کد خبر : 188204
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 دی 1399 - 11:47
-

مظفر: اهل دروغ و سیاه‌بازی نیستم/ نقشی در حضور بازیکنان ایرانی نداشتم

مظفر: اهل دروغ و سیاه‌بازی نیستم/ نقشی در حضور بازیکنان ایرانی نداشتم

شهرزاد مظفر با تاکید بر اینکه اهل دروغ و سیاه بازی نیست گفت: نقشی در مذاکرات بازیکنان ایرانی برای حضور در کویت نداشته‌ام.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، شهرزاد مظفر سرمربی اسبق تیم‌ملی فوتسال زنان ایران شهریور سال ۹۷ با عقد قراردادی رسمی و دو ساله هدایت تیم فوتسال کویت را بر عهده گرفت. مظفر در چند ماه گذشته قراردادش را برای دو سال دیگر تمدید کرد. همچنین نسیمه غلامی، فرشته کریمی و نسترن مقیمی نیز در لیگ کویت مشغول به فعالیت هستند.

شهرزاد مظفر درباره حضور دو ساله‌اش در کویت و چگونگی پیشرفت برنامه‌ها و اهدافش گفت: در سال نخست برنامه‌ها به خوبی پیش رفت اما در سال دوم با توجه به شیوع ویروس کرونا، برنامه‌ها کمی متوقف شد. تمرینات تیم ملی پنج ماه به صورت آنلاین در بخش بدنسازی انجام شد. سپس حدود دو ماه اردوها را متوقف کردیم چرا که بازیکنان را به باشگاه‌ها تحویل دادیم.

 

کرونا برنامه‌ها را به تعویق انداخت

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان کویت ادامه داد: در تعطیلات نیم فصل سوم لیگ نیز پس از یک سال، یک اردوی چهار روزه برگزار کردیم. کرونا برنامه‌های ما را بسیار به تعویق انداخت و نتوانستیم آن‌گونه که برنامه‌ریزی کرده‌ایم، پیش برویم.

وی تأکید کرد: فوتسال بانوان کویت از این موضوع بیشتر ضرر کرد چرا که در حال ساختارسازی است. ما به نسبت کشورهای توسعه‌یافته به زمان بیشتری نیاز داریم. حتی وضعیت حال حاضر کویت در مقایسه با شرایط ۳۰ سال گذشته ایران که در فوتسال بانوان شروع به کار کرد، بسیار عقب‌تر است چرا که آن موقع ایران از بسیاری جهات مانند منابع انسانی و عقبه در فوتبال و فوتسال زنان و مردان پیشتر از کویت بود. لطمه زیادی خوردیم اما دوباره آغاز کردیم. در بین نیم‌فصل نیز اردو خواهیم داشت و سعی بر این است پس از آن، هفته‌ای دو یا یک روز اردوها را برگزار کنیم.

 

بهبود کیفیت لیگ کویت با گذشت زمان

مظفر درباره اتفاقات مثبتی که در مدت حضورش در کویت رخ داده نیز گفت: راه‌اندازی رقابت‌های لیگ حتی در شرایط کرونا، نقطه مثبتی بود و اینکه مسابقات متوقف نشد. خوشبختانه فدراسیون همکاری کرد و هر سال نسبت به سال قبل رقابت‌های لیگ با کیفیت‌تر برگزار می‌شود.

سرمربی تیم فوتسال بانوان کویت درباره شرایط بازیکنان خارجی در لیگ کویت افزود: یکسری محدودیت‌ها برای جذب بازیکنان خارجی د ر نظر گرفته شده و هر تیم می‌تواند دو بازیکن خارجی جذب کند چرا که باید فرصت به بازیکنان کویتی داده شود. درواقع هدف این بود که با حضور بازیکنان خارجی در لیگ، بازیکنان کویتی نیز ارتقا پیدا کنند و این اتفاق به خوبی در حال انجام است.

وی اظهار داشت: در جذب بازیکنان خارجی اقدامات خوبی انجام شده و با کیفیت‌ترین و بهترین بازیکنان هر کشور به لیگ کویت تزریق می‌شوند. دو بازیکن اوکراینی که در حال حاضر در کویت حضور دارند، از ملی‌پوشان و بهترین‌های فوتسال اوکراین هستند چرا که هدف ارتقاء سطح کیفی لیگ کویت است. در رابطه با بازیکنان ایرانی همین اتفاق افتاد؛ نسمیه غلامی، فرشته کریمی و نسترن مقیمی که از بهترین‌های فوتسال بانوان ایران هستند، به لیگ کویت تزریق شدند.

مظفر تأکید کرد: همه تیم‌های کویتی بازیکنان خارجی جذب نکرده‌اند و تیم‌های القادسیه و الکویت از نیم‌فصل دوم غلامی و کریمی را به خدمت گرفتند.

 

لیگ‌برتر ایران قوی‌تر از کویت است

سرمربی تیم فوتسال بانوان کویت درباره نقاط قوت و ضعف حضور ستاره‌های ایرانی در کویت گفت: به طور کلی، کیفیت لیگ برتر ایران از نظر کمی و کیفی بسیار بالاتر از لیگ کویت است. این یک واقعیت است و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد اما از جهات دیگر، منافعی دارد. کریمی و غلامی سال‌ها در لیگ ایران بازی کرده‌اند و شاید بد نباشد فضایی برای آنها فراهم شده تا در کنار بازیکنان خارجی بازی کنند و تجربه کسب شود.

مظفر ادامه داد: همچنین شاید از نظر مالی برای آنها شرایط بد نباشد، البته خبر دقیقی از مبلغ قرارداد آنها ندارم اما نکته مهم آن است که در ایران قسمتی از قراردادها پرداخت نمی‌شد. در کل یک منفعت دوطرفه است. خوشحالم که بستری نزدیک به ایران برای بازیکنان فراهم شده است. در حال حاضر فقط سه ایرانی در لیگ کویت حضور دارند و از کشورهایی مانند اوکراین، تونس، بحرین، لبنان، فلسطین و مصر نیز در اینجا حاضرند. به عنوان یک ایرانی، حضور ملی‌پوشان کشور را در کویت باعث افتخار و غرورم می‌دانم.

وی افزود: هر زمان که بازیکنان ایرانی به زمین می‌روند، دعا می‌کنم تا بهترین عملکردشان را داشته باشند و پرچم کشور را بالا ببرند.

 

با اصرار من میزبانی جام ملت‌های آسیا را گرفتیم

سرمربی تیم فوتسال بانوان کویت در پاسخ به این سؤال که نظر شما درباره میزبانی جام ملت‌های آسیا به کویت چیست؟ گفت: همان ابتدا که بحث میزبانی مطرح شد، جلسه‌ای برگزار کردیم و اصرارم بر این بود تا کویت میزبانی مسابقات را بر عهده گیرد. برای اصرارم دلیل داشتم؛ نخست آنکه کسب میزبانی باعث می‌شود زیرساخت‌هایی در کشور به وجود آید، چرا که AFCکشور میزبان را وادار به ساخت چند استادیوم استاندارد می‌کند و پس از پایان مسابقات، درواقع این زیرساخت‌ها میراثی برای کشور باقی خواهد ماند.

مظفر ادامه داد: زمین و استادیوم‌ها نیز می‌توانند به پیشرفت فوتسال کمک کنند. نکته دوم این بود که می‌خواستیم مردم کویت با فوتسال آشنا شوند و درواقع فوتسال بر سر زبان‌ها می‌افتد. با برگزاری میزبانی در کویت، مردم متوجه خواهند شد که فوتسالی وجود دارد و مسابقات در سطح آسیا برگزار می‌شود. درواقع هدفمان جنبه تبلیغاتی نیز داشت چرا که ما در ابتدای راه قرار داریم و به منابع انسانی نیاز است.

وی تأکید کرد: علاوه بر آن، کسب میزبانی باعث می‌شود تیم‌های برتر آسیا مانند چین و ژاپن به کویت بیایند و همین زمینه‌ساز ارتباطات و تفاهمات آینده خواهد شد؛ مانند برگزاری تورنمنت‌ها و دیدارهای دوستانه اما به هر حال با توجه به شرایط کرونا، هنوز تاریخ دقیق مسابقات مشخص نیست. امیدوارم با توجه به ساخت واکسن کرونا، جهان به سمتی پیش برود که در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ شاهد برگزاری مسابقات باشیم.

سرمربی تیم فوتسال بانوان کویت درباره تمدید قراردادش نیز گفت: چند ماه گذشته قراردادم را برای دو سال دیگر تمدید کردم.

 

اهل سیاه‌بازی و دروغ نیستم

مظفر بیان کرد: اهل دروغ و سیاه‌بازی نیستم. حضور ملی‌پوشان ایرانی در لیگ کویت به دلیل توانایی‌هایشان است. با توجه به نزدیکی کویت و ایران، شناخت خوبی از بازیکنان ایرانی دارند. همچنین بیشتر کارمندان اینجا ایرانی هستند به همین دلیل به خوبی ایرانی‌ها را می‌شناسند. من نقشی در مذاکرات ندارم. تنها زمانی که بازیکنان از من مشورت بخواهند، درباره شرایط کویت به آنها کمک خواهم کرد. اینکه من عامل اصلی باشم، خیر این‌گونه نیست و در هیچ‌کدام از این انتقال‌ها نقشی نداشته و نخواهم داشت.

وی گفت: چرا که من سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان کویت هستم و نقشی در عملکرد باشگاه‌ها ندارم اما اگر مشورتی بخواهند، با تمام وجود کمک خواهم کرد. بازیکنان ایرانی رزومه قومی دارند و نیازی به معرفی من ندارند. هر بازیکن و مربی ایرانی که در کویت حضور پیدا کند، باعث افتخار و غرورم است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.