلی که در اصفهان و یا تبریز وجود ندارد؛ هر ساله اسپانسر جدیدی پیدا می‌شود و برای یک یا دوسال به صورت محدود تیمداری می‌کند ولی با وجود مشکلات و عدم حمایت مسئولان از اسپانسرینگ کناره گیری می‌کنند.

عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال کشور ادامه داد: برای حل این مشکل مسئولان استانی باید از اسپانسرها حمایت کنند و با دادن امتیازهای مختلف از جمله معافیت های مالیاتی، اختصاص وام های مختلف و دیگر روش ها اسپانسر را دلگرم کنند تا در ورزش و فوتسال استان قم سرمایه گذاری صورت بگیرد.

وی افزود: اگر مشکل اسپانسرینگ در استان قم حل شود و این استان با در اختیار گرفتن بازیکنان بومی خود که در تیم های سایر شهرها بازی می‌کنند از جمله علی‌اصغرحسن‌زاده، قاسم عروجی، علیرضاوفایی و سعید تقی زاده می‌تواند از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ برتر شود.

شمس در خصوص راه حل تثبیت قدرت فوتسال کشور در جهان که یکی از مزیت های ورزش کشورمان محسوب می‌شود اظهار کرد: برای تثبیت قدرت فوتسال کشورمان در جهان تنها یک راه حل وجود دارد که سالیان سال است داریم می‌گوییم ولی کسی به آن توجهی ندارد آن هم جداسازی فوتسال از فوتبال است.

وی افزود: فوتسال کشور باید فدراسیون مستقل از فوتبال داشته باشد و ما باید داوری، بازاریابی، مسابقات و کمیته انضباطی جداگانه‌ای برای فوتسال داشته باشیم؛ تازمانی که فوتسال زیر نظر فوتبال باشد برادر بزرگتر اجازه نمی‌دهد پول به برادر کوچکتر یعنی فوتسال برسد.

شمس همچنین ادامه داد: به دلیل محبوبیت بالای فوتبال در تمام سطوح مجلس، دولت و دیگر ارکان دولتی اجازه داده نمی‌شود که پول از افرادی مثل کیروش یا ویلموتس به فوتسالی ها برسد و همیشه فوتبال در اولویت قراردارد.

وی افزود: چهار سال است که پاداش بانوان و آقایان  فوتسالیست که قهرمانی فوتسال آسیا را به ارمغان آوردند پرداخت نشده و برای هیچ کس اهمیتی ندارد ولی در جام ملت های فوتبال که سال گذشته برگزار شد معاون وزیر ورزش با چمدان پول به اردوی فوتبالی‌ها رفت و پاداش گزافی بابت برد تیم هایی مثل یمن، ویتنام و عمان به آن ها پرداخت کرد در حالی که پاداش فوتسالیست های ما که مقام سومی جام جهانی را کسب کردند هنوز پرداخت نشده است.

شمس در رابطه با نسل جدید فوتسال کشور تصریح کرد: قطعا نسل جدید فوتسال با نسل قبلی برابری می‌کند و حتی در برخی موارد از گذشته نیز بهتر هستند؛ در نسل جدید استعدادهای فراوانی همچون علی اصغر حسن زاده و مهدی جاوید به خوبی جای بزرگانی چون وحیدشمسایی و محمدرضاحیدریان را پر کرده اند و تقریبا در تمامی پست ها نفراتی در کشور ما وجود دارندکه از نظر استعداد در جهان کم نظیر هستند.

وی افزود: قهرمانی تیم های ملی جوانان، دانش آموزی و دانشجویی ما در آسیا و جهان نشانگر این موضوع هستند که کشور ما در نسل جدید اصلا مشکل استعداد را نخواهد داشت.

عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال کشور بیان کرد: در حال حاضر مربیان جوانی در کشور روی کار آمده اند که از قدیمی ها به مراتب بهتر هستند چرا که با بهره گیری از فضای مجازی تمرینات و تاکتیک های روز دنیا را زیر نظر دارند و این تمرینات را برای تیم های خود برگزار می‌کنند و به نظر من در این زمینه از دنیا عقب نمانده ایم.

وی افزود: وبیناری که توسط AFC چند روز گذشته در کشور برگزار شد نشانگر سطح بالای مربیان کشور است و جایگزینی خوب نسل جدید برای هدایت فوتسال کشور را نشان داد.

شمس در پایان گفت: متاسفانه در زمینه شناخته شدن مربیان ایرانی در سطح آسیا و جهان ضعیف عمل کرده‌ایم و مربی شناخته شده در سطح آسیایی و جهانی کمتر در کشور وجود دارد اما با از بین رفتن ویروس کرونا و عادی شدن برگزاری مسابقات فوتسال در جهان مربیان زیادی از کشور می‌توانند در سطح آسیایی و جهانی موفقیت های گوناگون کسب کنند.

مصاحبه:محسن فروغی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.