کد خبر : 191698
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 بهمن 1399 - 9:23
-

خوراکچی:از دوره قبل جام جهانی تا الان خوب آماده نشدیم/لیگ کیفیت لازم را ندارد/رفتن مهرداد همه را ناراحت کرد

خوراکچی:از دوره قبل جام جهانی تا الان خوب آماده نشدیم/لیگ کیفیت لازم را ندارد/رفتن مهرداد همه را ناراحت کرد

کارشناس فوتسال گفت: عملکرد مشهدی‌ها در لیگ برتر دست کمی از قهرمانی ندارد، رفتن میناوند داغ بزرگی برای جامعه ورزش بود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، محمود خوراکچی، کارشناس فوتسال، درباره لغو مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتسال اظهار کرد: بله متاسفانه مسابقات آسیایی از سوی AFC لغو شد. بنابراین باید بدون بازیهای آسیایی راهی جام جهانی شویم. تیم ملی ایران در دوره قبلی در رده سوم قرار گرفت با این اوصاف انتظارات فیفا هم از تیم ایران بالاست ولی متاسفانه ما از دوره قبل مسابقات جام جهانی تا این دوره آنطور که انتظار می رفت نتوانستیم تیم ملی مان را بسازیم و آن برنامه ای که کادر فنی ارائه داده بود را عملی کنیم. الان هم یک سال است درگیر کرونا هستیم در ادامه مسابقات مقدماتی هم لغو شد بازی های که می توانست برای بازیکنان جدید و جوان ما فرصت طلایی باشد که شاید بتوانند در ترکیب جام جهانی هم قرار بگیرند. من فکر می‌کنم هر دوره جام جهانی ظهور و حضور یکسری بازیکنان با کیفیت و استاندارد است که در این دوره اکثر کشورها دچار این مشکل خواهند شد.

او با اشاره به سطح کیفی رقابت‌های لیگ برتر گفت: رقابت‌های لیگ امسال در دو گروه برگزار می شود که اتفاق جدیدی در تاریخ لیگ برتر ایران است. همیشه در لیگ تیم‌ها در قالب ۲۶ تیم بازی شرکت داشتند و ۲۶ تیم شانس خودشان را امتحان می‌کردند. در این روش متاسفانه تکلیف سه تیم صعود کننده خیلی سریع مشخص می‌شود و تیم سقوط کننده هم همینطور بنابراین دیگر بازیکن و تیمی برایش تلاش کردن بی‌معنی می‌شود. بر این اساس من فکر می‌کنم کیفیت لازم را ندارند. اما در هر صورت لیگ ما جزء کشورهای خوب دنیاست و بازیکنانی داریم که واقعا به تک تکشان افتخار می‌کنیم و آن بازیکنان درون لیگ دارند بازی می کنند و به معنای واقعی فوتسال را بلدند ولی کیفیت تاکتیکی تیمی من آنطور که دوره های قبل دیدم این دوره کمتر شاهدش بودم.

خوراکچی افزود: ما در این دوره پدیده‌ای به نام مقاومت البرز داریم که این تیم همه را شگفت زده کرده است حتی من موقعی که مقاومت البرز از دو بازی اولش یک امتیاز داشت گفتم مقاومت را جدی بگیرید چون مقاومت خودش را از تیم‌های مدعی می‌داند، سنیچ خیلی خوب ظاهر شده و عملا نشان داده یک تیم یکدست و همدلی را دارد. گیتی پسند با توجه به اینکه مهره زیاد دارد اما در اکثر بازیها بازیکنانش را ۱۰۰ درصد در اختیار نداشت و مصدوم و کرونایی داشتند که باعث شده وحید شمسایی در اکثر بازی‌ها دستش بسته باشد مخصوصا در این بازی چهار تا بازیکن کلیدی خودش را ندارد مثل توکلی، اصغر حسن زاده و بهادری، من فکر می‌کنم تیم کراپ با توجه به اینکه بازیکنان خیلی خوبی دارد می‌تواند از تیم‌های مدعی باشد و مدیریت خوبی دارد و به معنای واقعی یک تیم حرفه‌ای است خیلی خوشحالیم که تیمی به نام کراپ صعود کرده و مسئولان‌شان به فوتسال با یک دید حرفه‌ای نگاه می‌کنند فکر می‌کنم بازیکنانشان مخصوصا بازیکنانی که امسال جذب کرده می‌تواند نقش بسزایی برای یک تیم مدعی خودشان را معرفی کنند. راگا هم نوسان دارد ولی خودش را می‌تواند به عنوان یک تیم صعود کننده نشان بدهد. مس هم که مثل هر سال می‌درخشد و من فکر می‌کنم رقابت بین این تیم‌ها برای تصاحب قهرمانی جزو همین تیم‌ها خواهد بود. ولی پیش بینی برای اینکه کدام تیم قهرمان می‌شود سخت است هر کدامشان می‌توانند جزء تیم مدعی باشند. فقط تنها تیمی که نتوانسته توقع را برآورد کند تیم خوب و با شخصیت حفاری خوزستان است که هرساله جزء تیم‌های مدعی لیگ بوده ولی این دوره با توجه به این که تیم بومی است نتوانسته توقع‌ها را برآورده کند. در کنار همه این‌ها تیم فرش آرای مشهد هم تیم بسیار خوبی است تیمی که مانند یک کارخانه بازیکن ساز در لیگ عمل می‌کند که به اعتقادم این کار هم دست کمی از قهرمانی ندارد.

پیشکسوت فوتبال و فوتسال در پایان با اشاره به فوت مهرداد میناوند گفت: جا دارد از همین جا به خانواده مهرداد و جامعه ورزش تسلیت بگویم. رفتن مهرداد همه را ناراحت کرد امیدوارم روح همه رفتگان شاد باشد مهرداد عزیز هم همینطور، کرونا واقعا شرایط بدی را رقم زده است آنقدر بی‌رحم است که حتی به ورزشکاران که شاید سیستم بدنی قوی تری هم داشته باشند رحم نمی‌کند امیدوارم هر چه سریع‌تر این ویروس منحوس ریشه کن بشود. علی‌اصغر حسن‌زاده هم پدر گرامی خودش را از دست داد که لازم می‌دانم از همین‌جا به او و خانواده محترمش تسلیت بگویم

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.